Auteur Topic: We hebben een Muffin!!!!  (gelezen 5182 keer)

kellyjeroen

• Gast
Re: We hebben een Muffin!!!!
« Reactie #15 Gepost op: december 07, 2005, 08:27:53 am »
leuk joh
er nog eentje bij
en wat een leuke namen zeg

waldy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 07, 2005, 09:35:20 am »
van harte met jullie nieuw komer er bij  :-*

Kimz

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 07, 2005, 10:09:23 am »
Wat een schatje!
Proficiat ermee :-*
Groetjes, Kim.

Rianne

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 07, 2005, 10:32:25 am »
Gefeliciteerd met Muffin!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: december 07, 2005, 15:34:58 pm »
Citaat
Ik heb nog wel een vraagje. Na hoeveel tijd kun je zeggen of het wel of niet klikt? Is dit enkele dagen of kan het ook zijn dat ze echt meerdere weken elkaar de ogen uit proberen te pikken?

Lekker veel samen los laten en dan merk je vanzelf wel of het gaat klikken of niet. Zet vervolgens de kooi van Muffin neer zodat ze er beiden in kunnen gaan zitten ( zelf laten gaan, niet erin zetten ) en kijk wat er gebeurd.
Grijp niet in bij kibbelen, zelfs niet met 'niet doen' of 'houd op' gewoon geen aandacht aan besteden. Zie je bloed, dan zou ik wel even ingrijpen, maar vaak gebeurd dat niet hoor.

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 07, 2005, 17:18:35 pm »
wat een lieverd :hart:
Gefeliciteerd en veel plezier met je vogeltjes :a036: :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 07, 2005, 19:18:52 pm »
Nou, ik ben net voor de eerste keer aan de slag gegaan met Muffin.
Heb hem eerst lekker een beetje trosgierst laten eten, dat vond hij heerlijk. Daarna gaan oefenen met opstappen. En voor de eerste keer, ging het echt geweldig!!  :thumsup:  Met een beetje duwen onder zijn borstje met mijn hand stapte hij na een paar keer proberen heel wankelend op. Gelijk beloond met trosgierst en natuurlijk heel uitbundig gedaan. Heb dit zo 5 minuutjes gedaan.
Daarna heeft hij zelfs nog uit mijn hand zitten eten!  :thumsup: En dat voor de eerste dag! Ik ben erg tevreden.
Heb Donut er ook nog bij gezet. Ik had ze eerst allebei op de bank bij mij, en toen was Donut weer heel erg aan het pikken en bijten. Ik heb ze toen maar eens op de grond gezet en het ze lekker uit laten zoeken. Donut was gelijk een stuk rustiger. Hij heeft Muffin vooral genegeerd en is maar weer eens gaan proberen of hij op de bank kan komen, maar af en toe ging hij toch even een kijkje nemen bij Muffin. Hij was toen helemaal niet agressief meer, ze gingen zelfs aan elkaars snaveltje knabbelen!

« Laatst bewerkt op: december 07, 2005, 20:47:51 pm door jeske5 »

jeske5

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 07, 2005, 22:22:46 pm »
Na hoeveel tijd heb jij ze bij elkaar gezet in de kooi? Meteen vanaf het begin?
Ik hoop dat het hier ook zover komt dat ze samen gaan kroelen enzo...maar we wachten gewoon met geduld af.
Groetjes Jeske

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2005, 08:38:50 am »
Hee, lees dit nu pas, ben van de week niet zo veel geweest hier! Leuk allemaal joh en wat gaat het al goed met Muffin. Dat hij al zo snel opstapte enzo.. :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 09, 2005, 16:05:29 pm »
Even een kleine update...
De afgelopen twee dagen kroop Muffin elke keer weg als Donut haar beet. Ze deed eigenlijk pas iets terug als het echt pijn deed. Vandaag is hier nogal een omslag ingekomen  :) Muffin heeft blijkbaar besloten dat ze er genoeg van heeft en begon terug te 'vechten'. Ze zaten met zijn tweetjes met een stukje papier te spelen. Donut wilde het voor zichzelf hebben, maar dat pikte Muffin niet. Hij begon lekker fel terug te pikken en tot mijn verbazing was het Donutje die afdroop..... :) Zo is het een paar keer achter elkaar gegaan. Daarna hebben ze een half uur lang met hetzelfde papiertje zitten spelen, zonder ruzie!  :thumsup:  :wow:
Ik denk trouwens dat Muffin wel eens een popje zou kunnen zijn. Ze knaagt ontzettend veel, heeft al een gat in een shirt gebeten en probeert dit bij alles wat ze tegen komt. Ik merk dat ik ook al echt 'ze' en 'haar' zeg. dat zou wel fijn zijn, dan heb ik echt een koppeltje!  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #25 Gepost op: december 09, 2005, 17:33:04 pm »
Bij collies is de knager, en dan echt van die mooie reepjes papier en hout maken, vaak het popje ja. Mannetjes knagen wel, maar maken niet van die mooie reepjes.
« Laatst bewerkt op: december 09, 2005, 17:38:28 pm door Janina »

jeske5

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 16, 2005, 12:02:48 pm »
het gaat steeds beter met het tam maken van Muffin  :thumsup: Als ik mijn vinger tegen haar borstje hou, probeert ze eerst weg te lopen, maar uiteindelijk stapt ze dan toch op. Het liefst springt ze er dan ook gelijk weer af, maar goed, daar werken we nog aan.
Het is echt een scheet  :hart: Ze is helemaal gek op geluidjes, als ik voor de kooi ga staan en ik praat tegen haar, dan zit ze heel aandachtig te luisteren. Zelf laat ze haar stem ook goed horen trouwens!  :)
Ze begint nu de laatste dagen Donut achterna te lopen, maar die is veel sneller. dus ze rent er maar wat achteraan, maar is elke keer veel te traag en zit dan heel verbaasd te kijken van waar is hij nou gebleven?  ;D
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben helemaal verliefd op deze kleine nieuwe aanwinst  :hart:

Kimz

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 16, 2005, 18:15:20 pm »
Gelukkig :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: december 16, 2005, 18:49:25 pm »
Superleuk zeg!! Dat gaat goed bij jou!! ;) Ik zie die tafereeltjes voor me als je het vertelt...  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #29 Gepost op: december 16, 2005, 19:06:36 pm »
Dat gaat prima joh!  :thumsup: