Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38604 keer)

Tommy

• Gast
Re: kooi foto's en het vedere verloop van JP-tje
« Reactie #30 Gepost op: december 07, 2005, 15:27:47 pm »
Wat prachtig om te zien Ann!!! :a036: :a036:
Ik vind t zo goed van je dat je echt alles probeert om JPtje een goed leven te geven :hart:. Bloemen voor jullie...omdat je JP zo'n mooi leven geeft :-* :-* :-* :-* :-* :thumsup:

charon

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 07, 2005, 17:08:56 pm »
he he nou zie ik de foto's dus wel
 :cool:
ziet er echt netjes uit   :a036:

en superlief trouwens ook

amacera de pera

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 07, 2005, 18:24:33 pm »
JP-tje is vandaag erg stil en eet weinig ook blijf ik het borst been erg scherp voelen ook voelen zijn pootjes erg warm aan ik heb de kliniek in driebergen gebeld en hun het verhaal van JP-tje verteld  maar ze konden haar deze week niet meer inplanen voor een onderzoek :angry: >:D en dat was de praktijk van Frank Verstappen  :angry: toen ik dat hoorde kookte er wat in mij over met alles wat ik in met had heb ik ze heel vriendelijk bedankt voor het op nemen van de tel : en het advies om zo snel mogelijk naar een vogel arts te gaan het liefst nog voor het week einde . IK had toch een vogel arts aan de telefoon en ik belde toch voor een afspraak voor het week einde , maar dan hoor je dood leuk geen tijd . nou hier zakt mijn broek van af  , mij zien ze daar nooit meer
Ik heb gelijk amerfoort gebeld de kliniek van da.Feld . ik weet dat er hier mensen zijn die hem niet zo goed vinden maar ik heb met het sexen van pera geen verkeerde indruk van hem gehad en hij is ook de da van amersfoort dierenparken speciaal voor vogels en exoten .
daar kunnen we morgen ochtend direkt terecht ,er werd nog vriendelijk gezegt doe maar rustig aan we weten dat er altijd files zijn van af woerden maar het maakt niet uit hoe laat u hier bent ,ubent aan de beurt zodra u hier bent.
nou dat was wel iets anders dus morgen gaan we vroeg naar de dieren arts  en nu maar hopen dat het niets ergs is ik maak me toch wel ongerust  . jullie horen morgen de uit slag wel

gr ann

Tommy

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 07, 2005, 18:54:25 pm »
Pf rare reactie idd :(
Goed van je dat je naar een andere gaat en ik hoop dat er niks mis is met JP. Veel sterkte :-*

goffini

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 07, 2005, 19:11:24 pm »
hoi ann,als ik naar palgi bel kan ik altijd gelijk terecht.ook voor spoed heeft hij een telefoon,je kan hem dus dag en nacht bellen.
hij zit in den haag,en is een vogelarts.

gr

jeske5

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 07, 2005, 19:21:20 pm »
Goed dat je gelijk naar een andere vogelarts gaat Ann. Het slaat natuurlijk helemaal nergens op dat je zo lang op een afspraak zou moeten wachten!
Sterkte morgen!

amacera de pera

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 07, 2005, 20:08:43 pm »
ja het is echt vreemd , maar morgen gaan we naar amersfoort en dan horen we hopelijk veder , haar pootjes voelen echt raar warm aan op de knokkels waar ze op loop net of er ergens een ontsteking zit ik vind ze ook wat dik,er moet in ieder geval naar gekeken worden we merken dat JP-tje niet zo is als anders en iik ben met haar exstra voorzichtig  ze is nog zo jong  en heeft al zo veel mee gemaakt.
ik heb een kopie van haar voedings schema gemaakt en ook van haar weeg schema  dan kan de d.a. zien hoe en wat er is gedaan van af dat ze hier is  ook staat er een potje klaar zodra  ze poeopt schep ik dat er in  heb ik dat ook voor de zekerheid bij me, meer kan ik niet doen op het moment dan alleen af wachten

gr ann

Rianne

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 08, 2005, 10:32:05 am »
Hopelijk valt het mee met JPtje, Ann! De foto's zijn echt helemaal super, hij heeft echt een paleisje, en wat een snoepie is het!

charon

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 08, 2005, 10:33:02 am »
hoi ann ik hoop dat er niet iets ernstigs aan de hand is en ik wens jullie veel sterkte

jaantje

• Gast
Re: kooi foto's en JP-tje nu onder nacose
« Reactie #39 Gepost op: december 08, 2005, 12:57:05 pm »
Sterkte Ann en Jp-tje :-*

amacera de pera

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 08, 2005, 13:03:34 pm »
van morgen zijn we vroeg naar amersfoort gegaan, daar werden we weer netzo vriendelik ontvangen als de vorige  keer .
Dokter  Feld onderzocht JP-tje en stelde de vraag  welk elf tal heeft dit beesje als bal gebruikt :angry: en hij keek er niet al te vriendelijk bij  >:D,ik heb hem vertelt dat ik haar in belgie van een gezin gekocht heb , toe kreeg ik de ongeloofige uit roep gekocht???  dit is geen vogel aan schafen  dit is een vogel redden.

