Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38358 keer)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
Re: JP-tje krijgt pit
« Reactie #240 Gepost op: maart 11, 2006, 11:00:42 am »

hoi ann

mooie rolattor heb je  :thumsup:

en hoe gaat het nu met jp-tje  ;)
sweety

amacera de pera

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: maart 11, 2006, 13:10:30 pm »

hoi ann

mooie rolattor heb je  :thumsup:

en hoe gaat het nu met jp-tje  ;)
sweety

het gaat heel goed ze begint nu aan haar tape te plukken gelukkig zit die goed stevig vast ,ze probeerd ok om het tape los te weken dan zet ze haar poot in de water bak en zit heel ondeugend na mij te fluiten zo van zie je het wel
het is een schat van een vogel maar o wat kan ze leuk ondeugend zijn
de poot die in heb tape zit is een stuk langer dan de andere nu hadden wij de takken verplaatst en mevrouw had heel gouw in de gate dat als ze op de bovenste tak zit ze de tapepoot op de onderste kan zetten, de boven tak in lager gezet omdat ze dat goed recht op kan zitten , ook springt ze van de onder tak op de grond . binnen kort word haar kooi verhoogt er wordt een deel boven op gemaakt  dan heeft ze een kooi van  1m hoog 1m breed en 65 diep daar kan ze het weer even mee doe denken we ,het enigste wat vervelend is  is dat lora nu behoorlijk broeds is en ook jaloers op JP-tje  je moet haar horen als we eerst Jp-tje of pedra iets lekkers geven en dan pas haar uit nijd gooi ze het  op de grond , we hebben heel bewust niet een van de vogels altijd het eerst gegeven maar dat telkens afgewisseld  ,het zal wel weer over gaan  we geven er niet aan toe

gr Ann

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #242 Gepost op: maart 11, 2006, 22:19:23 pm »
het gaat heel goed ze begint nu aan haar tape te plukken gelukkig zit die goed stevig vast ,ze probeerd ok om het tape los te weken dan zet ze haar poot in de water bak en zit heel ondeugend na mij te fluiten zo van zie je het wel

:a036: Slimme JP-tje  :)

het enigste wat vervelend is is dat lora nu behoorlijk broeds is en ook jaloers op JP-tje je moet haar horen als we eerst Jp-tje of pedra iets lekkers geven en dan pas haar uit nijd gooi ze het op de grond , we hebben heel bewust niet een van de vogels altijd het eerst gegeven maar dat telkens afgewisseld ,het zal wel weer over gaan we geven er niet aan toe

gr Ann

Die broedsheid kan soms wel even wat narige dingen met zich meebrengen,  :(
gelukkig duurt het niet zo erg lang,volgens mij wordt het hier al wat minder  :thumsup:

Groetjes,Antonia

amacera de pera

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: maart 20, 2006, 12:46:32 pm »
wat gaat  de tijd snel woensdag is het weer zo ver  het tape mag dan van JP-tje haar poot af het is wel weer spannend hoe zal de poot er uit zien hopelijk recht ;D ;D en wat kan ze dan allemaal meer na dat ze een poosje heb kunnen oefenen .
door de operaties is haar leventje zoveel rijker geworden ze kan al weer zoveel meer als toen we haar pas hadden , het zijn geen makkelike tijden voor JP-tje geweest ,wij hebben het heel moeilijk gevonden om deze beslisingen te nemen maar zijn nu achteraf heel bij dat we dit voor haar hebben kunnen doen,ze is nu ook een echte papegaai geen bal veren die maar op een plaats bleef zitten omdat verplaatsen te veel energie  kost,ze kan lekker spelen en klimmen en dat zal na woensdag allemaal nog beter gaan zonder stijve poot .
lora is nog steeds egr jaloers en ik heb haar belooft dat ze mee mag of ze het leuk zal vinden betwijvel ik ,pedra gaat ook mee we maken er een gaaien uitstapje van  ,de nagels van de twee dames moeten geknipt worden dat kan dan in een moeite door
zo dra we terug zijn zal ik weer wat foto's plaatsen zodat julie kunnen zien hoe de poot is geworden ,

