Vrijdag papegaaiendag met mijn schoonouders gehad, eerst naar het NOP (wat een vreselijke weer was het) maar
het weer heeft de pret niet verpest. Amazones zaten allemaal van de regen te genieten en een paar grijsjes
waren echt erg grappig aan het regen-baden. Meeste kaketoes kwamen even snel van onderdak om een cedernootje te
pakken en dan weer snel terug - zo herkenbaar!
Op weg terug hebben we kans gegrepen om de zoveel besproken winkel in Gorinchem te bezoeken.
Ik had ervoor met Sjaak contact gehad, ik wilde namelijk een aantal dingen kopen die in Nederland normaal niet te krijgen zijn.
Hij heeft keurig geregeld dat in 3 dagen tijd hij alles binnen had wat we wilden.
Warme ontvangst met koffie, praatjes en erg leuke speeltjes (ik had weer lading van nieuwe
puzzel-speeltjes, reiskooi-rugzakje (om te gaan fietsen), en Aviator tuigjes voor alle twee vlieg-meisjes van mij).
Ik was er wel over te spreken.
Op weg terug was mijn enthousiasme over de winkel teniet gedaan. Mijn schoonouders zeiden dat er een
ara vastgeketend aan een pootje voor de winkel zit.
Ik was zo bezig met aankopen voor mijn gaaitjes dat ik dat over het hoofd heb gezien.
Ik had nog per pb met Sjaak kontakt gehad en de
ara schijnt al 40 jaar met poot vastgeketend voor een winkel te zitten 
Ik verzocht Sjaak (ook per pb eerst) om die bejaarde ara een normaal leven te bezorgen, en ik hoop van harte dat hij
dat ook doet.
Heeft niemand voor mij dat gezien? Ik zou daar echt niet naartoe gaan als ik dat wist.