Zo daar zijn we weer ,wat kan JP-tje schreeuwen zeg ,deze keer vond ze er maar niets aan om naar de d.a te gaan alleen het tape er af halen was al een op gave schreeuwen en krijsen van heb ik jou daar ,ze waseker bang dat we haar poot er af zouden halen

toen het tape er eindelijk af was moest de pin er nog uit en daar gaf ze geen kik om , de da zette haar op de tafel en wou haar even aan halen en ze beloonde hem met eem knauw ze was echt boos ook ik werd stevig in m'n duim gepakt toen ik haar in de bench wou doen
nou dat was gebeurd en ja hoe was de poot nu geworden nou kijk maar zo
ze moet nog een beetje wennen dat ze ook op dezepoot kan staan nu gaan we ook met massage voor deze poot beginnen de andere gebruikt ze heel goed de tenen krommen nog niet zo als eigelijk zou moeten en zoals lora en pedra het doen maar ze kan er nu heel veel mee nog net geen noot vast houden misschien komt dat ook nog .
het totale plaatje ziet er nu dus zo uit

ze probeert nu al op twee poten te lopen dat belooft wat goeds

daarna was pedra aan de beurt even haar nagels knippen dat was echt nodig het deed gewoon pijn als ze opstapte , dat was geen probleem wat grommen maar wonderbaarlijk geen bijt neigingen ze was dan ook snel klaar .
als laatste lora ook voor haar nagels , de da liet haar op stappen en hoeps weg was lora op de schouwder

feld probeerde haar te pakken hups andere schouwder ze maakte er en heel circus van de da keek even waar ze nu zat en keer de verkeerde kant op en lora meteen Kiekeboe ha haha haaaaa we lagen met z'n alleineen deuk ze liet zich ook niet verleiden met wat lekkers en telkens kiek kiek . uit eindelijk heb ik haar maar gepakt en aan de da gegeven ze maakte het echt even te bond
het knippen van de nagels was zo klaar en lora stond weer op tafel kopie naar beneden koppie krauw de da wilde dat even doen en lora zat weer roets op zijn schouwder kieke boe , toe heb ik haar ook maar in de bench gedaan
van amerfoort zijn we naar gorichem gegaan, ik had sjaak gisteren even gebeld van wegen het angstig blijven van pedra en dat hooft zakkelijk naar hans toe en af gesproken dat we meteen door zouden komen .
sjaak heeft ons toch nog behoorlijk wat tips gegeven om dit probleem te ver helpen , pedra stapte wel netjes bij sjaak op maar toonde ook heel bang daar gaan we nu aan werken (hans hooft zakkelijk daar is zij het bangst voor) het is ook niet verwondelijk dat ze nog zo bang is we hebben haar net ruim een jaar en toen ze kwamm zat ze in het verste hoekje te bibberen ze stapte in de tussen tijd wel bij mij op maar bij hans ging ze nog steeds grommend naar de andere kant van de kooi volgens ons is ze behoorlijk geslagen als hans zijn hand maar richting pedra deed wist ze niet hoesnel ze weg moest wezen en zat in elkaar gedoken te kijken tot hij weg was , we hebben haar heel langzaam aan ons laten wennen maar om het laatste beetje angst ook wegte nemen bij haar hadden we graag wat advies . het was fijnvan sjaak te horen dat we al heel goed bezig waren en met zijn adviezen kunnen we nu ook weer veder en hopen dat pedra binnen kort ook van haar angst voor hans(alle mannen) bevrijd is

en zich dan ook wat prettiger zal gaan voelen ,ze hoeft niet met iedereen de dikste maatjes te zijn als ze maar niet meer angstig is
ja en tot slot hebben we de winkel maar leeg gekocht voer ,snoepvoer 2schommels van die(3) rubber ballen waar je van alles in kan stoppen z'n speeltje met van die prikkers erin een speeltje met dobbelstenen en een plantje waar we stukkjes van af kunnen plukken om ze te geven .
thuis gekomen alle gaaien in hun kooi en in een mum van tijd zaten ze te slapen ze hadden een drukke dag gehad . Hans ook wand nu ik dit zit te tikken hoor ik hem snurken hij ligt op de bank

de schat hij kreeg een shok toen de kassa het eind bedrag liet zien

het was maar goed dat hij er bij was anders had ik misschien meer mee genomen ,maar zo is er weer een reden om nog eens naar Gorichem te gaan