Auteur Topic: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Horn  (gelezen 101984 keer)

Dorian

• Gast
Re: Papegaaienspeciaalzaak Dieca in Gorinchem
« Reactie #330 Gepost op: augustus 29, 2007, 09:13:54 am »
Toch is er dan dus blijkbaar een verschil in hoe het benaderd wordt:

Dieca is een betere zaak dan velen andere.
Er zijn veel zaken beter dan Dieca.

Wanneer iemand dus vraagt of hij een gaai bij Dieca kan aanschaffen, moeten de maars wel duidelijk genoemd worden vind ik. En dat is met name dat Sjaak je een onzelfstandige vogel zal willen aansmeren, wat met zijn achtergrond en kennis vreemd is, maar wel lukt. Hij heeft een gedragstherapie-cursus gevolgd, dus hij komt daardoor zeer betrouwbaar over.

Maar in mijn ogen kun je nog beter de tip geven om te zoeken naar een zelfstandige goede kweker en ook over Lorre en co ben ik meer te spreken (nee, ook geen natuurbroed).
Hoewel wij hier nu geen of weinig kwekers meer actief hebben, zijn er fora waar deze wel te vinden zijn.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #331 Gepost op: augustus 29, 2007, 09:30:53 am »
Ik weet niet waarom Sjaak zijn vogels op die manier houd...ikzelf ben meer voor een open discussie met de persoon zelf, dan allerlei negatieve verhalen neer te zetten waar ik zelf niks van weet.
Heeft Sjaak je zelf verteld dat hij onzelfstandige kuikens meegeeft aan iedereen die het wil?

Ikzelf vind Dieca helemaal geen slechte zaak, integendeel.  ;) en ook daar zullen de meningen over verdeeld blijven.
Ikzelf zie liever natuurbroed, bij kweker of winkel, maar ook dit is weer een mening.
En of er veel zaken beter zijn, daar kan ik niks over zeggen, ik ben er nooit geweest.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #332 Gepost op: augustus 29, 2007, 09:32:11 am »
Haha Loes, zullen we de natuurbroedtopics ook omhoog halen? Ik vond ook dat zo'n gave discussie.

(even off-topic: mochten pink en puck ooit kindjes gaan maken dan moet dat ook natuurbroed worden...)

Pfff, doe maar niet...

We zijn daar ook tot de conclusie gekomen, dat je er bijna niet aan ontkomt, omdat het elders ook aangeboden word en de mensen er vaak niet de moeite in willen steken die bijvoorbeeld Linda er in gestoken heeft en ik nu met Koosje!! Dan gaan ze dus toch naar mensen die handopfok doen.. Als het aan mij lag, verkochten alle winkels enalle kwekers alleen maar natuurbroed!! ;)

ede

• Gast
« Reactie #333 Gepost op: augustus 29, 2007, 09:47:45 am »
Wanneer iemand dus vraagt of hij een gaai bij Dieca kan aanschaffen, moeten de maars wel duidelijk genoemd worden vind ik. En dat is met name dat Sjaak je een onzelfstandige vogel zal willen aansmeren, wat met zijn achtergrond en kennis vreemd is, maar wel lukt. Hij heeft een gedragstherapie-cursus gevolgd, dus hij komt daardoor zeer betrouwbaar over.

Als ik voor mezelf mag spreken: ik probeer altijd aan te geven dat als iemand naar Dieca wil gaan dat ze dan een onzelfstandige vogel mee naar huis nemen.
En dat dat niet betekend dat hij tammer is dan een zelfstandige vogel/

We zijn daar ook tot de conclusie gekomen, dat je er bijna niet aan ontkomt, omdat het elders ook aangeboden word

Dat is natuurlijk onzin. Dat is zo redeneren om iets goed te praten.
Als hij een goede naam op bouwt en dat kan hij blijkbaar.... dan hebben mensen daar ook vertrouwen in. En wijzen ze elkaar allemaal door. De papegaaienwereld is niet zoals bijv de katten wereld. Katten kun je overal krijgen en daar hoef je geen informatie over in te winnen ofzo.
Een papegaai wel. Iemand die een papegaai wil heeft toch met andere papegaaieneigenaren gesproken of kent een papegaaien eigenaar (tenminste de meeste :S ) of moet opzoek naar een winkel of kweker.

+ Dieca is al bekend op forums. Mensen worden al naar hem door verwezen zoveel klanten verliest hij echt niet met het zelfstandig verkopen van zijn vogels.

Africangrey

• Gast
« Reactie #334 Gepost op: augustus 29, 2007, 09:49:39 am »
Ik heb mijn gaaitje ook bij Dieca gekocht.
Ik wil even het vooroordeel uit wereld helpen, dat Sjaak de klanten een onzelfstandige vogel aan zou willen smeren.
Wel is het zo dat hij een voorstander is van het feit, dat mensen hun gekochte gaaitje nog enkele weken met pap voeren.
Maar ik had toen een andere mening en helemaal geen probleem, hij respecteerde dat en probeerde mij absoluut niet over te halen.
Ik heb Jamie pas opgehaald toen hij zelfstandig at ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #335 Gepost op: augustus 29, 2007, 15:17:27 pm »
En het ligt natuurlijk niet alleen aan de dierenwinkels er zijn kwekers die natuurbroed hebben en die kan je hier op het forum en als je verder zoekt ook vinden alleen is er veel meer geschreven over handopfok en daardoor verdwijnt bij de eventuele nieuwe eigenaar de keus eigenlijk want als je niet goed leest en zoekt is het moeilijk te vinden.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #336 Gepost op: augustus 29, 2007, 15:47:41 pm »

