Auteur Topic: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!  (gelezen 15430 keer)

maria

• Gast
Re: Bloed kwam uit de gewiekte pennen!
« Reactie #30 Gepost op: januari 02, 2006, 15:46:25 pm »
:cry: :cry: Ik lees dit nu pas, wat een ellende zeg... Ik hoop echt dat dit mee gaat vallen. Ik herinner me een paar vogels met steeds weer bloedende pennen (o.a. een grijze van Fujimo), dat was op zijn zachtst gezegd niet leuk. Nu waren dat wel grijze roodstaarten en hun gedrag was toen h

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: januari 02, 2006, 15:52:53 pm »
Ronald,

Is ook niet altijd makkelijk. ;)

Nou, dichtbranden betekent dus voorzover ik weet, nooit meer de mogelijk tot verengroei, of de veer Zelf moet gebrand worden. Dan lijkt mij dit de beste optie. Maar dit moet je Heel Goed navragen.

Uittrekken kan ook, maar ik zou dan denk ik niet alle veren tegelijk laten trekken, of het zou onder narcose gebeuren, dan moet je het juist niet in meer keer doen.
VRAAG: Hoe groot is het risico op bloeden als de veren uitgetrokken worden, en wat moet er dan gedaan worden? Dichtbranden van de vleugel? (Dan definitief geen groei meer!)

Bij het tapen is de veer beschermd tegen openstoten en als je elke veer apart tapet, kunnen ze ook apart vanzelf uitvallen met de natuurlijke rui. = Goedkoopste optie, maar dan moet Tjickie ervan afblijven!

Uiteraard zijn dit ook vragen die je de dierenarts of evt. een andere telefonisch kunt stellen.

In ieder geval succes.

;) Peter

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 02, 2006, 15:57:46 pm »
Citaat
We hopen dat we morgen een goed gesprek hebben met DA Feld en dat hij na het zien van onze Tjickie toegeeft dat hij fout zat toen met knippen

Maria,

Als je Feld wilt aanspreken op de bloedende pennen, vergwis je er dan wel van of dit inderdaad de pennen zijn die hij geknipt heeft of zijn dit de pennen die Corina geknipt heeft?

Citaat
Omdat de vleugel heel erg kort geknipt is, heb ik aangeraden om de andere kant maar niet te knippen. Dan houd ze bijna niets op haar ruggetje over. Wel heb ik na overleg de drie pennen ook weggeknipt.
uit: Knip knip doet de schaar!

maria

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: januari 02, 2006, 16:23:35 pm »
Hij had ze eventueel ook willen knippen hoor en dan was het presies zo gebeurt maar ik wil m niet op het bloeden aanspreken maar juist op de korte van de vleugels zeg nou eerlijk.. vindt JIJ dat de vleugel netjes is geknipt? denk je niet bij jezelf..  :cry: das kort :o. Als je Tjickie bij je hebt dan is het een gaai met een stumpje..

....

maria

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 02, 2006, 17:02:13 pm »
Citaat van: senna
Hoi Ronald,

Ben net terug van Dr. Theel.

Ik heb hem foto's laten zien van Tjickie en het verhaal verteld. Hij weet er van. Hij heeft de foto's gehouden.

Hij vermoed idd dat dr. Feld over de drie pennen die ik afgeknipt heb zal vallen. Maar het is niet waarom Tjickie na 5 maanden nu problemen krijgt. Dr. Theel vermoedt dat er een nieuwe veer opkomst is en die zorgt voor de problemen. Het gaat irriteren en zij gaat er aan bijten en dan heb je de poppen aan het dansen.

Hij vond dat ik de pennen iets langer had kunnen laten maar dat de werkelijke problemen komen omdat zij zo kort is geknipt. Hij heeft diverse oplossingen voor je, en vertelde dat Feld op zich een kundig arts is.

Heb je toevallig de veren die afgeknipt waren bewaard? Hij kan ze namelijk weer terugzetten, ook als andere mensen veren hebben van een edel en die zouden compleet zijn dan kan dat ook. Helaas gooien wij de veren van Nicky altijd weg maar ik kan even kijken bij de andere als je dat zou willen.

Ik ben heel benieuwd naar wat Dr. Feld morgen te zeggen heeft, en hoop dat Tjickie hier snel doorheen komt  :cry:

gr corina

Zie je nou wat voor een goede kweker Corina is?  :oops:  Je bent een schat en bezorgd om je pop....

Maar dr Theel vondt dus ook dat het te kort gewiekt was? Als Feld gaat vallen over die drie pennen kunnen we iig zeggen dat dr Theel het ook te kort vondt.. hij moet het gewoon toegeven hoor.. Tjickie knabbeld ook aan de andere pennen, ook aan de geweikte pennen die hij gedaan heeft.. ze zijn helemaal in gescheurd en ze heb een kaalig plekje op de plek waar het stumpje op rust.. Het moet gewoon beter worden en corina egt waar de veren zijn nog geen stukje aangegegroeid sinds 3 maanden geleden dat wij op bezoek kwamen..

