Auteur Topic: JP-tje krijgt pit  (gelezen 38430 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: JP-tje is geopereerd
« Reactie #75 Gepost op: december 10, 2005, 13:07:53 pm »
Haha, dat heb je goed door ja! Ik ben zo blij dat het zo goed gaat! En ja, ze zal zich heus wel redden met dat klimmen hoor, de snavel is de derde poot en die zal ze veel gebruiken.. En wat lachen zeg  van Lora en Pedra (dus je hebt toch de naam veranderd, vind je het niet moeilijk? Ik ze nog steeds Sjakko, maar ook Sjakkie en Sjakkelientje....) die zitten te lachen...  ;D

amacera de pera

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: december 10, 2005, 13:36:37 pm »
in het begin wou niemand er aan om pedra te zeggentoen heb ik een spaarpotje   onder aan de kooi gehangen en gezegt elke perdo kost 10

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #77 Gepost op: december 10, 2005, 18:07:42 pm »
Hahaha, prachtig vind ik dat! Nooit Pedro zeggen en nu wel meteen Pedra....  ;D Ze wist natuurlijk dat ze een popje was h

amacera de pera

• Gast
Re: JP-tje krijgt pit
« Reactie #78 Gepost op: december 13, 2005, 14:51:34 pm »
JP-tje krijgt  pit......  sinds van morgen wil  JP-tje geen pap meer na een lepeltje schut ze hevig met haar kop en alles  zit onder  ik de tafel en JP-tje zelf , dat ze geen pap wil vind ik niet zo erg het was alllen erg makkelijk met haar medicijnen . nu dan moet het maar rechtstreeks in haar bekkie met een spuitje  ja  ja  had ik gedacht  mooi niet ze houd haar kaken strak op elkaar ja toen moest ik toch even het bekje open maken  nou dat heb ik, geweten hap ..... dat was raak  pot jan dozie wat heeft dat kleintje een kracht zeg , nu doen we het maar met z'n tweetjes  hans houd vast en ik geef de medicijnen      nu maar af wachten wie de volgende hap krijgt

gr ann

Wickingh

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: december 13, 2005, 14:54:27 pm »
Hai Ann,

je kan ook proberen om de medicijnen in een fruitpapje te doen,dit vinden ze meestal wel lekker.

Even 1 vraagje, je veranderd steeds de titel van dit topic, dat komt wel erg verwarrend over  :-[ ,

mvg Frank

amacera de pera

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: december 13, 2005, 15:55:44 pm »
 ja dat is zo ik zal het laten staan , wat het fruit hapje beterft dat wil mevrouw niet wel gewooen stukjes fruit uit haar bakkje maar weer niet als ik  de medicijnen er over doe dan eet ze het niet, ik blijf het gewoon proberen ze krijgt het in iedergeval binnen en dat moet ook

gr ann

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: december 14, 2005, 08:54:04 am »
en via zo`n spuitje in haar mondje doen of zo  ??? "ik zeg ook maar wat hoor"  :-[

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: december 14, 2005, 09:33:36 am »
Ze weten donders goed wanneer ze iets krijgen wat ze niet willen.
Aaran is helemaal gek op vanille vla, behalve als hij gevallen is en dan carpofen drops moet hebben (pijnstiller ivbm. brekende veren)
Ik dien hem dat alsnog toe via een spuitje, en dat is best een strijd van gestribbel en geschreeuw,
ik pak op zo'n moment gewoon door en geef het hem dan ook gedwongen, daarna zijn we gelukkig wel weer vriendjes.

Een heel lang stuk offtopic ;)
(overigens voordat iedereen denkt dat ik hem zomaar pijnstillers geef, aaran is in het verleden verkeerd gewiekt door mijn dieren arts en de doorkomende veren hadden geen steun als hij viel dus braken ze af, gevolg bloedbad en veel pijn vandaar dat ik bij voorbaar al de carprofen in huis heb, overigens altijd handig om te hebben ;) aangezien aaran zijn pijn afreageerd op de anderen. hihihi. gelukkig kan ik al wel melden dat zijn vleugels nu mooi vol zijn en hij bijna vliegt ;) )

goffini

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: december 14, 2005, 09:35:49 am »
pffffff gelukkig maar.. :thumsup:

gr anja

charon

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: december 14, 2005, 11:07:51 am »
 :) het bewijst maar weer dat onze gevleugelde vrienden slim genoeg zijn om door te hebben wat wij aan het uitspoken zijn  :)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: december 14, 2005, 12:07:26 pm »
ik heb de manier  voor JP-tje geloof ik gevonden , door een fruit hap nee dan wil ze ook geen fruit door pap ging al niet  dus nu gewoon 2x per dag met het spuitje ze sputerd tegen als ik alleen haar medicijn op tafel zet maar als ik er ook haar fruit neer zet mag ik haar zo de medicijn geven direkt er na eet ze dan fruit , nou ik vind het best , belonen met fruit als ze haar medicijn maar binnen krijgt morgen ga ik beginnen met harison te geven  'smorgens

gr ann

Tommy

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: december 14, 2005, 14:34:43 pm »
 :a036: Haha dat vind ik wel netjes van kleine JP :) Keurig je medicijnen nemen voor je een fruitje krijgt...klinkt bijna te simpel ;D

goffini

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: december 14, 2005, 15:24:12 pm »
komt goed!!!!!!  :thumsup:

gr anja

amacera de pera

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: december 14, 2005, 15:56:17 pm »
JP-tje is me toch  een medam met noten op haar zang , en ze heeft een behoorlijke gebruiksaan wijizing  alleen heb ik die er niet bij gehad   of zou ze verwent zijn?  :)
  eten doen we gewoon in de kooi
 medicijnen op de eettafel met fruit toe
 middag tukkie op de bolle buik van  hans terwijl lora en pedra er op de standaard naarst staan vergeet baasje het dan zal ik het wel even laten weten hoe het moet
 eikrachtvoer met groente dat hoort niet in je gewone etens bak nee zet dat maar in de speelplaats neer
ik kan namelijk al spelen en eten te gelijk en is er iets bij wat ik niet lekker vind leg ik dat netjes allemaal in een hoekje :o
 savonds wil ik voor tien uur geen doek anders ga ik de hele avond aan het gaas zitten trekken  met de doek over de
kooi kan ik niet in de gaten houden of jullie misschien iets lekkers eten, en eten jullie iets moet je mij niet vergeten , ik zal er wel niet van eten maar dan is er toch aan mij gedacht :P

en als ik denk dat ik niet genoeg aandacht krijg en die groene monsters wel ga ik aan het veband zitten en piep heel hard

nog even en ze wil een eigen butler

ann

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #89 Gepost op: december 14, 2005, 16:10:47 pm »
zo zijn alle vrouwen toch  :P