Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 102003 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #165 Gepost op: augustus 13, 2006, 12:06:33 pm »
 WTF

;D ;D ;D

chantal

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: augustus 13, 2006, 12:29:49 pm »
 cheesy3 allemaal een Ara Maracana!! Leuk hoor.  ;D  Ze zijn ook echt geweldig en ik en mijn vriend hebben het er de hele tijd over maar we wachten toch maar tot volgend jaar. Het is ook jammer dat ze niet het hele jaar te koop zijn net als de grijsjes. Maar jaar een jaar is zo voorbij  :)

Rika1963

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: augustus 13, 2006, 13:25:19 pm »
ga ik ze morgen halen, heb ik er van het jaar al 2  ;D

Ik heb er al een al die is al anderhalf jaar oud   :yahoo:

chantal

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: augustus 13, 2006, 16:26:21 pm »
 woohoo Gaaf hoor ben wel een beetje jaloers  ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #169 Gepost op: augustus 13, 2006, 16:35:37 pm »
Hij is nu 9 weken en hij is nu al 2 weken aan het oefenen met vliegen en een wind dat ie maakt. Waarschijnlijk begint ie binnekort wel met vliegen denk ik.  Het is een vroege vogel hij wil namelijk ook geen pap meer alleen maar pellets en water drinkt ie nu ook sinds 2 dagen en dat vind ie heerlijk. Die afspraak heb ik nog niet gemaakt maar ik moet even bellen van de week. Hij heeft het namelijk heel erg druk en wil wel tijd voor ons hebben als we weer komen omdat we ook gaan praten over opvoeding en voeding enzo. Zijn vleugels waren goed gegroeid alleen op zijn buik groeien de veren nog niet zo hard.

Is dat niet wat heel vroeg Chantal???

@ Janina: wat ontzettend gaaf! Het zijn ook wel hele leuke beessies
@ Frank: en uhm: wat ontzettend gaaf! Het zijn ook wel hele leuke beessies
@ Broto: ahhahaha

:yahoo:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #170 Gepost op: augustus 13, 2006, 16:59:32 pm »
Is dat niet wat heel vroeg Chantal???

@ Janina: wat ontzettend gaaf! Het zijn ook wel hele leuke beessies
@ Frank: en uhm: wat ontzettend gaaf! Het zijn ook wel hele leuke beessies
@ Broto: ahhahaha

:yahoo:

;D   :thumsup:

Rika1963

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: augustus 13, 2006, 17:13:15 pm »
:hart: volgend jaar om deze tijd heb ik er 2.... :hart:

Maare vertel Frank ?? Ga je ook een koppel aanschaffen??  woohoo

Wickingh

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: augustus 13, 2006, 17:23:32 pm »
Maare vertel Frank ?? Ga je ook een koppel aanschaffen??  woohoo

Als ik tegen een goed koppel aanloop (figuurlijk) , ja dan staan ze idd op mijn verlanglijstje.
Of ik moet eerder een koppel ara severa's vinden , het is of de Maracana of de Severa,

mvg Frank

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #173 Gepost op: augustus 15, 2006, 19:35:10 pm »
terug on-topic  :oops:

wij zijn zaterdag na de meeting nog ff langsgegaan in de winkel bij sjaak
leuke dingen voor de gaaien  :good:
er zaten ook weer jonge grijsjes  :hart:
die ara buiten heeft aant ventje gebeten  :seestars:
en ik  :-[ ik heb op sjaak zijn tenen getrapt,niet slecht bedoeld ,maar ja ,als je eerlijk antwoord en niet slijmt ,gebeuren zo'n dingen
dus ik hoop op vergiffenis ,mea culpa mea culpa

ps, daar liepen we ook nog babalou tegen het lijf die wachtte op een kooi "de princess" geloof ik

