Auteur Topic: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!  (gelezen 15370 keer)

Ronald

• Gast
Bloed kwam uit de gewiekte pennen!
« Gepost op: januari 01, 2006, 14:55:45 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,8497.0.html Dit verhaal heeft een staartje gekregen.

Nou we hadden een fijne jaarwisseling gister.
We hadden wat visite, en wat digitale visite en de dieren hadden geen last van het vuurwerk gelukkig en het was goed.
Tjickie en QT waren allebei los en gingen lekker hun gang. De 1 per airmail en de ander via de grondtroepen.

Toen kwam Tjickie naar ons toe waggelen en ze deed iets wat ze eigenlijk nooit doet.
Ze maakte een paar fladders met haar vleugels en kwam zo iets sneller bij ons.
Toen ik naar beneden keek zag ik dat er donkere druppels op de grond lagen en toen ik beter ging kijken was dit dus bloed uit de gewiekte pennen.

Ik heb meteen mijn digitale visite voorzien van beelmateriaal en om raad gevraagd. Het bloeden stopte gelukkig al vrij snel maarja op dat moment lijkt een minuut een eeuwigheid. Tjickie was na dit voorval aardig suf en heeft denk ik voor een gaai aardig bloed verloren.

We zijn dus flink pissig en gaan morgen contact opnemen met DA Feld. Hij is verantwoordelijk voor wat er gister is gebeurd. Tjickie is begin augustus gewiekt door deze beste man en sindsdien is het al ge

Ronald

• Gast
Re: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!
« Reactie #1 Gepost op: januari 01, 2006, 15:19:26 pm »

Hier nog even de foto's van hoe DA Feld de vleugel van Tjickie verkracht heeft! >:D Deze foto's zijn zo'n drie maanden na het wieken gemaakt.

Ronald.

Ronald

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 01, 2006, 15:23:45 pm »
Ow ja trouwens. Ik wil niks afdoen aan de talenten van DA Feld want als ik de verhalen van anderen hoor en bijvoorbeeld het verhaal van JP-tje dan geloof ik best dat het een kundig arts is, maar knippen is absoluut niet zijn ding. Luisteren naar de klant zou hij ook wel eens mogen doen.

Ronald.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 01, 2006, 15:31:24 pm »
Als ik deze foto bekijk:

En je zegt dat hij drie maanden geleden geknipt is, lijkt het mij sterk dat het van het knippen zelf moet komen.
Ik moet wel zeggen dat je een papegaai mooier kunt knippen.

Op drie maanden tijd kan er volgens mij eigenlijk niet meer zoveel bloed in de veren zitten. :CENS
Dacht ik zo.

Is zij trouwens maar aan een kant geknipt?

Ben wel benieuwd naar het vervolg.

Succes
;) Peter

Ronald

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2006, 15:38:18 pm »
Blijkbaar kwam het wel uit de pennen en ik ben er heilig van overtuigd dat dat met het wieken te maken heeft.
Het is altijd al gevoelig bij haar en ge

Ronald

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2006, 15:40:32 pm »
Op je vraag of ze aan 1 kant is gewiekt wil ik je verwijzen naar: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,8497.0.html.
Daar zie je precies hoe en waarom ze aan 1 kant is geknipt en ik kan je verklappen. Het heeft niet aan ons gelegen.

Ronald.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2006, 16:11:37 pm »
Verhaal is duidelijk. ;)

Als ik het echter goed begrijp zijn de bloedende pennen die, die Corina heeft afgeknipt?
Niet dat dat verschil maakt, ik blijf er bij dat ik het vreemd vind dat die na 3 maanden nog gaan bloeden.
Vind ik gewoon een lange periode.

Maar ben toch benieuwd naar het vervolg.

Succes
;) Peter

Ronald

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2006, 16:13:36 pm »
Erger nog. 5 maanden. :(

Ronald.

Nanda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 01, 2006, 16:15:07 pm »
Heeft ie er niet aan zitten pulken met zijn snavel Ronald?
Misschien toch wat gestressed door het vuurwerk?

Wel erg rot hoor.....ik hoop dat het snel beter gaat met hem en dat ie maar weer snel mag vliegen ;)

Ronald

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 01, 2006, 16:18:31 pm »
Tjickie heeft er altijd al "last" van gehad en zat ook wel eens aan de pennen te klooien ja, niet alleen de eerste drie maar allemaal.

Zucht..

Ronald.

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 01, 2006, 17:12:32 pm »
:cry: Meen je niet heeft Dr. Feld dit gedaan?
Dit is niet wieken dit is amputeren!

Vogel kan geen gelijdelijke vlucht naar beneden maken met alle gevolgen van dien!  :cry:

Zo hoort een vogel gewiekt te zijn!
Als je er meer info over wil neem dan even contact met me op!
 :cry:Mijn aaran is zo ook verprutst

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 01, 2006, 17:15:03 pm »
Herstel kan lang duren, aaran wacht ookal 1,5 jaar op nieuwe veren!

Ronald

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 01, 2006, 17:19:28 pm »
Dat plaatje was dus ook 1 van de plaatjes die ik mee had genomen naar DA Feld samen met nog 1 andere en was vastberaden om het op die manier te laten knippen.
Toen ik vroeg: Wat is uw manier van wieken antwoordde hij met: Dat zal ik je laten zien en rukte Tjick haar vleugel open en jekkerde er meteen met de schaar doorheen i.p.v het gewenste antwoord te geven.

Ronald.

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 01, 2006, 17:36:51 pm »
:angry:

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 01, 2006, 19:46:09 pm »
Jeetje ronald wat erg! Dat ziet er erg uit!
Als ze zich idd gestoten heeft dan zou het heel goed kunnen hoor dat het gaat bloeden.
Die korte veren vangen natuurlijk niet zo de klap op! en als het haar al irriteerde!
Nou ik zou zeker es bellen met Feld.

Gr Corina