Auteur Topic: 3 dagen een grijsje van 8 weken en moet nu al weg  (gelezen 6152 keer)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
Re: 3 dagen een grijsje van 8 weken en moet nu al weg
« Reactie #30 Gepost op: december 22, 2005, 22:37:25 pm »
wie van ons zonder zonden is werpe de eerste steen, nietwaar? ;)

Sjesus zo zwaar bedoelde ik het nu ook weer niet. ;) Evengoed een prettige kerst :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 23, 2005, 21:52:34 pm »
Tjonge wat een eikel zeg  :angry:

charon

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 28, 2005, 08:30:45 am »
gisteren avond is er weer zo een geplaatst

ja hallo mensen ik heb een grijze roodstaart 6 maanden oud
helaas moet hij een ander baasje hebben wegens dat ik een nieuwe baan heb en er niet meer voor kan zorgen om dat die dieren veel aandacht vragen
je krijgt nog een kooi erbij en de papegaai voer

dus wees snel

WEG=WEG

DUH ieder dier heeft toch aandacht nodig ???

hengelo

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 28, 2005, 10:18:20 am »
hoi all,
waar staat deze schandalige adv, heb ook wel effe zit een e-mail te sturen >:D
mvg ruud

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #34 Gepost op: december 28, 2005, 10:20:27 am »
daar heb ik gisteren nog voor gebeld, maar die meneer vertelde dat hij alleen telefoons verkoopt en niks wist over een papegaai

amacera de pera

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 28, 2005, 16:38:34 pm »
ooooo dat kan wel weer eens z'n flauw grapje van iemand zijn >:D , het werkt waarschijnlijk wel , en zeker als je een hekel aan iemand heb ,plaats een adv: met gratis af te halen  enz enz het tel no van de persoon die je wil pesten en je weet zeker dat er een heleboel mensen zullen bellen :angry: het is niet zoals het hoort maar ik heb het al een meegemaakt bel ik op een adv: krijg ik te horen ach mevr: u bent de zoveelste die belt we hebben helemaal geen ......iemand is zo leuk geweest om ons tel no er onder te zetten.  nou dan baal je ook goed

gr ann

roosje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 28, 2005, 17:41:41 pm »
zielig.
je hebt gelijk.
het is kerst.
ik sluit me aan.
 :angry: :angry: >:D >:D >:D :angry: >:D :angry: >:D :angry:

fred

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 28, 2005, 23:23:45 pm »
mijn oog viel op dit onderwerp en de reacties van iedereen. Zelf vind ik het ook belachelijk dat iemand een dier (maakt niet uit wat voor hoor) koopt en het behandelt als een voorwerp, maar vaak beginnen de problemen al bij fokkers helaas. Net als met honden (als er weer een nieuwe film is met een bepaald ras in de hoofdrol) of katten (perzen, zooooooo mooi maar ja veel haar) worden door bv. Dennis vogels gefokt alleen maar voor het geld.

Als fokkers oprecht zouden kijken aan wie ze iets verkopen dan worden dit soort verdrietige advertenties overbodig.

Hoop dat het diertje goed terecht komt. 

beijersbergen

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 20, 2006, 18:13:02 pm »
breng hem maar bij mij dan kan hij liefdevol oud worden, gr, piet

Wickingh

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 20, 2006, 18:37:30 pm »
Hai,

sorry maar dit vind ik wat kort door de bocht.

Citaat
Als fokkers oprecht zouden kijken aan wie ze iets verkopen dan worden dit soort verdrietige advertenties overbodig

Je kan een mens wel voor de kop kijken , maar niet in de kop.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn / haar daden , dus de koper moet zich van te voren goed afvragen of de nieuwe vogel in de situatie van die persoon past.
Wel is de verkoper moreel verplicht om te wijzen op de voor - en nadelen van de betreffende vogel,

mvg Frank

Koko

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: januari 21, 2006, 04:56:30 am »
Hai,

sorry maar dit vind ik wat kort door de bocht.