Gr Ann

Wickingh

• Gast
« Reactie #244 Gepost op: maart 20, 2006, 13:03:09 pm »
Hai Ann,

je weet het, maar toch is dit het beste wat JP is overkomen in zijn leventje (eerst het zuur en dan het zoet zou JP kunnen zeggen  ;) ) ,

mvg Frank

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #245 Gepost op: maart 20, 2006, 13:14:43 pm »

hoi ann
wat leuk dat je er dagje uit van maakt met je gaaien .
en met jp-tje zal het spannend zijn als het gips eraf gaat suc6  ;)
we kijken al uit naar de fotos  ;D ;D

vgr sweety

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #246 Gepost op: maart 20, 2006, 14:11:09 pm »
Heel veel succes woensdag  :-*

Gr,Antonia

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #247 Gepost op: maart 20, 2006, 17:11:33 pm »
hopelijk is het met dit pootje ook goed..

veel suc6 en/of veel sterkte woensdag
 :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #248 Gepost op: maart 20, 2006, 18:30:02 pm »
Spánnend!!! ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: maart 20, 2006, 18:55:32 pm »
hallo Ann,

Wow gaat inderdaad snel, ik ben zo benieuwd hoe ze zal reageren zonder tape en hoe haar pootje zal zijn!!

Vast heel erg goed !!!

Rika

amacera de pera

• Gast
« Reactie #250 Gepost op: maart 22, 2006, 15:20:29 pm »
Zo daar zijn we weer ,wat kan JP-tje schreeuwen zeg ,deze keer vond ze er maar niets aan om naar de d.a te gaan alleen het tape er af halen was al een op gave  schreeuwen en krijsen van heb ik jou daar ,ze waseker bang dat we haar poot er af zouden halen ;D ;D  toen het tape er eindelijk af was moest de pin er nog uit en daar gaf ze geen kik om , de da zette haar op de tafel en wou haar even aan halen en ze beloonde hem met eem knauw ze was echt boos  ook ik werd stevig in m'n duim gepakt toen ik haar in de bench wou doen
 nou dat was gebeurd    en ja hoe was de poot nu geworden      nou kijk maar zo

ze moet nog een beetje wennen dat ze ook op dezepoot kan staan nu gaan we ook met massage voor deze poot beginnen de andere gebruikt ze heel goed   de tenen krommen nog niet zo als eigelijk zou moeten en zoals lora en pedra het doen maar ze kan er nu heel veel mee nog net geen noot vast houden misschien komt dat ook nog .
het totale plaatje ziet er nu dus zo uit

ze probeert nu al op twee poten te lopen dat belooft wat goeds

daarna was pedra aan de beurt even haar nagels knippen dat was echt nodig het deed gewoon pijn als ze opstapte , dat was geen probleem wat grommen maar wonderbaarlijk geen bijt neigingen  ze was dan ook snel klaar .

als laatste lora ook voor haar nagels , de da liet haar op stappen en hoeps weg was lora op de schouwder  ;D feld probeerde haar te pakken hups andere schouwder ze maakte er en heel circus van de da keek even waar ze nu zat en keer de verkeerde kant op en lora meteen  Kiekeboe  ha haha haaaaa  we lagen met z'n alleineen deuk  ze liet zich ook niet verleiden met wat lekkers en telkens kiek kiek . uit eindelijk heb ik haar maar gepakt en aan de da gegeven ze maakte het echt even te bond
het knippen van de nagels was zo klaar en lora stond weer op tafel  kopie naar beneden  koppie krauw de da wilde dat even doen en lora zat weer roets op zijn schouwder kieke boe , toe heb ik haar ook maar in de bench  gedaan

