Beste Loes,
laat ik voorop stellen dat, ik nog steeds de intentie heb om op een eerlijke manier van gedachten te wisselen en het jammer vind, dat de discussie op zo'n manier verloopt.Dan laat ik even in het midden wie daar schuld aan heeft.
Het is zonder meer belangrijk dat iedereen elkaar in zijn waarde laat, maar waar hebben we het over?
Is het zo dat ik papegaaienmelkers wil verdedigen, is het zo dat jij wilt zeggen dat ik het helemaal verkeerd doe? Ik mag toch hopen van niet!!!!!!!!!!
eigenlijk staan we hier allebei met 1 doel en dat is in mijn ogen dat iedereen zoveel mogelijk van en met zijn vogels kan genieten, alleen de invulling verschilt op een klein puntje slechts.
Jij zegt ik heb het liefst natuurbroed en ik zeg ok dat is prima, maar er is ook handopfok en mits goed gedaan is dat ook ok!!!!!!!!!!!!!
Voor de rest gaat het om gezonde en tevreden vogels, dat wil jij en dat wil ik, lijkt me geen reden om elkaar steeds in de haren te vliegen.
Wel vind ik dat als je tegen iets bent, je met goede argumenten moet komen en dan vind ik het argument ""dat is mijn gevoel"" niet echt sterk. Wil je argumenteren over het ""slecht"" zijn van handopfok kom dan wel met feiten en/of cijfers waaruit blijkt dat dit niet goed is.
Ik heb al een paar keer gevraagd kom maar op met die feiten, helaas reageer je daar niet op.
Nog niemand heeft kunnen aantonen dat handopfok gedragsproblemen geeft, wel is het zo, dat als het gaat om gemakzucht en men denkt dat hierna geen opvoeding noodzakelijk is je idd kan wachten op de problemen.
Hier is dus belangrijk dat er goede voorlichting gegeven wordt over de opvoeding en dat evt.kopers niet verteld wordt dat het niets voorstelt.
Bij deze voorlichting horen diverse mogelijkheden, daar is in mijn ogen het 5 stappenplan van DrH. er 1 van, maar niet de enige en mag ik daar op wijzen??
Dus nogmaals ik vind natuurbroed prima, maar bij handopfok heb je een voorsprong mbt je jonge vogel. Het is belangrijk wat daarna komt, dat bepaald uiteindelijk hoe de gaai zijn/haar toekomst te gemoet gaat.
dat vond ik juist van jou, omdat jij begon te katten tegen mensen die een andere mening hadden (je kweekt zelf niet, hebt alleen maar 2 aga's...
Volgens mij begon het hiermee?
We mogen hem toch wel op andere ideeen brengen!
Waarom hier iemand je mening opleggen en niet gewoon uitleggen dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
dat vindt jij
Waarna deze opmerking er overheen komt, mag ik dan mijn twijfels hebben over de ervaring van iemand over handopfok van papegaaien?
Hier wil ik dus NIET zeggen, dat 2 aga's te min zijn of dat iemand met 2 aga's geen verstand heeft van deze vogels.
Wel wil ik zeggen als je handopfok aanvalt ,praat dan wel vanuit eigen ervaring en/of deskundige achtergrond.
Is het zo gek dat ,als ik probeer op een verantwoorde manier wil kweken en mijn vogels bij liefhebbers in de kamer wil krijgen en houden, zo'n opmerking vanuit een achtergrond die niets met de moeilijkheden van het kweken en opvoeden van papegaaien uitstaande heeft, ik dat niet erg leuk vind?
Maar ik heb al diverse malen gezegd, dat ik het prima vind als iemand aan natuurbroed doet, streker nog afgelopen jaar heb ik het zelf nog gedaan.Zie mijn nieuwe koppel rose's.
Dus vind ik het onjuist als je mij probeert aan te wrijven dat ik mijn mening probeer op te leggen, ik zeg alleen maar dat beide manieren een mogelijkheid zijn.Terwijl jij en enkele anderen daar op tegen zijn, wie probeert nu wie zijn/haar mening op te leggen.
En ja idd soms ontstaat een reply uit emotie, ook ik bezondig me daar aan, maar ik ben zeker niet de enige. Ennuh wie zonder zonde is werpe de 1ste gaai...............toch,
mvg Frank