Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 102184 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #90 Gepost op: mei 27, 2006, 19:50:44 pm »
Nee, ze wilde toen helemaal niks van hebben,
maar ik heb nu geprobeerd en ze stapte braaf af op die skates :thumsup:
en werd natuurlijk erg geprijsd met een klein stukje walnoot.
Bedankt voor het idee, misschien gaat het nu wel lukken ::)
Ik denk dat we te grote skates voor haar hebben :CENS

Mooi,de aanhouder wint.....toch  ???  ;D

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #91 Gepost op: mei 27, 2006, 19:51:50 pm »
Ik had weer palmnoten en ecobird nodig, dus weer even bij Dieco binnengewipt! Heb een leuke zitstok aangeschaft waar Sjakko nu al aan zit te slopen. Hij is van hout met een leuk speeltje eraan dat ie rond kan draaien!

En een speeltje wat ze kan slopen en daar zit een verrassing in. Dat heeft een naam, maar dat weet ik niet meer!

Die zitstok is mooi,ben benieuwd hoe lang ie het houdt  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #92 Gepost op: mei 27, 2006, 19:57:11 pm »
Ja ik ook, Sjakko zit nu vanaf een andere zitstok te slopen aan deze zitstok!! ;D

Dat andere speeltje lijkt me ook geinig, als ze eenmaal ontdekt hebben dat er nog eens een keer wat inzit, is het helemaal leuk de volgende keer...  :)

Pascalle

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: mei 27, 2006, 21:54:08 pm »
hhaha, die zitstok heeft Gijs ook....

Pluisje

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: mei 28, 2006, 21:23:18 pm »
Vrijdag papegaaiendag met mijn schoonouders gehad, eerst naar het NOP (wat een vreselijke weer was het) maar
het weer heeft de pret niet verpest. Amazones zaten allemaal van de regen te genieten en een paar grijsjes
waren echt erg grappig aan het regen-baden. Meeste kaketoes kwamen even snel van onderdak om een cedernootje te
pakken en dan weer snel terug - zo herkenbaar!

Op weg terug hebben we kans gegrepen om de zoveel besproken winkel in Gorinchem te bezoeken.
Ik had ervoor met Sjaak contact gehad, ik wilde namelijk een aantal dingen kopen die in Nederland normaal niet te krijgen zijn.
Hij heeft keurig geregeld dat in 3 dagen tijd  hij alles binnen had wat we wilden.
Warme ontvangst met koffie, praatjes en erg leuke speeltjes (ik had weer lading van nieuwe
puzzel-speeltjes, reiskooi-rugzakje (om te gaan fietsen), en Aviator tuigjes voor alle twee vlieg-meisjes van mij).
Ik was er wel over te spreken.

Op weg terug was mijn enthousiasme over de winkel teniet gedaan. Mijn schoonouders zeiden dat er een
ara vastgeketend aan een pootje voor de winkel zit.
Ik was zo bezig met aankopen voor mijn gaaitjes dat ik dat over het hoofd heb gezien.

Ik had nog per pb met Sjaak kontakt gehad en de ara schijnt al 40 jaar met poot vastgeketend voor een winkel te zitten >:D
Ik verzocht Sjaak (ook per pb eerst) om die bejaarde ara een normaal leven te bezorgen, en ik hoop van harte dat hij
dat ook doet.

Heeft niemand voor mij dat gezien? Ik zou daar echt niet naartoe gaan als ik dat wist.

Cosch

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: mei 28, 2006, 23:23:21 pm »
Fijn dat je een leuke dag heb gehad! En dat je je spulletjes heb!

Ja ik heb het ook gezien, de gaai met een ketting om de poot. Ik dacht nog bij mezelf: dat is toch verboden? Maar eerlijk gezegd verder niet meer over nagedacht!

Misschien dat deze ara ook op de klimboom kan binnen?
 ???

sjaak kort

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: mei 28, 2006, 23:26:46 pm »
Wat Pluisje er niet heeft bij gezet is dat ik een pbtje heb terug gestuurd met het verhaal waarom rocko vast zit.

