Auteur Topic: Kaya  (gelezen 25256 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Dilemma: Jonkie of 2e hands
« Reactie #60 Gepost op: december 13, 2005, 21:54:11 pm »
Veel succes :-*
Gr.Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: december 14, 2005, 14:13:41 pm »
Nou ik ben weer terug!

Nadat ik hem in de auto geladen had, zat hij heel geinteresseerd om zich heen te kijken! Beetje te fluiten af en toe! Dat ging allemaal harstikke goed. Ook bij Verstappen was hij aardig relaxed. In de wachtkamer kwam er een hond aan en daar blikte of bloosde hij niet van. Hij is eigenlijk goed gekeurd. Zag er goed uit. Niet te dik. Spieren waren goed. Veren waren goed. Ontlasting was op het eerste gezicht goed. Onder de microscoop ook. Maar moest nog even de verkleuring af wachten (weet niet precies wat dat betekend). Na overleg, laat ik hem wel testen op PBFD. Meer niet!
En dan nu de ring.  ::)
Na het nummer genoteerd te hebben kwam naar voren dat de ring uit 1987 is. Dus dan zou hij 18 zijn ipv 8 jaar!
Maar Verstappen legde ook uit dat hij vaker heeft meegemaakt dat kwekers een oude ring om de vogel doen! Maar ja ik ga er maar van uit dat het klopt en dat hij 18 jaar is!
Hij heeft een vitaminespuit gehad!  :) En ik heb bloed meegekregen, zodat ik later nog het geslacht kan testen.

Over 1 a 2 weken krijg ik de uitslag!

Ik hoefde geen consult te betalen. Uiteindelijk was ik 57 euro kwijt!

Gr Corina

Tommy

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: december 14, 2005, 14:17:20 pm »
 :a036: :a036: Dat klinkt goed Corina! Gefeliciteerd :-* :-*...dat mag toch wel al na dit goede bericht he? :)
En 18 of 8...maakt niet uit toch? ;)

Hoefde je maar 57 euro te betalen incl pbfd onderzoek :o :thumsup: Das geen geld man!

Cosch

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: december 14, 2005, 14:22:20 pm »
Dank je.
 :-*

Het was inderdaad goed nieuws. Hij voelde al echt als mijn papegaai.
Was zo trots dat hij zo relaxed was en niet zo paniekerig! En dat hij zich goed gedroeg in de handdoek. Wel bijten na het spuitje enzo maar ja. Dat vind ik niet raar!

Ik zei al 57 euro? Das niet veel. Toen vertelde dat de assistente dat hij geen consult heeft gerekend!  :thumsup:

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: december 14, 2005, 14:41:56 pm »

Ps neem ook een amzone,een Billy typje kan ik volgend jaar jouw uitlachen.  :) ;D
Groetjes Els

Trouwens Els, Hij wil nog niet al te best opstappen! Dus ik denk dat je kunt lachen van de zomer!  ;D

Ik heb gemerkt dat hij aardig bijterig is naar mij toe! Heb op mn donder gekregen van Pascal dat ik te snel wil! :-[
En dat is ook zo. Ik moet eerst zn vertrouwen winnen en dat gaat helemaal goed komen! Maar daar kan ook wel even over heen gaan! Verstappen zei dat trouwens ook!
Maar ik ga er helemaal voor! Eerst even laten wennen en dan kortwieken! En dan maar oefenen en trainen. Maar hij ontdooide in de auto al. Fluiten en hij zat naar me te luisteren als ik tegen hem praat. Vlucht niet weg naar de andere kant van de kooi! Dus ik heb er vertrouwen in!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #65 Gepost op: december 14, 2005, 15:38:20 pm »
Je kan toch niet te snel gaan  :) in mijn ogen niet hoor  :-[  ;)
Ik ben iemand die ook meteen alles in 1 keer wil, wieken en trainen....tot nu toe gaat dat goed ( met die kleintjes)
Dus ik zou zeggen ga lekker aan de slag. Hij is gezond, gedraagd zich al redelijk relaxt, dus niks in de weg toch. Hoe eerder het bijten eruit is, hoe beter. Wennen kan ook als je traint toch  ???

En mooi dat het prima is met hem, en lekker goedkoop joh!  :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #66 Gepost op: december 14, 2005, 16:06:14 pm »
 :thumsup:

billy

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: december 14, 2005, 20:55:37 pm »
Trouwens Els, Hij wil nog niet al te best opstappen! Dus ik denk dat je kunt lachen van de zomer!  ;D

Ik heb gemerkt dat hij aardig bijterig is naar mij toe! Heb op mn donder gekregen van Pascal dat ik te snel wil! :-[
En dat is ook zo. Ik moet eerst zn vertrouwen winnen en dat gaat helemaal goed komen! Maar daar kan ook wel even over heen gaan! Verstappen zei dat trouwens ook!
Maar ik ga er helemaal voor! Eerst even laten wennen en dan kortwieken! En dan maar oefenen en trainen. Maar hij ontdooide in de auto al. Fluiten en hij zat naar me te luisteren als ik tegen hem praat. Vlucht niet weg naar de andere kant van de kooi! Dus ik heb er vertrouwen in!

Gr Corina

Hartstikke leuk Corina, gelukkig is alles oke. :thumsup:
En ik zou het oefenen heeeeeeeeeeeeeellllllll rustig aan gaan doen ( ik wil lachen van de zomer he)  ;D ;D ;D
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: december 14, 2005, 22:31:21 pm »
Hihi!
Het zou wel mn verdiende loon zijn!  ;)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #69 Gepost op: december 15, 2005, 11:29:27 am »
Hee Corina! Wat goed! (ben ziek geweest, anders had ik dit allang gelezen! Het is dus niet bepaald een schrikkerige vogel zoals Sjakko en Coco1 waren! Dat is al heel wat om mee te beginnen. Ik zie het helemaal zitten! Hartstikke leuk joh! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: december 17, 2005, 23:40:05 pm »
He bah, wat duurt het lang!

Gr Corina

jaantje

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: december 18, 2005, 00:00:12 am »
ja,wachten duurt lang he :)

Cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: december 20, 2005, 09:27:52 am »
Ik kreeg gisteren en vandaag een mailtje van de huidige eigenaar.
Met de vraag om het adres van Verstappen!  :thumsup:

Het gaat heel goed met Kaya. Hij word steeds liever en gezelliger (dat was tie toch al?  :))
Had lekker op de grond gelopen en daarna op zijn hand zitten dansen. Praat en fluit steeds meer.

Ze dachten dat ze hem wel zouden gaan missen. Of ik af en toe es een foto wilde mailen en wilde vertellen hoe het met hem gaat!

Dat vond ik toch wel fijn om te horen dat ze belangstelling hebben!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #73 Gepost op: december 20, 2005, 11:08:59 am »
Ja! Dus ze gaan hem nu ineens leuker vinden? Tsja als je afscheid neemt besef je ineens hoe leuk en mooi het was waarschijlijk.. Blijf het rare mensen vinden! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: december 23, 2005, 10:17:04 am »
Hihi!

Ik hoop dat ik vandaag de uitslag hoor! Ben voor de rest heeeellllleeeeeemaal niet ongeduldig hoor!  :)
Het is me min of meer voor kerst beloofd!  En het is nu 1,5 week geleden dat ik bij Verstappen ben geweest!
Ik zou hem zo graag voor kerst willen (want dat is al snel  :))

Gr Corina