Auteur Topic: tips om gaas goed te spannen?  (gelezen 3724 keer)

lineola

• Gast
tips om gaas goed te spannen?
« Gepost op: december 17, 2005, 14:59:55 pm »
hoi, we zijn op dit moment een binnenvoliere aan het bouwen, mijn man heeft het skelet al helemaal af, nu moet het gaas erop, (das mijn taak) alleen dat lukt niet goed, het is dan aldoor net niet recht :angry:....m'n vingers beginnen al aardig zeer te doen, heeft iemand nog wat tips om het gaas goed te spannen?

groetjes marjan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: tips om gaas goed te spannen?
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2005, 15:46:04 pm »
Ikke niet, heb 2 linkerhanden, maar die arme handjes van jou, het is nog ijskoud ook nu!! :(

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2005, 16:48:37 pm »
Hoe breed zijn je stukken gaas?Anders moet je de uiteinde vastzetten op een plankje en dan strak trekken.Mbv draadspanners afwerken.Veel plezier.

Rob.

ps ik neem aan dat de kerstboom al staat.Dat ging wel goed??? ;)

lineola

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 17, 2005, 19:27:31 pm »
 ;D.. ja hoor de kerstboom is goed gegaan alleen kreeg ik erg veel jeuk op m'n handen..hopelijk ben ik niet allergisch voor kerst...
nou de stukken gaas zijn ongeveer 4x1:50 lang, en dan wat kortere stukken voor de zijkant..dat gaat nog wel maar en heb met een soort kam (plank met spijkers erin) geprobeerd, en dan knapt het gaas een beetje.. :-X , en daarna dus met m'n vingers..dat ging beter, maar dat gaat zeer doen, en nu zegt m'n man dus: we hadden misschien beter kant en klare panelen kunnen gebruiken.... komt ie nu mee..pff,.  ;D
dat met een plank op het uiteinde werkt ook wel goed inderdaad, maar blijf nog wel een beetje bolling in het gaas houden, ben dus benieuwd naar het eind-resultaat...gelukkig is dit binnen dus met die koude handen valt heel erg mee hoor.. ;)

groetjes marjan

Edjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 26, 2005, 12:55:19 pm »
Stuk ijzer van 30 cm pakken, daar inkepingen in flexen en trekken maar.
Misschien lukt het nog beter als je er 2 van maakt.
Dit werkt stukken beter dan een plank met spuikers.

Groeten Edjuh

lineola

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2005, 11:53:24 am »
hoi, bedankt nog voor de tips, hij is al klaar, (na een hoop gevloek, bloed, zweet en tranen :) )dus de stuk ijzer-methode is helaas er niet meer aan te pas gekomen, (wel een goeie tip trouwens,  :thumsup: ) nu komt het inrichten van de voliere, dat zal hopelijk een stuk makkelijker worden

groetjes marjan