Auteur Topic: Kaya  (gelezen 25045 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Kaya
« Reactie #150 Gepost op: januari 14, 2006, 10:53:41 am »
Ach Corina, hij probeert je nu even uit. Hij wou natuurlijk liever niet van dat kastje af en heeft nu geprobeerd of het hielp om te bijten en aan te vallen. Als het niet helpt is dit zo verleden tijd hoor! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #151 Gepost op: januari 14, 2006, 11:47:04 am »
Dat klopt. Japie houdt niet van Douchen. Wanneer ik ze mee neem onder de douche, dan wachten zij op de douchedeur geduldig af tot het hun beurt is.

Als het dan zover was dat Japie aan de beurt was, dan wist ie dat en probeerde hij mij zacht te bijten om te laten zien dat ie niet wilde. Dat heeft ie 3 keer gedaan en nu stapt ie gewoon op. Hij weet nu dat dat bijten helemaal geen indruk maakt en dus geen zin heeft. Dus hij geeft zich nu over.

Dus: Opstappen. En dan die heerlijke douche. NOT!  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: januari 16, 2006, 09:19:02 am »
Ik weet dat het uit proberen is! Ik weet ook hoe lief hij kan zijn, dus ik hoop dat hij dat ook ooit naar mij toe zal worden!
Het is alleen zo vervelend dat hij zooo sterk is!

Maar ik geef niet toe, hoor! Als ik wil dat hij opstapt, dan moet hij opstappen! Al hakt hij de hele avond naar mijn hand!
Ik heb de kooi ook lager gezet! De wielen er onderuit gehaald, dus misschien helpt dat ook een beetje!

Tja, ik blijf moed houden!

Gr Corina

coco

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: januari 17, 2006, 01:41:23 am »
Van harte gefeliciteerd corina met je nieuwe aanwinst, heb ik dat nou goed gelezen en heette hij nou eerst coco? en heb je hem zelf kaya genoemd? of haal ik de boel weer eens doorelkaar?
Vind het hartstikke goed van je dat je dat allemaal durft met dat bijten enzo en dat je de moed niet opgeeft.. ik durf  nog steeds niet met mijn hand bij coco te komen want die hengst me ook ik zie het gewoon aan zijn houding dus heb de moed maar opgegeven(slap ik weet het) maar ik kan hem door de tralies wel kusjes geven en opstappen enzo is ook geen probleem, maar krabbelen mag alleen mijn man :( :angry: ach wie weet komt het nog. Ik zou ook zo graag een vriendjeof vriendinnetje voor coco willen, vooral ook omdat ik strax ivm werk minder thuis ben, of is dit geen goede reden? Ik zou zo graag een kakatoe willen, maar weet niet of dit de goede , wat vind jij hiervan? Ik ben zo bang dat coco zich anders zo alleen gaat voelen ??? En een kakatoe heb ik altijd al graag willen hebben

Cosch

• Gast
« Reactie #154 Gepost op: januari 17, 2006, 09:20:14 am »
hahaha! Ja om het lekker verwarrend te maken.
Kaya heette vroeger Coco. Maar omdat ik al een Coco heb, heb ik hem Kaya genoemd!  ;D
2 Coco's werd een beetje lastig!

Ik zou ook zo graag een vriendjeof vriendinnetje voor coco willen, vooral ook omdat ik strax ivm werk minder thuis ben, of is dit geen goede reden? Ik zou zo graag een kakatoe willen, maar weet niet of dit de goede , wat vind jij hiervan? Ik ben zo bang dat coco zich anders zo alleen gaat voelen ??? En een kakatoe heb ik altijd al graag willen hebben

Om die reden heb ik ook Kaya gekocht! Ik ging op mezelf wonen en om dat coco van mij is, ging hij natuurlijk mee. Hij was de laatste 2 jaar mijn ouders gewend die de hele dag thuis zijn. Dus zou het wel heel eenzaam worden voor hem. daarom is Kaya erbij gekomen. Ze kunnen nog niet bij elkaar in de buurt komen, maar geluidjes maken ze wel naar elkaar!
En de keuze van de vogel moet je idd zelf weten. Een kaketoe is erg leuk, maar of ze in een kooi kunnen, weet ik niet. Dat soort dingen heb ik ook afgewogen.

Vind het hartstikke goed van je dat je dat allemaal durft met dat bijten enzo en dat je de moed niet opgeeft.. ik durf  nog steeds niet met mijn hand bij coco te komen want die hengst me ook ik zie het gewoon aan zijn houding dus heb de moed maar opgegeven(slap ik weet het) maar ik kan hem door de tralies wel kusjes geven en opstappen enzo is ook geen probleem, maar krabbelen mag alleen mijn man :( :angry: ach wie weet komt het nog.

