Hai Kim,
kruipersziekte is hetzelfde als polyoma, besmette vogels mogen niet meer voor de kweek gebruikt worden vanwege het besmettingsgevaar voor de jongen.
Oudere vogels die het hebben hoeven er niet ziek van te zijn/worden zeker niet als ze in een goede conditie zijn.
Het besmettingsgevaar voor je volwassen vogels is nihil, je jonkies lopen echter groot gevaar.
Heb je meerdere vogels kan je nooit kweken als er vogels in de buurt zijn die deze ziekte dragen , maar er zelf niet ziek van zijn.
Toen mijn ara jong was heb ik hem ook op polyoma laten testen,de test was positief dus de ara zou ongeschikt zijn voor de kweek en uit de buurt gehouden moeten worden van andere jonge dieren.Ik heb deze uitslag altijd in twijfel getrokken en wat blijkt Ozzie heeft bij 2 recente testen negatief gereageerd.
Beste Kim ik weet dat je veel om je vogels geeft, maar als je niet wilt bijdragen aan de verspreiding van deze vervelende ziekte zal je de keuze moeten maken om de zieke en niet zieke dragers te laten inslapen, anders kom jij en evt.kopers van je vogels nooit hiervan af,
mvg Frank