Het gaat heel redelijk met Skye, ons nieuw (6 weken oude) lutino valkje! We hebben haar gisteren opgehaald, zie ander topic.
Gisteravond was ze een tijdje aan het zoeken en roepen en dat was zo sneu! We hebben haar even eruit gehaald. Ze is wel rustig door de nacht gekomen.
Vandaag is ze er nu 3x uitgeweest. De tweede keer was de eerste x dat ze wat at, gierst uit mijn hand. Nu weet ik wel dat het soms wel 2 dagen duurt eer ze eten, maar 24 uur is errug lang als het je eigen kleintje is. En dat is ook alles wat ze tot nu toe gegeten heeft.
Joda heeft zich geweldig staan uitsloven (de kooien staan naast elkaar, niet te dicht), maar Skye gaf geen krimp. Echt, Joda heeft koppeltje geduikeld, gepiept, op zn kop gehangen, maar ze kreeg geen aandacht

Bij de eerste x eruit is Skye 2x weggefladderd, bij de tweede x is ze maar 1x weggefladderd. MAAR ze fladderde wel op de kooi van Joda! Die keek stomverbaasd. Normaal "valt ze aan" als iets onbekends aan haar kooi zit, maar nu niet. Langzaam kwam ze dichterbij en stak haar snaveltje door de tralies. Ik was bang voor Skyes pootjes, maar kreeg dr niet zo snel van de kooi af. Toen kreeg Joda een borstveertje van Skye te pakken en trok daaraan! Nou, Skye wist niet hoe snel ze bij me op moest stappen!
Ik heb Skye overigens gisteren gewiekt. Ze komt nu niet hoger dan een meter en hooguit 1a2 meter ver. Dat lijkt me goed. Het verschil met de gewiekte Joda is enorm. Joda was al gewiekt voor ze goed en wel kon vliegen en heeft dat dus nog nooit geleerd. Joda fladdert echt, zij kan net voorkomen dat ze een rotsmak maakt, terwijl Skye heel gracieus zweeft.
Dus kon ik zoals beloofd foto's maken! De eerste was overbelicht, de tweede bewogen en bij de derde gaf dat rotding aan dat er een nieuwe batterij in moest

Maar de foto's komen wel, ik sjees zo nog wel even naar de winkel.
Toen ik Skye ging wieken, zag ik heel duidelijk gele spots op haar vleugelveren. Betekent dat dat ze een popje is? (ik lees overal dat ze dan eerst 6 maanden moet zijn om dat te zien)