Auteur Topic: Kaketoe ja of nee  (gelezen 9936 keer)

jb

• Gast
Re: Kaketoe ja of nee
« Reactie #15 Gepost op: december 23, 2005, 15:17:21 pm »
Citaat
maar zoals ik al zei ik vind mn pietjes erg gezellig en zou niet zonder ze meer kunnen. en heb r zeker geen spijt van. ik zie t ook als leren en dat doe ik zeker van ze. 't zijn net kaketoes maar dan alles kleiner.. iets minder troep, minder poep, kleinere beschadigingen en iets minder herrie
Dat 'iets minder', is  in werkelijkheid, veel en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder. Als je het irritant vind dat grasparkietjes door je soap heen piepen, ga er dan maar vanuit dat als een (volwassen) witkuif zijn bek opentrekt je jezelf niet meer hoort, laat staan de soap. Dat moet je zeker niet bagatelliseren, ga eens luisteren in bijvoorbeeld het NOP.
Wat betreft beschadigingen: je hebt kans dat op een onoplettend moment een bepaald meubelstuk zodanig verbouwd is dat je het niet meer terugherkent.... Moet je allemaal tegenkunnen en mee om leren gaan.
Dan hebben we het nog niet over de hoeveelheid veerstof en troep gehad...

jb

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 23, 2005, 15:18:41 pm »
Verder nog: hoe je een vogel ook opvoed, zeker als volwassen worden en broedrijp zijn, hebben zij een bepaalde natuurlijke behoefte tot het gebruik van hun stembanden, je kunt en mag ze niet geheel aan banden leggen.

cézanne

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 23, 2005, 15:27:26 pm »
ja ik mytoos gehoord ja ik heb gehoord dat ze enorm lawaai kunnen maken.. ik ben echt gewaarschuwt!
en ik snap ook echt wel dat een kaketoe en een parkiet een heel verschil is!!

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 23, 2005, 15:51:29 pm »
Ik vind t geen goed plan :(
En jouw vriend? waarom wil hij t liefst een molukken?...of witkuif? waar haalt hij zn info? hij heeft volgens mij echt nog geeeeen idee wat t precies inhoudt he? Denkt dat Dennis goed is..en verwart grijsjes volgens mij enorm met kaketoes in gedrag ::)

Ik krijg hier heel erg t gevoel dat t vooral een status symbool moet worden...kijk mij eens met mn stoere vogel :CENS
De vogel moet dit en de vogel moet dat...en jullie? wat heb je t dier de rest van zn leven te bieden? En zijn je buren ook bestand tegen wat herrie? of wonen ze verder weg? Is het stoere vogeltje na 5 of 6 jaar nog leuk? Als hij volwassen wordt, met alles wat daarbij hoort? Kun je t weerstaan om NIET constant met t dier te kroelen...omdat dat later problemen voorkomt. Kun je er tegen dat je mss een jonge kaketoe in huis haalt die alles bij elkaar piept? Want je zou niet de 1e zijn bij wie dat gebeurt. Ik weet op t moment meerdere mensen met een kaketoe die hun de oren van t hoofd zeurt :( Want een kaketoe IS niet makkelijk op te voeden. Dwingen naar zelfstandigheid is verkeerd, maar verwennen ook, dus hoe moet t dan wel????. Ik zou me er niet graag aan wagen. Bij een aantal van deze mensen was het ook de man die zo graag een kaketoe wilde...maar waar deze zich nu ergert aan t gepiep...en wie moet dat oplossen? Nouuu....niet iemand die zich al kan storen aan een paar parkieten iig ;)

Sorry, maar ik heb bij jullie een heel duidelijke mening over deze vraag...en dat is NEE, hij is niet geschikt, en volgens mij in jullie situatie al helemaal niet. Maak maar een plaatje van de ergste situatie die je tegen kunt komen met je vogel. Een bijtende ,schreeuwende, buren lastig vallende, plukkende, onzekere kaketoe...vindt je t nu nog leuk? Hoe lang kun je hier mee omgaan en kun je t geduld opbrengen dit op te lossen ALS t gebeurt? Nee? Nou, doe t dier dan een plezier...en jezelf...en neem er geen.

Dat Aaran een molukken neemt vind ik best al een risico, maar t staat in geen verhouding tot jullie ervaring. Zij heeft 4 grijzen en weet dondersgoed waar ze aan begint, maar bij jullie twijfel ik daar ernstig over.

