Ik vind t geen goed plan

En jouw vriend? waarom wil hij t liefst een molukken?...of witkuif? waar haalt hij zn info? hij heeft volgens mij echt nog geeeeen idee wat t precies inhoudt he? Denkt dat Dennis goed is..en verwart grijsjes volgens mij enorm met kaketoes in gedrag

Ik krijg hier heel erg t gevoel dat t vooral een status symbool moet worden...kijk mij eens met mn stoere vogel

De vogel moet dit en de vogel moet dat...en jullie? wat heb je t dier de rest van zn leven te bieden? En zijn je buren ook bestand tegen wat herrie? of wonen ze verder weg? Is het stoere vogeltje na 5 of 6 jaar nog leuk? Als hij volwassen wordt, met alles wat daarbij hoort? Kun je t weerstaan om NIET constant met t dier te kroelen...omdat dat later problemen voorkomt. Kun je er tegen dat je mss een jonge kaketoe in huis haalt die alles bij elkaar piept? Want je zou niet de 1e zijn bij wie dat gebeurt. Ik weet op t moment meerdere mensen met een kaketoe die hun de oren van t hoofd zeurt

Want een kaketoe IS niet makkelijk op te voeden. Dwingen naar zelfstandigheid is verkeerd, maar verwennen ook, dus hoe moet t dan wel?

. Ik zou me er niet graag aan wagen. Bij een aantal van deze mensen was het ook de man die zo graag een kaketoe wilde...maar waar deze zich nu ergert aan t gepiep...en wie moet dat oplossen? Nouuu....niet iemand die zich al kan storen aan een paar parkieten iig

Sorry, maar ik heb bij jullie een heel duidelijke mening over deze vraag...en dat is NEE, hij is niet geschikt, en volgens mij in jullie situatie al helemaal niet. Maak maar een plaatje van de ergste situatie die je tegen kunt komen met je vogel. Een bijtende ,schreeuwende, buren lastig vallende, plukkende, onzekere kaketoe...vindt je t nu nog leuk? Hoe lang kun je hier mee omgaan en kun je t geduld opbrengen dit op te lossen ALS t gebeurt? Nee? Nou, doe t dier dan een plezier...en jezelf...en neem er geen.
Dat Aaran een molukken neemt vind ik best al een risico, maar t staat in geen verhouding tot jullie ervaring. Zij heeft 4 grijzen en weet dondersgoed waar ze aan begint, maar bij jullie twijfel ik daar ernstig over.
Veel succes met t nemen van en beslissing...en vergeet niet dat een minder mooie (in jullie ogen

) vogel met een makkelijker karakter uit eindelijk meer plezier oplevert

Kaketoes zijn prachtig en geweldige dieren...maar lang niet altijd geschikt voor in huis.