Rocko is 62 jaar geleden geboren te Gorinchem daar heeft hij 20 jaar bij een vrouw gewoond maar zij kon er niet meer tegen dat hij zo schreeuwde, zij zocht iemand voor hem toen heeft een dierenwinkel in Gorinchem hem overgenomen ( van Maanen ).
Hij heeft daar altijd buiten gezeten los en elke dag kwamen er mensen om hem te aaien of een praatje te maken.
Maar naar een jaar is rocko weg gevlogen zelfs tot aan Leerdam, maar gelukkig herkende mensen hem en hebben hem terug gebracht.
Dus sinds die tijd zit Rocko vast om te voor komen dat hij weg vliegt of onder een auto terecht komt.

2 jaar geleden ging die man met pensioen dus hij vroeg aan ons of wij voor hem zouden willen zorgen, omdat Rocko de bekenste inwoner van Gorinchem en omstreken is en zeer geliefd, natuurlijk wisten wij dat wij hier problemen mee zouden krijgen.
We praten hier dus over een papegaai die dus 60 jaar was en die in top conditie verkeerde wat doe je, hij kan niet in een woonkamer
hij kan niet in een kooi.
Want ik hoef u niet uit te leggen als papegaaien kenners dat het ritme dieren zijn, en als u een gelukkige papegaai van 62 jaar met heel veel aandacht per dag 40 jaar lang, zijn patroon en leef omgeving  gaat veranderen dat hij dood gaat of zich gaat plukken.

Hij heeft een prachtig leven en er komen elke dag ongeveer 40 mensen langs speciaal voor hem en dan praten we nog niet over de  mensen die nog langs komen.
Maar wat ik niet begrijp is dat wij binnen een boom hebben met een grijze roodstaart erop die los zit en dat vinden mensen geweldig, en rocko die ook op een boom zit en die geen last heeft van de ketting ( hij kan heel de boom door ) vinden mensen zielig.
Terwijl de meeste mensen werken of zijn een dagje uit, dan zit dus de papegaai uren in zijn kooi dat vinden ze niet zielig en Rocko heeft geen tralies en heeft de hele dag aandacht en dat vinden ze wel zielig.

Mijn vraag is dan wat is het verschil tussen de grijze roodstaart in de boom en de ara in de boom, even los van uw stelling over de ketting.
Het belangrijkste is het welzijn van het dier en als gedragdeskundige kijk je naar de kosten en de baten en in zijn geval zijn dat alleen maar kosten, en dat is de reden geweest om de keuze te maken voor hem te zorgen, wat ik trouwens nooit met een jonge papegaai zou doen maar dit zijn uitzonderingen.

Dit is ook de reden dat de dierenbescherming ook een uitzondering heeft gemaakt, want het is tegenwoordig verboden een ketting.

Ik wil alleen maar zeggen dat elke situatie anders is, en wat nou belangrijker is uw mening of het welzijn van een dier,
ik kan er niks aan doen dat zijn leven zo is gegaan, maar aan de andere kant de mensen die hem hebben gezien kunnen niet geloven dat hij 62 jaar is hij ziet er namelijk erg mooi uit.

Ik denk ondanks hij een ketting heeft, hij met vergelijking met de meeste papegaaien die gekocht worden en daar na op internet staan hij een prachtig en een gelukkig leven heeft.

Groetjes Sjaak

« Laatst bewerkt op: mei 28, 2006, 23:28:53 pm door sjaak kort »

Cosch

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: mei 28, 2006, 23:35:23 pm »
Duidelijke uitleg!
Dank je!  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #98 Gepost op: mei 28, 2006, 23:47:38 pm »
als de dieren maar gelukkig zijn

Drahthaar

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: mei 29, 2006, 00:20:06 am »
Hallo,
Wil even kwijt dat ik zo langzamerhand een beetje ziek begin te worden van het grote aantal "domme" mensen wat je op de verschillende fora vindt. Waar een forum juist zou moeten dienen om informatie te vergaren of te verstrekken, zie je steeds meer dat de grootste uiskuikens (en dan druk ik me erg net uit), die zich niet alleen proberen voor te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben, maar daarnaast ook nog eens (vaak op slinkse wijze, zoals wel weer blijkt uit deze thread) anderen onderuit willen halen en in een slecht dachtlicht willen stellen. Waarom mensen dit doen blijft mij een raadsel, maar dat het erg te betreuren is lijkt me een feit!
David

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #100 Gepost op: mei 29, 2006, 08:28:24 am »
Over wat of wie je het hebt is mij niet duidelijk, maar dat hoef ik ook niet te weten.