Veel succes met t nemen van en beslissing...en vergeet niet dat een minder mooie (in jullie ogen ;) ) vogel met een makkelijker karakter uit eindelijk meer plezier oplevert :-* Kaketoes zijn prachtig en geweldige dieren...maar lang niet altijd geschikt voor in huis.

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 23, 2005, 16:03:17 pm »
[quote author=c

cézanne

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 23, 2005, 16:07:28 pm »
nou ten eerste hebben wij 't gedoe met stoerigheid alang achter ons gelaten (gelukkig). daar zijn we overeen gegroeid. als we dit doen is dit puur voor ons zelf en wat is er nou stoer aan om tegen je vrienden te moeten zeggen ik kan vanavond niet mee anders is mijn kaketoe alleen?? dus nee dat is niet de rede..
als je mijn 1ste verhaal hebt gelezen dat kon je weten dat mijn vriend. een tijdje bij een vogelopvang centrum heeft gewerkt +- 3 jaar. en al verschillende vogels heeft verzorgd. dus hij weet wel waar hij aan begint.
en wat betreft waarom een kaketoe hij vind t prachtige dieren dat zeker. hij heeft er al een paar verzorgt in dat opvangcentrum en vond de kaketoe gewoon t leukste.
ik kwam hier puur voor wat info. ik dacht dat hier mensen zaten die mij wat info konden geven over t houden van een papegaai.uit eigen ervaring. ik heb echt heel veel info waar ik wat aan had. en door de negatieve verhalen over een molukken is dat 't gewoon niet meer geworden. en ook zijn ze pittig prijzig.
ik weet nou door alle informatie wel dat een kaketoe niet zomaar iets is waar je aan begint. dat wist ik ook wel. maar dat is geen

cézanne

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 23, 2005, 16:08:20 pm »
verklaar uw nader riboet?

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 23, 2005, 16:13:04 pm »
Die ervaring van je vriend...ik twijfel eraan of die voldoende is. Als hij denkt dat Dennis oke is...terwijl hij in een opvang heeft gewerkt??? En vanuit die opvang moet hij toch ook weten dat kaketoes over t algemeen WEL moeilijker zijn dan grijsjes ::)
Sorry hoor, maar ik vind niet dat hij echt veel weet als ik dit hier allemaal lees :-[

Over dat schreeuwen...ik vind t geen punt dat mijn vogels af en toe herrie maken (2 aratingas, 1 vasa, 1 timneh grijsje en een valkparkiet) maar ik zou er niet graag een schreeuwende kaketoe bij hebben, ook niet in mn vrijstaande huis ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 23, 2005, 16:21:19 pm »
Lees je eerder reacties maar. Je zegt zelf dat je parkietjes je hebben gestoord in het kijken van een soap...

Ik hoor je niet over de verschillen tussen parkiet- en papegaaiachtigen. Sterker nog: je hebt nog helemaal geen ervaring met papegaaiachtigen. Over veerstof horen we je niet, NIET tevergelijken met een parkietje. Over het waarom van nou juist de niet te houden kaketoe ook niet.
De eerst keus was zelfs een molukkenkaketoe! Het komt op mij allemaal over als: IK WIL HET EN IK WIL HET NU!

En nou het zinnetje hierboven:
Citaat
als we dit doen is dit puur voor ons zelf en wat is er nou stoer aan om tegen je vrienden te moeten zeggen ik kan vanavond niet mee anders is mijn kaketoe alleen?? dus nee dat is niet de rede..

PUUR VOOR ONSZELF. Het bevestigt in ieder geval mijn idee dat het belang van de kaketoe ondergeschikt is. Want waarom nou juist een kaketoe, waarom geen twee bonte boertjes? Wat denk jij de moeilijkste huiskamergaai te kunnen bieden en waarom?. Je begint de kaketoe nu al te verwennen (niet alleen zijn). Sorry, ik kan echt niet zien dat je klaar bent voor de moeilijkste gaaiensoort voor in de huiskamer.

Enne dat werken in een vogelopvang. Toch niet met papegaai-achtigen, want het beeld dat jouw vriend van grijsjes heeft klopt ook al niet. Ik heb altijd kippen gehad, groeide als kind ermee op, ik kom bijna wekelijks in de vogelopvang alhier, heb zeker eens in de maand een meeuw in handen. Jaaaaaa, ik denk dat ik nu wel klaar ben voor een kaketoe  :P :P :P.