Je kan een mens wel voor de kop kijken , maar niet in de kop.
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn / haar daden , dus de koper moet zich van te voren goed afvragen of de nieuwe vogel in de situatie van die persoon past.
Wel is de verkoper moreel verplicht om te wijzen op de voor - en nadelen van de betreffende vogel,

mvg Frank

ja en een mens kan zich mooier voor doen dan dat hij uit eindelijk is, zei een gewezen hondefokker

Groetjes
Boudewijn

fred

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 22, 2006, 17:43:02 pm »
Hallo Frank,

Klinkt raar maar ik heb heel veel 'fokkers' opgezocht ivm aanschaf van een vogel en er was maar 1 die mij adviseerde om op een info avond te komen en me goed te laten voorlichten over de voors en tegens, de rest probeerde me gelijk een vogel te verkopen zonder ook maar te informeren of ik wel wist waar ik aan zou gaan beginnen.

Weet ook dat mensen te vaak inpulsief iets aanschaffen maar dat wordt natuurlijk zo wel extra in de hand gewerkt.

Wickingh

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 22, 2006, 17:48:23 pm »
Hai,

ik heb nav je bericht een nieuw topic ,over overwegingen voor tot aanschaf aan te gaan, gestart.
Maar ik blijf erbij dat alleen de koper deze afwegingen kan maken, want die weet hoe het in elkaar steekt bij zichzelf.
Wel ben ik met je eens dat de kweker de eventuele klant goed moet informeren over de voors en tegens,

mvg Frank

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #43 Gepost op: januari 22, 2006, 19:08:24 pm »
Hallo Frank,

Klinkt raar maar ik heb heel veel 'fokkers' opgezocht ivm aanschaf van een vogel en er was maar 1 die mij adviseerde om op een info avond te komen en me goed te laten voorlichten over de voors en tegens, de rest probeerde me gelijk een vogel te verkopen zonder ook maar te informeren of ik wel wist waar ik aan zou gaan beginnen.

Weet ook dat mensen te vaak inpulsief iets aanschaffen maar dat wordt natuurlijk zo wel extra in de hand gewerkt.

inderdaad dat heb ik ook gemerkt , omdat ik dat stadium aan het doorlopen ben
zolang ze maar van hun beesten af zijn (lelijk gezegd maar zo is het)
en of dat een konijn, een hond of een vogel is maakt niets uit.
Het is erg..maar het gebeurt met alles zo..ook met materiaal, niet enkel met dieren.

Wickingh

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: februari 14, 2006, 03:16:59 am »
Je hebt helemaal gelijk.Die persoon is een geweldige eikel.Hij verdient de gouden eikel hiervoor.Dit is geen manier van doen.Hij verdient geen beesten etc etc etc.MAAR ikzelf kan ook wel dingen aanhalen waaruit blijkt dat ik recht heb op de gouden eikel en als we allemaal eens bij onszelf te raden gaan hebben we er misschien allemaal wel eens een beetje recht op...We doen allemaal wel eens dingen die achteraf gezien vreselijk stom zijn geweest.Daar leren we dan(hopelijk)ook weer van.
Er zullen altijd van dit soort stomme ondoordachte impulsieve en dieronvriendelijke akties blijven bestaan.Er zijn zelfs mensen die hun hondje hiervoor ophangen omdat ze denken dat de hele wereld tegen ze gericht is....
Laten we dan maar hopen dat de boodschap nu aangekomen is en hij in het vervolg slimmer is.Het blijft in mijn ogen een eikel....Ik heb gisteren ook overwogen een e-mail te sturen,maarja wie ben ik om een onbekende die ik niet ken de les te leren.Ik ben eigelijk maar blij dat ik eerst heb nagedacht.Toen kwamen er bij mij namelijk ook een heel aantal stommiteiten naar boven.....

Rob

;D je hebt helemaal gelijk, als we het gaan hebben over jouw stommiteiten  ;D .

maar alle gekheid op een stokje iedereen maakt fouten, maar als je er nooit op gewezen wordt blijf je ze maken ennuh ik denk dat niemand een haar beter is dan Rob, maar wel dat we proberen te leren van onze blunders in ons leven en we hopen dat niemand dier of mens daar ooit de dupe van is geworden,

mvg Frank