Ik weet hoe ontzettende moeilijk het is. Een bijtende papegaai.  :o Maar weet je, met elke inimini kleine verbetering ben je weer hartstikke blij. Gisteravond en vanochtend kon ik hem zonder een handdoek nodig te hebben op laten stappen. Hij word steeds nieuwsgieriger naar wat ik aan het doen ben. Vanochtend vloog hij naar me toe, toen ik met het fruit bezig was. Dat soort dingen maakt je heel blij!
Dat is dan weer de andere kant!  ;)
Succes

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #155 Gepost op: januari 17, 2006, 09:55:36 am »
Tsja, je vogel voelt precies dat je bang bent voor de snavel. Dreigen is al genoeg.. Echt zonde! Ik weet dat het niet makkelijk is, maar je kunt wel oefenen. Ik bedoel dan in je verbeelding oefenen dat je niet bang bent en gewoon een beet incalculeert. Trainen in je gedachten dat je niet reageert en zo. Zo lang je deze angst houdt zal het niet veranderen!

Er is hier al vaak gezegd dat een kaketoe geen makkelijke huiskamervogel is en in jouw geval zou ik er dan ook niet aan beginnen! De eerste jaren gaan meestal wel goed, maar later ontstaan er erg vaak problemen! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: januari 17, 2006, 10:36:19 am »
Tsja, je vogel voelt precies dat je bang bent voor de snavel. Dreigen is al genoeg.. Echt zonde! Ik weet dat het niet makkelijk is, maar je kunt wel oefenen. Ik bedoel dan in je verbeelding oefenen dat je niet bang bent en gewoon een beet incalculeert. Trainen in je gedachten dat je niet reageert en zo. Zo lang je deze angst houdt zal het niet veranderen!

Loes, je weet nog niet hoe hard Kaya bijt als hij echt geen andere uitweg ziet. Hij is zo enorm sterk. Als ik me echt zo zou laten bijten als dat je nu zegt dan zou mijn arm en hand helemaal kapot gebeten worden. Echt, dat zou niet goed gaan! Dat is geen aanstellen hoor. De beet van de eerste ontmoeting is nu naar ruim een maand bijna genezen!
De enige manier om hem te laten wennen aan opstappen op commando is toch een handdoek om mijn arm of een dikke trui of jas, naar mijn inziens.
En dan kan hij bijten wat hij wil maar ik voel er niets van! En als hij dat opgeeft, dan kan ik verder gaan met gewoon op mijn arm of hand. Echt ik zou niet weten hoe ik het anders op een 'veilige' manier voor mezelf moet aanpakken!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #157 Gepost op: januari 17, 2006, 10:44:10 am »
Hihi, ja dat kan ik me wel voorstellen! En heb je al eens de manier van Ashvin geprobeerd? Hem achterover duwen als ie bijt? ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: januari 17, 2006, 10:54:33 am »
Daarvoor is hij te snel. Wel breng ik hem (uit schrik) uit balans. Waardoor hij valt of moet fladderen ofzo!
En ik stop hem tegenwoordig direct in zijn kooi als hij bijt. Hij is namelijk graag buiten zijn kooi. dus dat is zijn straf. Als hij alleen dreigt maar toch gehoorzaamd dan is er wat mij betreft (nog) niets aan de hand!
Ik hoop dat het kortwieken morgen het tammer worden zal bevorderen!

Gr Corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #159 Gepost op: januari 17, 2006, 11:12:07 am »
Hihi, ja dat kan ik me wel voorstellen! En heb je al eens de manier van Ashvin geprobeerd? Hem achterover duwen als ie bijt? ;)

hahaha. Dat heb ik zaterdag met Coco geoefend. Die vindt mij eng. Hahaha

Cosch

• Gast
« Reactie #160 Gepost op: januari 17, 2006, 11:22:33 am »
 ;D
Ja, jij durft te veel, naar zijn zin! 
Maar die geneest ook nog wel! Toch?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #161 Gepost op: januari 17, 2006, 11:26:25 am »
Vast wel! Sjakko is ook zeer geimponeerd door Pascal! Maar wil toch ook wel met hem kroelen!! :)

Cosch

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: januari 17, 2006, 11:30:33 am »
 ;D Nee Coco wil het liefst zo snel mogelijk weg!
Ik denk echt serieus dat het met Coco andersom is dan met Kaya.
Coco heeft het meer op vrouwen dan op mannen.
 :) (maar hij is wel eenkennig)

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #163 Gepost op: januari 19, 2006, 17:39:05 pm »
Hoe is het kortwieken gegaan Corina
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #164 Gepost op: januari 20, 2006, 08:41:48 am »
Goed. Hij was eerst wat onwennig. Het leek of hij dacht: dat voelt anders. Veel fladderen enzo!
Gisteravond had ik hem op de grond gezet en probeerde hij tegen een krukje op te klimmen. En toen viel hij al!
Ik denk dat hij het wel door heeft!

Gr Corina