Auteur Topic: Kaketoe ja of nee  (gelezen 9916 keer)

Tommy

• Gast
Re: Kaketoe ja of nee
« Reactie #30 Gepost op: december 23, 2005, 16:47:58 pm »
[quote author=c

Tommy

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: december 23, 2005, 17:01:24 pm »
Owh ja, je vraag...
Citaat
hoe wisten jullie waar je aan begon? met welke ervaring zijn jullie begonnen?
ik heb wel degelijk gehoort wat ik wilde horen en dat was mijn vraag een kaketoe ja of nee??'t antwoord is nee volgens jullie.. nou dan heb ik toch wat ik wilde horen??

Door veeeeeelll te lezen, van t ergste uit te gaan en ervaringen van anderen serieus te nemen. ;)
Niet door betweterig te zijn iig ;D Ik heb ook serieus een kaketoe overwogen...maar besloten door alle verhalen en ervaringen dat ik dat risico niet wilde nemen. Voor mij, mijn gezin, de buurt en vooral...voor de vogel! Ik kan nml ook iets heeel erg mooi vinden of ergens van houden en t om die reden juist NIET nemen ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 23, 2005, 17:03:43 pm »
[quote author=c

cézanne

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 23, 2005, 17:15:06 pm »
okee duidelijk ik wilde deze topic sluiten!
bedankt voor de reacties ik heb er zeker wat aan gehad! en nee waarschijnlijk geen kaketoe! of jullie t willen geloven of niet ik begrijp echt wel dat een kaketoe niet zomaar iets is waar je ff aan begint, mede dankzij jullie..
ik zet 't echt uit mn hoofd! en kijk rond naar andere dieren.
misschien neem ik wel een kat ofzo.. (Grapje)..
ik kwam echt puur voor info en ik ben er wel uit denk ik.. kaketoe is geen huisdier voor mij.
en wb dennis ik ken die hele gozer niet en daarom ook mijn topic over kweker. maar heb ook geleerd nix bij hem vandaan te halen. ook weer een pluspunt toch!
en ik vind 't ook belangrijk dat mijn diertjes gelukkig zijn. als je me wat beter zou kennen zou je best weten dat ik alles voor me dieren over heb.
heb niet voor nix laasts klauwen vol met geld uitgeven om mijn hond naar een gedragsdeskundige te brengen! en nee ik heb haar niet verpest ik heb haar overgenomen van iemand die haar niet zo goed verzorgde.
maargoed.. ik zal wat rondsnuffelen over evt een leuk dier wat beter bij ons past!
nogmaals bedankt!

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 23, 2005, 17:19:07 pm »
Veel succes c

Wickingh

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 23, 2005, 20:57:51 pm »
Hai,

ik wil nog ff iets kwijt.
Ja ik deel de mening van vele mensen die ondertussen een reaktie hebben gegeven, zeker als het gaat om de Molukkenkaketoe.
Er zijn een aantal redenen om zeker niet aan een Moluk te beginnen.
Ze zijn te zeldzaam om aan de kweek te onttrekken!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze maken een geluid die in een gemiddelde huiskamer , qua decibelen tot blijvende gehoorsbeschadigingen lijden.
het karakter is zo complex dat alleen echte experts ze succesvol binnen kunnen houden.
De witkuif is nauw verwant, dus ook niet echt een goede optie in de huiskamer evenals de diverse geelkuifen.
Naar mijn bescheiden mening zijn er maar 3 soorten kaketoes die je in de huiskamer moet houden:
de Rose , de naaktoog en de goffini.

mvg Frank

coco

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 24, 2005, 04:09:18 am »
misschien een tip voor chezanne beter een sova training te volgen dan een kakatoe aan te schaffen want ik vind je vragen persoonlijk behoorlijk agressief je kunt het ook proberen met een iets sociale ondertoon iedereen die hier antwoord geeft op jou vragen probeert het beste te geven van wat ze weten daar (vind ik ) hoef je niet gelijk zo assertief op te reageren!!!!!!!!!!!!!

cézanne

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 27, 2005, 11:41:46 am »
ik dacht dat we deze topic gesloten hadden maar die schop onder mn hol moest er nog ff bij zeker!