Auteur Topic: We hebben een Muffin!!!!  (gelezen 5179 keer)

jeske5

• Gast
We hebben een Muffin!!!!
« Gepost op: december 06, 2005, 16:56:18 pm »
Zoals jullie misschien wel wisten wilden we al een tijdje een tweede aga erbij, als vriendje voor Donut. Vanmiddag hebben we er dus een gekocht en we noemen hem: Muffin  :thumsup:
Ik heb nog even geen foto's gemaakt, maar dat komt binnenkort.
We hebben Donut ook gelijk gekortwiekt, dat vond ik wel moeilijk. Net donderde hij echt van zijn stokje af  :cry:
Muffin zit op dit moment al lekker te eten. We laten hem even tot rust komen en dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag, en gaan we ook proberen of het klikt met Donut.
Ik hou jullie op de hoogte!

Cosch

• Gast
Re: We hebben een Muffin!!!!
« Reactie #1 Gepost op: december 06, 2005, 17:04:50 pm »
Wat een leuk. Gefeliciteerd met Muffin!

Gr Corina

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: december 06, 2005, 17:13:30 pm »
Veel plezier met je nieuwtje.
Gr.Antonia

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: december 06, 2005, 17:14:05 pm »
Leuk! Gefeliciteerd hoor!
Ziet ie er net zo uit als Donut?

jeske5

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 06, 2005, 17:15:20 pm »
Bijna hetzelfde. Muffin heeft een roze kopje, Donut oranje. Ook zijn de pootjes van Muffin veel donkerder.

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 06, 2005, 17:19:04 pm »
snoepertje  ;)

jeske5

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 06, 2005, 17:20:17 pm »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 06, 2005, 17:33:48 pm »
Ja, komt er ook nog een Brownie? ;D

Maar heb je nu een popje en een mannetje, of heb je de geslachten op de gok?
Ik ben er erg nieuwsgierig naar en ook hoe de kennismaking en gewenning verloopt. Omdat ik in de toekomst ook een vriendje voor joda wil. Dus wil ik er graag van alles over lezen!

jeske5

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 06, 2005, 18:04:25 pm »
Het is echt op de gok. Ik zit op dit moment te wachten op de uitslag van de DNA-test bij Donut. Van hem/haar is dan dus wel bekend wat het is. Van de nieuwe weet ik het ook niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel veel problemen verwacht. Donut is niet agressief naar andere vogels. Hij is nu ook verbazingwekkend rustig. Net konden ze elkaar even niet zien en toen begonnen ze naar elkaar te roepen. Zo gauw ze elkaar weer zagen, waren ze allebei weer stil.  :thumsup:
Mocht het toch echt niet klikken, heb ik in ieder geval wel twee kooien, dus dat is in principe geen ramp. (wel hebben we dan twee vogels die alleen zitten....dus dat zou dan nog 2 erbij worden denk ik.....)
Maar ik ga er vooralsnog gewoon van uit dat het wel goed komt. Ik zal hier in ieder geval zeker bijhouden hoe het gaat. Ik wil ze straks even allebei uit de kooi halen en even bij elkaar zetten. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren....

Rika1963

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 06, 2005, 18:06:52 pm »
Gefeliciteerd met je aanwinst Jeske !!!

:-*

Rika

jaantje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 06, 2005, 18:20:18 pm »
 :a036: veel plezier met Muffin :a036:

jeske5

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 06, 2005, 20:34:34 pm »
Nou, hier wat foto's van de nieuwe aanwinst:

Muffin heeft vanavond al lekker liggen knuffelen en bij ons liggen slapen:

We hebben de twee ook even bij elkaar gezet. Donut is een ster in negeren, hij zat eigenlijk de hele tijd een beetje te dutten of zichzelf te poetsen:

(ik weet het, deze foto moet omgedraaid..... :-[)

Naast het negeren heeft Donut zich echt als een kreng gedragen. In het begin durfde hij niet in de buurt te komen van Muffin, maar na een tijdje ging hij toch maar even kijken. Nou ja, bijten...Hij rende er dan op af, beet hem in zijn tenen en kwam dan gauw weer terug gerend naar mij....de schijterd!
Na een tijdje kreeg hij de smaak te pakken. Hij pakte Muffin bij zijn nekje en pikte in zijn ogen:

Muffin beet gelukkig wel van zich af, dus het is allemaal vrij rustig gebleven. Vond het wel een beetje eng, vooral dat in de oogjes pikken. Maar ik probeer niet te snel in te grijpen.
Zou wel graag een advies willen, wanneer ik wel in kan of moet grijpen..... en ook of dit normaal gedrag is. Denk zelf van wel, maar zou hier toch graag nog de mening van jullie over willen weten.
Groetjes Jeske

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: december 06, 2005, 20:38:16 pm »
 ;D Muffin, gave naam joh! en wat een moppie!  :hart:

Wat de vleugels betreft, het went wel hoor, geen paniek. Even opletten dat hij nergens op kan vallen, een rand of zo, stokjes wat lager hangen, en het went wel, het gedrag niet zielig vinden h

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: december 06, 2005, 20:41:34 pm »
Mijn advies, helemaal niet ingrijpen.

Ik neem aan dat ze nog niet bij elkaar in de kooi zitten?

Als ze los zijn, en de nieuwe bijt wel van zich af, zou ik er helemaal niet naar kijken, niet op reageren of wat dan ook. Ze moeten de rolverdeling gaan bepalen en dat Donut zich als een kreng gedraagt is ook normaal, hij verdedigt zijn domeintje h

jeske5

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 06, 2005, 22:58:21 pm »
Dat dacht ik al wel. Ik grijp ook niet in, maar vind het toch wel eng hoor!
Ze zitten zeker nog niet bij elkaar in de kooi, eerst zo maar eens aan elkaar laten wennen.
Wat het wieken van Donut betreft, hij heeft eigenlijk helemaal niet zielig gedaan. Het enigste waar hij nogal mee zit, is dat als ik hem op de grond zet, hij niet meer terug vliegen naar mij toe (als ik bijv. op de bank zit) Ik had ze vanavond samen op de grond gezet, en Donut was eigenlijk alleen maar bezig met manieren bedenken hoe hij toch op de bank kon klauteren. Het is hem niet gelukt.... ;)

Ik heb nog wel een vraagje. Na hoeveel tijd kun je zeggen of het wel of niet klikt? Is dit enkele dagen of kan het ook zijn dat ze echt meerdere weken elkaar de ogen uit proberen te pikken?