van amerfoort zijn we naar gorichem gegaan, ik had sjaak gisteren even gebeld  van wegen het angstig blijven van pedra en dat hooft zakkelijk naar hans toe  en af gesproken dat we meteen door zouden komen .
sjaak heeft ons toch nog behoorlijk wat tips gegeven  om dit probleem te ver helpen , pedra stapte wel netjes bij sjaak op maar toonde ook heel bang daar gaan we nu aan werken (hans hooft zakkelijk daar is zij het bangst voor) het is ook niet verwondelijk dat ze nog zo bang is we hebben haar net ruim een jaar en toen ze kwamm zat ze in het verste hoekje te bibberen ze stapte in de tussen tijd wel bij mij op maar bij hans ging ze nog steeds grommend naar de andere kant van de kooi volgens ons is ze behoorlijk geslagen als hans zijn hand maar richting pedra deed wist ze niet hoesnel ze weg moest wezen en zat in elkaar gedoken te kijken tot hij weg was , we hebben haar heel langzaam aan ons laten wennen  maar om het laatste beetje angst ook wegte nemen bij haar hadden we graag wat advies . het was fijnvan sjaak  te horen dat we al  heel goed bezig waren en met zijn adviezen kunnen we nu ook weer veder en hopen dat pedra binnen kort ook van haar angst voor hans(alle mannen) bevrijd is  :thumsup: en zich dan ook wat prettiger zal gaan voelen ,ze hoeft niet met iedereen de dikste maatjes te zijn als ze maar niet meer angstig is
 ja en tot slot hebben we de winkel maar leeg gekocht voer ,snoepvoer 2schommels van die(3) rubber ballen waar je van alles in kan stoppen z'n speeltje met van die prikkers erin een speeltje met dobbelstenen  en een plantje waar we stukkjes van af kunnen plukken om ze te geven .
thuis gekomen alle gaaien in hun kooi en in een mum van tijd zaten ze te slapen ze hadden een drukke dag gehad . Hans ook wand nu ik dit zit te tikken hoor ik hem snurken hij ligt op de bank :) de schat hij kreeg een shok toen de kassa het eind bedrag liet zien ;D
het was maar goed dat hij er bij was anders had ik misschien meer mee genomen ,maar zo is er weer een reden om nog eens naar Gorichem te gaan 

Cosch

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: maart 22, 2006, 15:26:01 pm »
He dat is goed nieuws van Jptje. Hopenlijk kan hij snel het pootje gebruiken.

Maandag ga ik naar Gorinchem en nu krijg ik weer een bevestiging dat ik een hoop geld moet meenemen!  :)
Blijkbaar zijn er te veel leuke dingen, die je niet kunt laten liggen
Ik zal Loes vragen om me tegen mezelf te beschermen!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #252 Gepost op: maart 22, 2006, 15:28:10 pm »
Goed nieuws joh!!!  :a036:  :thumsup:

amacera de pera

• Gast
« Reactie #253 Gepost op: maart 22, 2006, 15:38:24 pm »
He dat is goed nieuws van Jptje. Hopenlijk kan hij snel het pootje gebruiken.

Maandag ga ik naar Gorinchem en nu krijg ik weer een bevestiging dat ik een hoop geld moet meenemen!  :)
Blijkbaar zijn er te veel leuke dingen, die je niet kunt laten liggen
Ik zal Loes vragen om me tegen mezelf te beschermen!

ik  denk dat loes je mee helpt met kopen ;) als ik weer ga neem ik aan geld mee wat ik uit wil geven en laat mijn pasje ook thuis dat is de veiligste manier je ziet daar zoveel leuk speelgoed maar ook zie je dingen waarvan ik zeg o nou dat zal ik een keer zelf maken en wat ik dan uitgespaard heb besteed ik weer in de winkel ;D ;D ;D ;D

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #254 Gepost op: maart 22, 2006, 15:53:49 pm »

hoi ann
ziet er goed uit bij jp-tje :thumsup: :thumsup:
en ja als je naar gorinchem terug gaat kun je beter je pasje thuis laten je koopt daar meer dan dat je van plan was  ;D ;D

vgr sweety