Pluisje had mij al gemeld dat ze dit aan wou kaarten en ik vond dat prima. Er is niet voor niets een uitzondering gemaakt door de dierenbescherming. Ik ken Rocko al heel lang (zoals heel veel Gorcummers) hij is een begrip. Rocko is niet voor niets 62 jaar geworden, hij geniet van alle aandacht. Hij wordt door heel veel bekenden van hem aan gehaald en er worden praatjes met hem gemaakt! Hij is gewend om buiten te staan!

Als hij gewiekt zou worden en los buiten zou staan is het probleem niet over, hij kan nog van de klimboom af en dan onder een auto komen. Pluisje vond dat hij in het NOP een beter leven zou krijgen, ik ben het daar niet mee eens. Integendeel zelfs. Je kunt een dier van 60 jaar niet het leven af gaan pakken waar hij aan gewend is en beter nog: van geniet! :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #101 Gepost op: mei 29, 2006, 08:29:43 am »
Duidelijk verhaal Sjaak, jammer dat er weer direct een oordeel wordt gegeven, zonder eerst eens na te gaan of die wel klopt.
Inderdaad, elk vogelleven is anders en elke vogel is anders.
Als ik alleen al hier kijk, van de 10 aga's, zijn er 2 die niet graag los zijn, ik doe ze er geen plezier mee, ze zitten liever in hun kooi.
Is dat dan zielig als ik ze altijd in hun kooi laat?
Ik denk het niet.
En ik heb Rocko gezien en wat ik zag is zeker geen ongelukkige vogel, integendeel. Hij ziet er prachtig uit voor zijn leeftijd.

Cosch

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: mei 29, 2006, 09:00:06 am »

Wil even kwijt dat ik zo langzamerhand een beetje ziek begin te worden van het grote aantal "domme" mensen wat je op de verschillende fora vindt.

Dan ga je toch lekker je informatie ergens anders vandaan halen!

:(

jeske5

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: mei 29, 2006, 14:00:27 pm »
na de uitleg van Sjaak kan ik ook wel begrijpen waarom de bewuste ara op deze manier gehuisvest wordt, en lijkt het mij in dit geval misschien ook wel het beste.
wat ik me wel afvraag is waarom dit nog niet eerder op dit forum gemeld is? normaal gesproken wordt er toch best heftig gereageerd op verhalen van papegaaien die slecht verzorgd worden. als ik ergens een papegaai zie met een ketting aan zijn pootje, is mijn eerste reactie dezelfde als die Pluisje had, het is ook niet voor niks verboden! dat dan later blijkt dat het niet zo slecht is als het eruit ziet en dat deze vogel waarschijnlijk wel een goed leven heeft, is natuurlijk alleen maar erg fijn om te horen.

op mij komt het nu echter wel een beetje over alsof hier geen vraagtekens bij gezet mogen worden, bijvoorbeeld deze reactie:

Duidelijk verhaal Sjaak, jammer dat er weer direct een oordeel wordt gegeven, zonder eerst eens na te gaan of die wel klopt.

zou iedereen op dit forum niet normaal gesproken een oordeel vellen bij het zien van een papegaai aan een ketting?? wat is er zo vreemd aan de reactie van Pluisje? daar komt nog bij dat ze wel na gaat wat de reden hiervan is, ze stuurt niet voor niks een PB naar Sjaak!

eerlijk gezegd verbaast mij deze reactie veel meer:

Ja ik heb het ook gezien, de gaai met een ketting om de poot. Ik dacht nog bij mezelf: dat is toch verboden? Maar eerlijk gezegd verder niet meer over nagedacht!

gelukkig is er nu duidelijkheid over het hoe en waarom, maar voor mij blijft het erg vaag waarom er niemand van dit forum die bij deze winkel is geweest, hier eerder iets over gezegd heeft!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #104 Gepost op: mei 29, 2006, 14:05:29 pm »
Misschien hebben de meesten dus wél gevraagd aan Sjaak hoe het zat? Wij dus wel.. Ook Pascal had zijn vraagtekens weet ik nog wel en toen hebben we het nóg een keer gevraagd. En kregen ook dit antwoord van Sjaak. Vandaar dat we het hier niet nog een keer gemeld hebben, maar zeker niet om zaken in de doofpot te stoppen ofzo, want zo komt jouw reactie nu een beetje over.  ???