Uit eindelijk naar nog eens alles bekekenen bevoeld  te hebben gaf hij een mening een poot is bovenin gebroken en daar door gaat een pees er schuin over heen waar door JP_tje toch nog behoorlijk pijn heeft en zo rustig is.
De andere poot is welliefst op twee platen gebroken boven de knokkel en onder de knokkel .
Dit was heel erg schrikken ik zag ons al zonder JP_tje naar huis gaan  en dat gebeurde dan ook maar niet zonder hoop, dokter feld wilde haar direkt na de af spraken met spoed opareren de eene poot waar de pees verkeerd zit moet open gemaakt worden om de breuk te zetten , ik zei kan dat dan nog er is mij gezegt dat hetal geheel ver groeit is als antwoord kreeg ik helemaal recht worden haar poten nooit meer maar er is een verschil tussen kromme poten en poten die allekanten op bengelen ,het kan minstens 70% verbeteren :ona dat hij de gbreuk hjeeft gezet word de pees op de juiste plaats vast gezet zo dat hij niet weer weg schiet nu hij op gerekt is .

als JP-tje het aan kan zal hij ook de tweede poot openen en op twee plaatsen zetten , het zijn best flinke in gepen maar met als resultaat dat onze schat weer redelijk goed kan lopen en niet meer hoeft te kruipen , voor lopig moet ze rustig
aan doen .

ik krijg net tel JP-tje is uit de nacose en heeft in 1poot 2pinnen zitten en in de anderepoot 1pin,de vergroeiingen zijn er tussen uit gehaald alleen haar eene pootje is nu iets korte maar  ze heeft de operatie goed doorstaan en moet nu in snel tempo aan sterken ikga er nu direkt weer heen en hou jullie op de hoogte ik zal mijn foto toestel mee nemen zodat jullie kunnen zien hoe het er uit ziet . en ik denk dat ik mijn bankpas ook wel mee moet nemen alhoewel ik het eigenlijk genoeg pinnen vindHa Ha  :thumsup: ;D

gr van Ann 

Wickingh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 08, 2005, 13:17:16 pm »
Hai Ann,

zo zie je maar weer, je bezorgdheid heeft een positief resultaat, je gunt iig je vogel een normaal leven.
Maar eigenlijk is het schandalig en zouden de vorige eigenaren, aangeklaagd moeten worden voor dierenmishandeling  :angry: .
Met de argumenten dat ze geen verstand hadden van papegaaien,sorry grof gezegd MIJN REET.
Ik geloof dat je er ook voor heb moeten betalen he?
Die idioten zouden minimaal moeten opdraaien voor de kosten van de operatie.
Sorry maar ik wordt hier nu eenmaal echt heel boos om  :angry: ,

mvg Frank

goffini

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 08, 2005, 13:36:06 pm »
hoi ann.
wat goed zeg 70% verbetering dat is dat goed nieuws,ik hoop dat hij snel opknapt van deze ingreep :thumsup:
ja ik vind ook dat de eigenaar waar van je hem hebt gekocht,dat hij geen knip voor zijn neus waard is,ik denk dat die nog nooit met jptje naar een dierenarts geweest is..maar ik hoop dat het nu beter zal gaan met jptje,heel veel sterkte.
gr anja

marian53

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 08, 2005, 13:43:20 pm »
Ik ben het met Wickingh helemaal eens de tranen sprongen me in mn ogen zker toen je vertelde wie heeft dat beestje als bal gebruikt, nou Anm de complimenten voor je snelle optreden en dat je zo snel zag dat er iets niet goed was met JPtje Ik hoop dat JPtje snel opknapt  :)Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan, als je zoveel liefde krijgt moet het wel snel gaan  :a036:  :thumsup:

jaantje

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december 08, 2005, 13:49:56 pm »
Ook ik ben het met Frank eens,waardeloos die mensen :angry:
Ben harstikke blij dat ze er iets aan kunnen doen,zelfs 70%  :wow:
Hij is in goede handen bij jullie en zal hopelijk weer snel opknappen :thumsup: