Vandaag weer cursusdag, het was laatste cursusdag vandaag.
Daarna vogels vangen om mee te brengen naar de cursus, zoals jullie misschien al wel weten , het is de bedoeling elke cursusdag zelf vogels mee te brengen die dan door allen gekeurd worden.
Vandaag de groep overige pacific, ( Â halsbandparkiet, pruimkop, derbyan, grote alexander)
Vandaag mocht je ook wel andere soorten meebrengen hoor, als er maar vogels zijn om te keuren.
Zelf had ik een koppel pruimkop, ( man miste nagel dus George had ook weer een top dag Â

)
, pop halsband, man kakeriki, koppel forpus coelestis lichtgroenpastel en een pop groenstuit forpus meegebracht.
De forpussen had ik speciaal voor George meegebracht, ik weet dat hij ze liever niet op tafel krijg
Verder waren er 2 prachtrosella's opaline lutino, een roodbuik turquasine,elegant en een bourksparkiet opaline.
De kwaliteit was vandaag niet echt hoog, de meeste kwamen dan ook niet hoger dan 90 punten.
Het aantal meegebrachte vogel lag laag vandaag ,zodat we vroeg klaar waren met keuren.
Daarna vogels bespreken, waarom je de vogel die punten heb gegeven.
Na de lunch moest er een kampioen aangewezen worden, ook dit was snel gebeurd, we waren het wel wel erg snel eens vandaag.

Dus hadden we vandaag een vroegertje.
De volgende maand hebben we schriftelijk examen, het uur van de waarheid Â

kijken of we door mogen. Â

Krijgen we vragen te maken over het keuren, ook moeten we dan vanaf foto's vogels herkennen, het soort, man of pop als het te zien is en de kleur.
Dit mag over het algemeen geen moeilijkheden opleveren denk ik.
We hebben nog even om alles na te kijken van het afgelopen jaar Â

Henk