Ik ken mensen die hebben al jaaaaaaaren een rijbewijs, stap ik nog niet bij in de auto...

Er komt zoveel bij kijken bij het houden van een wat moeilijkere gaaiensoort en het ontbreekt je op zoveel gebied aan ervaring, ik vind het sneu als WEER een kaketoe daar het slachtoffer van gaat worden.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 23, 2005, 16:24:53 pm »
ik kwam hier puur voor wat info. ik dacht dat hier mensen zaten die mij wat info konden geven over t houden van een papegaai.uit eigen ervaring.

En daar heb je naar mijn beschieden mening zeer goed aan gedaan. :thumsup:
Op Parkieten-land forum vind je volgens mij de meeste huiskamervogeleigenaren van alle forums die ik weet.

MAAR, Aangezien er niemand is geweest die je kan vertellen wat jij graag horen wilt denk ik dat je tot meaar

old john

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 23, 2005, 16:29:51 pm »
heb je al eens gedacht aan een rose kaketoe dit zijn de minst luidruchtigste onder de kaketoe's en zijn ook heel mooi om te zien kijk maar eens bij www.kromsnavels.prachtdier.nl dan zie je daar een koppeltje maar zoals eenieder zegt denk goed na waar je aan begint ik zou mijn kaketoe's en papagaaien niet meer willen missen wij hebben een witkuif en naaktoogkaketoe's binnen zitten en nog 2 edel papagaaien en een oranjevleugel amazone en ja ze krijsen wel eens en stof ja ook veel maar een stofdoek en stofzuiger doen wonderen  
groetjes en veel wijsheid en een goed en gezond 2006 old john

cézanne

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 23, 2005, 16:30:48 pm »
jij gaat er dus vanuit dat een kaketoe alleen maar schreeuwt maar met een goede opvoeding hoeft t toch niet zo te zijn? Schreeuw gedrag is met goede opvoeding goed onder controle te houden hoor. en ik ga ervan uit dat ik een goede opvoeding ga geven anders zou ik er niet eens aan denken!!
en ja 't zal dat dennis slechte verhalen heeft maar dat is niet altijd zo geweest misschien?!
als ie echt zo slecht is waarom heeft ie dan zo'n goed bedrijf??

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 23, 2005, 16:32:31 pm »
Ik ben eerlijk gezegd ook bang dat het de enige en juiste conclusie is. Nee een kaketoe is niet geschikt als huisdier!  :CENS
Maar verdiep je es in de verhalen over andere gaaien! Ik weet zeker dat er genoeg andere mooie, leuke en makkelijkere gaaien zijn!  :-*

Gr Corina

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 23, 2005, 16:36:35 pm »
C

cézanne

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 23, 2005, 16:46:36 pm »
als ik had gezegd ik wil 't en ik wil 't nu dan had ik helemaal geen info gehaald en was ik nu al een molukkenkaketoe aan t kopen. of bestellen of wat dan ook.. maar door de waarschuwingen die ik naar mijn inzien vrij serieus heb genomen heb ik alang ingezien dat een molukken nix voor ons is!
het volgende
 "Jaaaaaa, ik denk dat ik nu wel klaar ben voor een kaketoe"  
ik heb nooit gezegd dat ik er klaar voor ben! integendeel in ben nog maar net komen kijken. ik ben zoveel mogelijk informatie aan t verzamelen op wat voor manier dan ook! maar een vraag stellen word gelijk gezien als aanschaf blijkbaar. ik vroeg wat informatie.. ja mijn vriend en ik willen een kaketoe ja maar ik ben er nog niet een aan 't kopen!! maar als je je ergens in gaat verdiepen moet je wel weten welke kant je opgaat.
hoe wisten jullie waar je aan begon? met welke ervaring zijn jullie begonnen?
ik heb wel degelijk gehoort wat ik wilde horen en dat was mijn vraag een kaketoe ja of nee??'t antwoord is nee volgens jullie.. nou dan heb ik toch wat ik wilde horen??
en wat betreft mijn parkietjes die mijn wel eens storen in mn soap waarom denk je dat ik dat voorbeeld heb gegeven! een soap??
maargoed ik weet genoeg ik laat t hierbij een forum is dus nix voor mij! ik word meer aangevallen dan dat ik een gewoon antwoord krijg! jullie begrijpen me echt helemaal verkeerd! ik kwam voor info!!