https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,8497.0.html Dit verhaal heeft een staartje gekregen.
Nou we hadden een fijne jaarwisseling gister.
We hadden wat visite, en wat digitale visite en de dieren hadden geen last van het vuurwerk gelukkig en het was goed.
Tjickie en QT waren allebei los en gingen lekker hun gang. De 1 per airmail en de ander via de grondtroepen.
Toen kwam Tjickie naar ons toe waggelen en ze deed iets wat ze eigenlijk nooit doet.
Ze maakte een paar fladders met haar vleugels en kwam zo iets sneller bij ons.
Toen ik naar beneden keek zag ik dat er donkere druppels op de grond lagen en toen ik beter ging kijken was dit dus bloed uit de gewiekte pennen.
Ik heb meteen mijn digitale visite voorzien van beelmateriaal en om raad gevraagd. Het bloeden stopte gelukkig al vrij snel maarja op dat moment lijkt een minuut een eeuwigheid. Tjickie was na dit voorval aardig suf en heeft denk ik voor een gaai aardig bloed verloren.
We zijn dus flink pissig en gaan morgen contact opnemen met DA Feld. Hij is verantwoordelijk voor wat er gister is gebeurd. Tjickie is begin augustus gewiekt door deze beste man en sindsdien is het al ge