Als we corina ook niet hadden..  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: januari 02, 2006, 17:12:15 pm »
Ik zou ook gewoon naar Feld gaan en hem aansprreken op het te kort wieken.. I
« Laatst bewerkt op: januari 02, 2006, 17:14:04 pm door Loes »

maria

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 02, 2006, 17:18:09 pm »
:cry:Ik bedoel: de gewiekte veren groeien niet aan... :cry:

t is 5 maanden geleden.. hoelang duurt het dan voordat er weer wat aangegroeit is.. normaal hoor je ze toch om het half jaar te wieken?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: januari 02, 2006, 17:36:56 pm »
Sjakko ruit heel geleidelijk.. Wel aan beide kanten tegelijk. Daar bedoel ik mee dat als er aan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: januari 02, 2006, 17:40:36 pm »
Oh! Bijdehand van mij, ik zie dat Dr. Theel dat vermoeden ook heeft...  :) Nou ja, we kunnen filosoferen wat we willen, maar ik ben benieuwd wat dr. Feld te zeggen heeft als hij het ziet..

maria

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 02, 2006, 17:42:42 pm »
Dr. Theel zegt anders wel dat de werkelijke problemen komen omdat zij zo kort is geknipt. maar echt pluken er aan doet ze niet.. en als ze het al doet dan is het aan de ondersten omdat ze irriteren maar echt plukken wil ik het niet noemen Loes.. we wachten het af..  ??? :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #40 Gepost op: januari 02, 2006, 17:59:53 pm »
Ja joh, ik leef met jullie mee hoor, het is te hopen dat het allemaal meevalt h

Jefta

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 02, 2006, 18:16:28 pm »
wat is die vreselijk geknipt zeg!!! >:D
das gewoon verminken!! :angry:
wat vervelend voor jullie!!! :cry:
succes hiermee!!! :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 02, 2006, 18:29:10 pm »
wat erg allemaal zeg  :cry: Ik vraag me ook af of het direct door het wieken komt, maar indirect lijkt mij dit er toch wel mee te maken te hebben. als tjickie niet zo kort geknipt was, waren de problemen met ruien, veren aangroeien enzo er waarschijnlijk ook niet geweest. maar goed, ik heb er geen verstand van verder, maar dit is wel de eerste gedachte die bij mij opkomt. ik hoop dat het op te lossen is, ben ook erg benieuwd wat de da morgen zegt. In ieder geval veel sterkte, ook voor tjickie  :-*

fujimo

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 02, 2006, 19:03:37 pm »
hallo Luitjes,

ik heb het hele verhaal eens goed op me af laten komen, vooral omdat ik dit ook al eens mee hebt gemaakt met onze Riko.
Dit is alleen niet gekomen door het knippen maar door een ongeluk waardoor er een heleboel pennen afgebroken waren.

Het is een verschrikkelijk gezicht hoe kort ze geknipt is en ga nu niet vinger wijzen naar de 1 of de ander , daar schiet Tjickie helemaal niets mee op, het leed is geschiet en gedane zaken nemen geen keer.
Hoe dit op een diervriendelijke manier op te lossen is veeeeeel belangrijker dan een schuldige aan wijzen.

op de 1ste plaats groeien zoals al aangehaald is geknipte veren niet aan maar ruien en dat verschilt nog al van gaai.
Een grijze ruit het hele jaar door maar een Edel daar in tegen niet dus is siw 5 maanden helemaal nog niet zo lang voor haar, ze is tenslotten nog geen of net een jaar oud
Onze Tessa heb ik (zelf) geknipt in het voorjaar en kon toen nog een paar meter vliegen.
Ze is nu pas bezig om haar geknipte veren te verliezen en die groeien weer netjes aan.

Mijn mening is dat je gewoon naar Feld terug gaat en hem Tjickie' probleem voorlegt zonder hem direkt aan te vallen.
Feld is een hele kundige arts en zal dan vanzelf wel vragen hoe dit zo ver heeft kunnen komen  en waarschijnlijk weet hij nog dat hij hem zelf geknipt heeft.
waarschijnlijk zal hij er alles aan willen doen om deze gruwel op te lossen maar vraag hemwel hoe hij er over denkt en wat voor behandelingen hij voorstelt.
Heb je hier twijfels over laat dan niets doen maar ga dan naar een een andere goede arts voor een second upinion.
Er zijn er tegenwoordig genoeg die weten waar ze over praten.

Onze Luna is bij Hedwig geweest en die heeft haar heel goed geholpen.
Luna dr pennen bleven bloeden en kregen geen kans om te genezen en toen heeft ze om en om geleewiekt uit nood , ze heeft toen 3 weken in de tape gezeten en dat was net genoeg om de zaak te laten genezen.
De andere veren zijn toen gewoon doorgekomen en boden nog genoeg stevig heid.

Zo als ik dit bij Tjickie zie gaat ze straks dezelfde kant op als er niet ingegrepen wordt.

Ik wens jullie en Tjickie heel veel sterkte en succes want dit is niet zo maar 1.2.3 opgelost.

gr eric

amacera de pera

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: januari 02, 2006, 20:11:05 pm »
Mijn mening is dat je gewoon naar Feld terug gaat en hem Tjickie' probleem voorlegt zonder hem direkt aan te vallen.
Feld is een hele kundige arts en zal dan vanzelf wel vragen hoe dit zo ver heeft kunnen komen  en waarschijnlijk weet hij nog dat hij hem zelf geknipt heeft.
waarschijnlijk zal hij er alles aan willen doen om deze gruwel op te lossen maar vraag hemwel hoe hij er over denkt en wat voor behandelingen hij voorstelt.
Heb je hier twijfels over laat dan niets doen maar ga dan naar een een andere goede arts voor een second upinion.
Er zijn er tegenwoordig genoeg die weten waar ze over praten.
ik ben het met eric eens praat met Feld  hij is echt niet onredelijk , ik heb allen een arts ontmoet die geen haarst heeft en rustig met je gaat zitten praten , verteld wat hij kan doen  en ook uitlegt wat de behandeling inhoud , ik vind het heel vervelend voor jullie en tjickie  dat het zo verlopen is , ik heb alleen hele goede ervaringen met Feld kijk eens naar JP-tje  zelf de universiteits kliniek de uithof kon dit niet voor haar doen. praat met Feld en laat nog niets doen voor jullie het eens zijn,je bent vrij om ergens anders heen te gaan

gr Ann