babalou

• Gast
« Reactie #174 Gepost op: augustus 15, 2006, 22:20:08 pm »
hello
ja ik was afgelopen zaterdag inderdaad bij dieca we wilden een grote kooi gaan kopen voor onze twee gaaien.Maar aangezien het niet bij ons om de hoek is had ik even gebeld   phone om te vragen of de kooien op voorraad waren zodat wij niet voor niks zouden rijden shootme mij werd verteld dat de bewuste kooi op voorraad was.
Dus gingen wij vol goede moed op pad daar aangekomen bleek de kooi er dus helemaal niet te zijn :oops:
Sjaak vond dit erg lullig voor ons en bood ons een andere kooi aan maar helaas die ging niet passen de kooi was nl 1.80 hoog :seestars:
Dus helaas geen kooi wel heb ik een hele gave schommel en een mooie hoekslijtstok gekocht  woohoo
En ik kreeg van sjaak een grote zak cedernootjes voor de gaaien  coolthumb
Het was helaas een misverstand van de mevrouw die ik aan de  phone had dat de kooi op voorraad was.
Sjaak zelf kon er niks aan doen en vondt het echt erg lullig .

verder zag alles er echt super uit :good:

Tommy

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: augustus 17, 2006, 16:14:50 pm »
Als ik tegen een goed koppel aanloop (figuurlijk) , ja dan staan ze idd op mijn verlanglijstje.
Of ik moet eerder een koppel ara severa's vinden , het is of de Maracana of de Severa,

mvg Frank
  :yahoo: Severa :hart: ohhh die wil ik ooit misschien ook nog hebben

Tommy

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: augustus 17, 2006, 19:02:04 pm »
Oh ja...wij waren laatst bij dieca en ik vond t inderdaad een mooie winkel met vriendelijke mensen :thumsup:
maar...nou waren onze kids nogal onder de indruk van de agas van janina :) en daar zaten 2 agas onder de klimboom. Ik vroeg dus of deze getest waren.  Dat was niet zo...en dat begrijp ik opzich ook goed, want in verhouding wordt een aga dan mss erg duur.
Maar ja...de andere gaaien zitten daar ook he? sjaak zei dat ze bewust onder de boom zaten en er niet helemaal in om risico klein te maken, dat snap ik allemaal best hoor...maar kun je dan nog wel stellen dat die testen van die andere vogels betrouwbaar zijn? :CENS :-[

russelltje

• Gast
« Reactie #177 Gepost op: augustus 17, 2006, 19:56:47 pm »
Je moet die kosten ook niet individueel zien denk ik.
Het gaat om je hele vogel bestand.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #178 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:10:32 pm »
Oh ja...wij waren laatst bij dieca en ik vond t inderdaad een mooie winkel met vriendelijke mensen :thumsup:
maar...nou waren onze kids nogal onder de indruk van de agas van janina :) en daar zaten 2 agas onder de klimboom. Ik vroeg dus of deze getest waren.  Dat was niet zo...en dat begrijp ik opzich ook goed, want in verhouding wordt een aga dan mss erg duur.
Maar ja...de andere gaaien zitten daar ook he? sjaak zei dat ze bewust onder de boom zaten en er niet helemaal in om risico klein te maken, dat snap ik allemaal best hoor...maar kun je dan nog wel stellen dat die testen van die andere vogels betrouwbaar zijn? :CENS :-[

Het blijft een risico, ik heb het er ook met Sjaak over gehad.
Die vogeltjes worden inderdaad poepduur als je ze met test gaat verkopen. Er blijft altijd en overal risico voor ziektes. Ook bij Dieca. ;)

giggles

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: augustus 17, 2006, 21:15:02 pm »
Je reduceert de kans gewoon door alleen met betrouwbare kwekers te werken die geen ziekte hebben.
Maar goed je verkoopt ze beter als ze wel getest zijn, maar daar wordt dus ook mee gesjoemelt...
Als je een betrouwbare kweker kent is het niet zo'n probleem en die zal ook zeggen dat je ze gewoon moet laten testen na de aankoop lijkt mij.

Het blijft een moeilijk verhaal en al helemaal voor dierenwinkels...  shootme