Auteur Topic: wanneer mag je gaai naar buiten?  (gelezen 11648 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: wanneer mag je gaai naar buiten?
« Reactie #45 Gepost op: januari 21, 2007, 14:00:57 pm »
Net even de hond laten plassen en Kaya meegenomen, toen ik eenmaal buiten stond merkte ik dat het toch nog wel hard waaide, ik heb dus zelf maar als windvangertje gespeeld en stukken achteruit gelopen....maar zit nu toch met een eng gevoel hoor. Ik ben hoog uit 5 tot 10 minuutjes buiten geweest, maar ik kwam shaky binnen....ik was dus toch wat gespannen bang dat hij weg zou vliegen maar Kaya bleef me maar kusjes geven! Maar die wind...nee toch maar niet meer doen. Ik vindt het toch niet de slimste zet die ik heb kunnen maken....tjonge ik baal erg echt van!

Cosch

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 21, 2007, 14:04:27 pm »
Ja idd. ik durf ook niet met ze naar buiten als het zo waait. Ik ben 1x op een wandeldag van Hooimeijer geweest, toen het ook best hard waaide. En ik vind dat ook eng.
Bij windstil of een klein briesje is er niks aan de hand.

Kan Kaya in huis omhoog vliegen? Al is het maar een halve meter.
Als dat kan, moet je hem nog even bijwieken! En dan kun je gerust met een beetje wind naar buiten!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #47 Gepost op: januari 21, 2007, 14:12:22 pm »
denk je echt dat het gevaarlijk is als ze maar een half metertje (lijkt zo onbeduidend hé 50 cm) kunnen opvliegen ??

flip die heeft nu aan beide zijden 2 lange pennen zitten en hij overbugt weeral de 5 meter (in huis) neergaande richting
zou ik al moeten oppassen als hij buiten gaat,wat hij nog dagelijks doet trouwens,hij heeft best draagkracht en zweeft een beetje,maar heeft hij met die 4 pennen genoeg om op te vliegen ??

Cosch

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 21, 2007, 14:49:09 pm »
Absoluut. Ben ik van overtuigd!

Als hij kan opvliegen is het niet veilig. Als er geen wind staat zal het wel meevallen, maar als ze dan de wind onder de vleugels krijgen, zijn ze weg.

Please pas ajb op!  :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #49 Gepost op: januari 21, 2007, 15:03:56 pm »
ok,ik zal dus wel oppassen

maar hoever zou hij vliegen ? want de vleugel is toch niet compleet en dat moet dan toch vermoeiend zijn

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #50 Gepost op: januari 21, 2007, 15:08:56 pm »
Het vliegen valt wel mee, ik zit er meer mee dat ik bang ben dat hij er ziek van wordt.... heb een hele bak groente en fruit voor hem gemaakt na terug komst in de hoop dat hij er van gaat eten ...maar nee hooguit weer alleen een appeltje de rest moet hij niet! Ik wil dat hij zijn weerstand verhoogt door gevarieerde te eten..... Ik ben zo bang dat hij van het minste en gerinste weer ziek wordt....

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 21, 2007, 15:20:21 pm »
Oh op zo'n manier!  :-[

Ja kan ik me iets bij voorstellen.
Ik denk dat ik in jouw geval ook zou wachten tot de lente en het gezonde zonnetje.
Dan kan hij tot die tijd de harrisons goed opnemen en sterker worden.

giggles

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 28, 2007, 01:12:52 am »
maar hoever zou hij vliegen ? want de vleugel is toch niet compleet en dat moet dan toch vermoeiend zijn

Ik heb verhalen gehoord bij Lorre en Co, van een gewiekte gaai, die puur op wilskracht (en misschien ook de wind onder de vleugels) nog over een huis is gevlogen.
Wij hebben Lola ook nog bijgeknipt toen we haar in huis kregen, want ze vloog hier nog het hele huis door, doordat haar buitenste pennen nog niet bijgeknipt waren.

Cosch

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 28, 2007, 11:00:13 am »
Oei. En ze was al buiten geweest toch???  :o Dan is het echt geluk dat ze niet weggevlogen is!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #54 Gepost op: januari 28, 2007, 11:11:04 am »
Dianne, ik denk nog steeds dat als je Harrisons geeft, dat het belangrijkste deel van de voeding is. Je hoeft het niet zo vreselijk belangrijk te vinden dat Kaya die groenten eet. Lees maar eens op de verpakking van H. er staan zelfs nog specifieke groenten op die je beter niét kunt geven.. Ik heb het hier al eens vertaald, zal wel in het topic over Harrisons-er van alles bijgeven staan.. ;) Ik neem Sjakko momenteel ook niet mee, ik vind het te koud. Ik vind het zelf koud, dus is het voor haar ook koud! Zodra er een zonnetje komt mag ze weer, dat scheelt veel! :a036:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #55 Gepost op: januari 29, 2007, 01:23:38 am »
Dank je Loes, Kaya heeft er gelukkig niet onder geleden wat betreft het wandelen buiten in de wind, het gaat eigenlijk nog steeds bergopwaarts met hem. Hij ziet er beter uit dan toen hij hier kwam en toen vonden we hem er al goed uitzien  ;) Maar hij blijft voorlopig binnen tot er weer een warm zonnetje komt  ;)

Ik heb hem nu 2 dagen van olvarit worteltjes gegeven, de eerste dag was het meer proeven en toen wilde hij niet meer. Maar vandaag heeft hij er van gesmuld. Dus nu ga ik hem af en toe gewoon wat laten happen van olvarit, en kijk of ik hem op die manier toch wat aan de groente kan krijgen. Ik zal kijken of ik wijs wordt uit de Harrison verpakking en anders zal ik die tophic eens opzoeken. Bedankt voor je gerust stelling.