Auteur Topic: waarschijnlijk komt er een valkje bij  (gelezen 3690 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
waarschijnlijk komt er een valkje bij
« Gepost op: december 28, 2005, 14:54:46 pm »
Het is zo spannend! Wij zijn in contact gekomen met iemand die net (huiskamer)valkjes kweekt als hobby en zij heeft nu haar tweede nestje. We zijn druk bezig met info over en weer. Het valkje wat wij op het oog hebben wordt morgen 6 weken en mag vanaf 1 januari weg. Ik hoop dat het lukt!

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: waarschijnlijk komt er een valkje bij
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2005, 20:02:14 pm »
Ja leuk he?
We hebben net afgesproken dat we morgen gaan kijken! He, het kriebelt helemaal! :)

amacera de pera

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2005, 20:51:26 pm »
leuk een valkje er bij :thumsup: ze zijn  zo  grappig  we hebben er ook 2
 sucses er mee

gr ann

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2005, 21:03:30 pm »

Kun je alvast in de stemming komen  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2005, 21:42:09 pm »

Kun je alvast in de stemming komen ;D

;D ;D
Jahaa want wij gaan ook naar een lutino kijken ;)

Die van jou ziet er errug lief (en nieuwsgierig) uit!

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #5 Gepost op: december 28, 2005, 21:43:09 pm »
is een cinnamon bont gepareld popje van 8 weken  :hart:

jeske5

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 28, 2005, 21:43:50 pm »
Veel plezier en succes morgen!  :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: december 28, 2005, 21:46:21 pm »
is een cinnamon bont gepareld popje van 8 weken :hart:
Oeps, ik dacht een lutino die nog babyveren had :-[
Hebben jullie dr dan al gesext?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #8 Gepost op: december 28, 2005, 21:48:03 pm »
Oeps, ik dacht een lutino die nog babyveren had :-[
Hebben jullie dr dan al gesext?

Nee, aan de hand van de kleur kon ik het terug rekenen. Haar moeder is geen cinnamon, poppen kunnen ook niet split wezen voor deze kleur dus moet de vader, welke ook geen cinnamon is, split zijn voor cinnamon. Zodoende kan het alleen maar een popje wezen  :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: december 28, 2005, 21:49:55 pm »
Valkjes zijn leuk!
Spannend hoor!  :thumsup:

vogelgek

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: december 29, 2005, 13:05:09 pm »
ja ik heb ook een lutino hieronder een foto van hem met mijn grijze

gr sjaak

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Er is een valkje bij!
« Reactie #11 Gepost op: december 29, 2005, 14:57:13 pm »
We hebben vanmorgen gekeken en alle babyvalkjes waren zo lief! Maar die wij op het oog hadden was toch wel de allerliefste! :hart:
En wat denk je? Hij at al zelfstandig. Toen ze wilden laten zien dat ie al aan handen gewend was, nam ie de vleugels en vloog lekker eigenwijs weg! Ja, dat is er echt eentje voor ons :)
Eigenlijk mocht hij pas per 1 januari weg, maar het mocht nu ook wel! Yes, yes, yes!!!
Wij hebben er nu dus een prachtig lutino valkje bij! Hij/zij heet Skye (voorlopig dan), wat geheel in mijn jongens hun StarWars traditie past (vernoemd naar Anakin en Luke Skywalker)
Ze vond de eerste minuten in haar transportboxje niet leuk, daarna werd ze rustiger. Nu staat ze hier thuis in een klein kooitje (ze krijgt een grotere als ze wat gewend is) naast Joda. Joda verrekte zowat dr nekje toen ze het eerste geluidje van Skye hoorde!
Joda weet echt niet wat dr overkomt! Ze zit aldoor aan die kant van de kooi waar Skye staat. Maar Skye is na een half uurtje in slaap gesukkeld en kijkt enkel af en toe wat lodderig op. Ach ja, ze is nog zo jong en heeft al zoveel meegemaakt vandaag.
Ik schrok trouwens wel even dat Skye met dr 6 weekjes al zo 3x zo groot is als Joda en ook veel zwaarder aanvoelt! Had ik natuurlijk kunnen bedenken...
Ik denk dat we Skye vandaag maar in dr kooi laten en dan dat ik dr morgen er even uithaal, zal ik gelijk een foto maken.
Ze heeft trouwens een kaal vlekje onder dr kuif, klopt het dat dat bij alle lutino's zo is? En bij grondige inspectie hier in huis, blijkt ze ook een klein wondje (niet vers) op dr vleugel te hebben, maar ja ze komt uit een kamervoliere met 6 valkjes.
He, wat zijn we allemaal blij!

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: waarschijnlijk komt er een valkje bij. Hij is er al!
« Reactie #12 Gepost op: december 29, 2005, 15:01:22 pm »
Ik wilde de titel veranderen, kijken of het nu lukt.
Och en weten jullie: diegene van wie Skye was, moest bijna huilen toen wij weggingen! Sneu he.

jeske5

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: december 29, 2005, 15:02:36 pm »
wat leuk! gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst. En ik zie het al helemaal voor me hoe Joda haar nekje strekt om maar goed in de gaten te houden wat er gebeurt!  :)
hopelijk krijgen we snel foto's te zien!  :a036:

vogelgek

• Gast
Re: Er is een valkje bij!
« Reactie #14 Gepost op: december 29, 2005, 15:09:05 pm »
We hebben vanmorgen gekeken en alle babyvalkjes waren zo lief! Maar die wij op het oog hadden was toch wel de allerliefste! :hart:
En wat denk je? Hij at al zelfstandig. Toen ze wilden laten zien dat ie al aan handen gewend was, nam ie de vleugels en vloog lekker eigenwijs weg! Ja, dat is er echt eentje voor ons :)
Eigenlijk mocht hij pas per 1 januari weg, maar het mocht nu ook wel! Yes, yes, yes!!!
Wij hebben er nu dus een prachtig lutino valkje bij! Hij/zij heet Skye (voorlopig dan), wat geheel in mijn jongens hun StarWars traditie past (vernoemd naar Anakin en Luke Skywalker)
Ze vond de eerste minuten in haar transportboxje niet leuk, daarna werd ze rustiger. Nu staat ze hier thuis in een klein kooitje (ze krijgt een grotere als ze wat gewend is) naast Joda. Joda verrekte zowat dr nekje toen ze het eerste geluidje van Skye hoorde!
Joda weet echt niet wat dr overkomt! Ze zit aldoor aan die kant van de kooi waar Skye staat. Maar Skye is na een half uurtje in slaap gesukkeld en kijkt enkel af en toe wat lodderig op. Ach ja, ze is nog zo jong en heeft al zoveel meegemaakt vandaag.
Ik schrok trouwens wel even dat Skye met dr 6 weekjes al zo 3x zo groot is als Joda en ook veel zwaarder aanvoelt! Had ik natuurlijk kunnen bedenken...
Ik denk dat we Skye vandaag maar in dr kooi laten en dan dat ik dr morgen er even uithaal, zal ik gelijk een foto maken.
Ze heeft trouwens een kaal vlekje onder dr kuif, klopt het dat dat bij alle lutino's zo is? En bij grondige inspectie hier in huis, blijkt ze ook een klein wondje (niet vers) op dr vleugel te hebben, maar ja ze komt uit een kamervoliere met 6 valkjes.
He, wat zijn we allemaal blij!

hoi een hele grote felicitatie met je valkje ja en dat over dat kaal plekje onder de kuif dat klopt misschien wel want mijn lutino heeft dat ook

gr sjaak