Auteur Topic: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?  (gelezen 97321 keer)

Jeffrey

• Gast
Re: Welke vogels hebben jullie in je achtertuin ?
« Reactie #210 Gepost op: januari 02, 2007, 00:30:00 am »
Leuk, het is echt genieten hè, met vogels in je achtertuin? :thumsup:

jah zeker!  :thumsup: zonder vogels valt het leven in je tuin altijd een beetje weg.. zeker die musjes zijn zo gezellig!  :thumsup:

Jeff

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #211 Gepost op: januari 03, 2007, 00:22:42 am »
jah zeker! :thumsup: zonder vogels valt het leven in je tuin altijd een beetje weg.. zeker die musjes zijn zo gezellig! :thumsup:
Jeff
ik kan me herinneren dat de stad hier vol zat met musjes! maar niets meer tegenwoordig :(
dus als ik ergens ben waar musjes zitten kijk ik altijd heel enthausiast :-[
alsof ik er nooit 1 gezien heb :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #212 Gepost op: januari 03, 2007, 09:55:23 am »
Heir zijn er gelukkkig ook zat! :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #213 Gepost op: mei 15, 2007, 21:26:15 pm »
Mijn merel heeft jongen en komt de hele dag eten bij mij halen om ze te voeren en zelf ook nog wat te eten.. :hart:
Gewelde rozijnen, stukjes kaas, eigeel, gewelde fruitmix van vogeljungle.. Wat zal hij me missen volgende week. Hij zit soms een armlengte bij me vandaan als ik op het balkon zit..  :cry:

Goed nieuws is: vanuit mijn keukenraam in het nieuwe huis, zie ik vééél vogeltjes. Er is een grasveld voor mijn huis waar de merels wormen komen halen. Als ik brood neergooi: eksters, mussen, kauwen, spreeuwen~! Verder zie ik GIERZWALUWEN!!!  :hart: niet zo veel las hier, maar ik zie ze als ik aan de afwas sta!!! Meesjes ook volop en groenlingen heb ik ook al gezien!!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #214 Gepost op: mei 15, 2007, 22:08:51 pm »
in onze notenboom heeft een ekster zich genesteld ,ze hebben één jong dat al uitvliegt
door al die ontgroeningen hier hebben ze niet veel plaats meer,dus komen ze maar in onze oude bomen wonen naast de koolmeesjes,houtduiven,winterkoninkje en de anderen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #215 Gepost op: mei 15, 2007, 23:41:35 pm »
Wauw! Maar die eksters zijn best wel brutaal en stelend he? Ze jatten ook eieren van andere vogels etc. etc.!! :o Ik vind ze wevengoed héél mooi!! :hart:

Pim

• Gast
« Reactie #216 Gepost op: mei 16, 2007, 09:37:18 am »
Leuk Topic! ;) Ik heb echt van alles en nog wat in de tuin. Van heggemus tot sperwer ik heb het allemaal wel eens in de tuin geha... :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #217 Gepost op: juni 04, 2007, 23:16:30 pm »
zoals ik al eerder vertelde hebben we op de camping een heleboel vogeltjes,dit jaar is er een derde soort mees gespot bij ons,we hadden al een pimpelmees, de koolmees en nu heb ik de zwartkopmees ook gezien
er hangt zolang het seizoen gaat een korfje met zaadjes en elk weekend dat ik er ben,strooi ik met oud brood en overschot van zaadjes van de gaaien
dit jaar heb ik al heel vroeg (kweethet,het mag niet  :-[ ),maar heb ik dus al mezenballen gehangen
de mezen zijn dus niet van gisteren en laten zich dit snoepgoed niet uit de bek halen en vermits ze franker zijn als de mussen komen ze zelfs op ons terras,kheb van het weekend wat foto's genomen met het mobieltje van marc (mindere kwaliteit) jammer genoeg had ik men doosje vergeten
op een gegeven moment was ik zelfs met één vinger zo'n meesje aan het strelen,zeker gedurende 2 volle minuten,het was helemaal niet bang van me

het kleintje dat je hier aan de zijkant ziet hangen is degene die ik mocht strelen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #218 Gepost op: juni 04, 2007, 23:27:09 pm »
Jee Vivke, dat heb ik nog nooit gehoord, dat je een meesje kunt strelen!! Ik had wel van de winter een pimpelmeesje zo vreselijk dochtbij, dat ik het had kunnen doen, maar dat kwam echt niet in me op!! :o

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #219 Gepost op: juni 04, 2007, 23:40:39 pm »
ik denk gewoon dat het zo druk was met eten dat ze het niet doorhad ,ikke wel  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #220 Gepost op: juni 11, 2007, 23:31:25 pm »
een paar filmkes van de mezenfamilie en het bezoek van de mussen ,vechten om de voederbollen

http://s43.photobucket.com/albums/e389/moefel/mezen%20boekje/?action=view&current=juni_2007_videokes_23.flv
http://s43.photobucket.com/albums/e389/moefel/mezen%20boekje/?action=view&current=juni2007videokes24.flv
http://s43.photobucket.com/albums/e389/moefel/mezen%20boekje/?action=view&current=juni2007videokes20.flv
http://s43.photobucket.com/albums/e389/moefel/mezen%20boekje/?action=view&current=juni2007videokes21.flv

kort bij mijn werk is een magazijn waar je je brood zelf kan snijden,ik ben daar gaanvragen of ik de kruimels van het brrodmachine mocht hebben voor de kippen, ze hebben ja gezegd,alleen  :CENS
ik heb helemaal geen kippen ,ik neem alles mee naar de camping voor de vogels en eenden,daar heb ik plezier aan om ze te zien

kijk ook even naar dit filmke,kwade eend in de bijt  ;D

,
« Laatst bewerkt op: juni 17, 2007, 23:32:45 pm door vivke »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #221 Gepost op: juni 12, 2007, 08:38:37 am »
Geweldig, wat is het toch leuk he, die meesjes.. En de eenden! En die lieve geluidjes van jouw gaaitjes op de achtergrond.. :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #222 Gepost op: juni 21, 2007, 15:04:43 pm »
Ik heb mijn mereltje dus achter moeten laten in Werkendam. Er waren mensen die zeiden: kun je hem niet meenemen? Nee, dat gaat natuurlijk niet.. Toen ik een week na mij verhuizing nog wat spulen ging halen, zat hij meteen weer bij me!! Gelukkig wist ik dat er nog wat studentenhaver in een keukenkastje lag en daar heb ik gauw de rozijnen uitgehaald. Dat was de laatste keer dat ik hem kon voeren. :cry:

Ik las in het Ornithonieuws een leuk verhaal over een merelechtpaar die ook van alles kwamen halen bij die mensen en er stond de volgende foto bij:

Geweldig toch? :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #223 Gepost op: juni 21, 2007, 15:28:39 pm »
ongelooflijk mooi om zoiets te zien  :a036:

miekje

• Gast
« Reactie #224 Gepost op: juni 21, 2007, 15:47:49 pm »
Wauw!  :a036:

@Loes: Je hebt er in ieder geval wel een vriendje bij in je hart  :hart:
Deze vergeet je nooit meer  console