Dat is natuurlijk onzin. Dat is zo redeneren om iets goed te praten.
Als hij een goede naam op bouwt en dat kan hij blijkbaar.... dan hebben mensen daar ook vertrouwen in. En wijzen ze elkaar allemaal door. De papegaaienwereld is niet zoals bijv de katten wereld. Katten kun je overal krijgen en daar hoef je geen informatie over in te winnen ofzo.
Een papegaai wel. Iemand die een papegaai wil heeft toch met andere papegaaieneigenaren gesproken of kent een papegaaien eigenaar (tenminste de meeste :S ) of moet opzoek naar een winkel of kweker.

+ Dieca is al bekend op forums. Mensen worden al naar hem door verwezen zoveel klanten verliest hij echt niet met het zelfstandig verkopen van zijn vogels.

Zelfstandig verkopen zou ik zeker voor zijn!! Natuurbroed verkopen en tam gemaakt zou ik nóg veel beter vinden. Toch denk ik dat het fabeltje dat handopfok tammer is/wordt, heel hardnekkig is en dat er weer meer mensen naar een Dennis bijvoorbeeld zullen gaan als er bijvoorbeeld alleen natuurbroed verkocht zou worden. Bovendien denk ik dat natuurbroedvogels uit een winkel veel duurder zouden worden, want de mensen willen ze toch tam. Als je zo als Linda bij een kweker van natuurbroed haalt en ze zelf tam maakt geldt dit weer niet. Maar veel mensen durven dat natuurlijk niet aan! Het is en blijft ook een winkel en ze moeten hun geld verdienen!

Ik bedoelde met mijn antwoord (dat je er bijna niet aan ontkomt) niét onzelfstandige vogels meegeven, maar handopfokvogels, die ik ook liever zelfstandig meegegeven zie!
Sjaak geeft ook zeker niet aan iedereen onzelfstandige vogels mee.. ;)

ede

• Gast
« Reactie #337 Gepost op: augustus 29, 2007, 15:54:10 pm »
Ok. ik begreep uit jouw zin idd dat je bedoelde dat je niet aan ontkomt om onzelfstandige vogels mee te geven!  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #338 Gepost op: augustus 29, 2007, 17:45:40 pm »
Zou sjaak van Dieca hierop niet kunnen reageren, of iemand die sjaak kan benaderen met al deze vragen. Want ik vind dit niet heel erg netjes, als de persoon in kwestie zich niet kan verdedigen/ weer woord geven.

ede

• Gast
« Reactie #339 Gepost op: augustus 29, 2007, 19:15:56 pm »
Sjaak is lid van Parkieten-land. Dus hij zal dit ongetwijfeld lezen en zelf kiezen of hij wil reageren!  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #340 Gepost op: augustus 29, 2007, 19:19:00 pm »
Ok. ik begreep uit jouw zin idd dat je bedoelde dat je niet aan ontkomt om onzelfstandige vogels mee te geven!  ;)

Nee, natuurlijk niet..  :) Verbaasde je dat niet dan? :o

ede

• Gast
« Reactie #341 Gepost op: augustus 29, 2007, 19:19:58 pm »
Ja eigenlijk wel!  :)
Ik dacht al: Huh? Hoe kun je dat nou zeggen!  cheesy2
 :-*

arnootje

• Gast
« Reactie #342 Gepost op: augustus 29, 2007, 19:21:28 pm »
Sjaak is lid van Parkieten-land. Dus hij zal dit ongetwijfeld lezen en zelf kiezen of hij wil reageren!  ;)

Oke hiervan was ik niet op de hoogte

chantal

• Gast
« Reactie #343 Gepost op: augustus 30, 2007, 08:27:39 am »
Allebei mijn vogels komen bij Sjaak vandaan en ik ben er hartstikke tevreden mee. Alles is ook wel goed gegaan alleen met Chico wat beter als met Sammy. Wat mij alleen is tegen gevallen is dat als je er een vogel koopt je helemaal geen korting of een speeltje of wat dan ook krijgt. Nu dacht ik bij Chico het zal wel maar nu ik daar een 2e vogel kocht van 800 euro en ik met totaal een bedrag van over de 1000 euro naar huis ging vond ik het toch wel een beetje vreemd. Met afrekenen zei hij nog van oh ik ben de zak corbo korrels vergeten af te rekenen kwam er nog 11 euro bij en daarna zij hij oh ik ben ook nog vergeten de slijtstok af te rekenen vind je het erg als ik die er ook nog bij reken? ja wat moest ik zeggen ja dat vind ik erg!!!! Nee zo ben ik niet.
Je leest bij heel veel zaken dat je bij aankoop van een vogel korting op de kooi krijgt. Wat vinden jullie hiervan ben ik nu een zeikerd??

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #344 Gepost op: augustus 30, 2007, 08:31:14 am »
Ik lees dat soort dingen eigelijk alleen bij zaken als Dennis en co ...moederdagacties enzo en vogel kopen = kooi gratis.... ???
Verder weet ik het eerlijk gezegd niet.