Vandaag hebben we weer cursus gehad.
Had er vanmorgen bij het opstaan al echt zin in.
Op het programma staan de standaard grasparkieten, ook wel engelse grasparkieten genoemd.
Vroeg op pad , wilde nu wel weer eens eerder dan George arriveren .

Lekker stuk muziek op en gaspedaal is lekker ingetrapt.
Daar aangekomen handjes schudden en dan koffie, anders begin ik te trillen door ontwenningverschijnselen

..
Daarna de vogels bekijken, allemaal grasparkieten, en in kleuren , dat wil je niet weten

Maar de vogels moesten positief gekeurd worden van de docent, zelf een verwoed grasparkiet kweker en de meeste vogels die meegebracht waren , waren ook van hem, misschien dat we daarom positief moesten keuren

George had een andere mening volgens mij, George en grasparkieten passen volgens mij niet bij elkaar

Maar goed alles gekeurd en later besproken, kijken of we op 1 lijn zaten, nu was dat gelukkig het geval, er moest een vogel 93 punten krijgen van de docent, dus hebben we dat maar gedaan, je wilt toch ook slagen aan het eind van het jaar

De kampioen is geworden een mooie violet, met een mooie brede kop en met een mooi breed en diep masker.
Maar er zaten ook mindere vogels, die de 2 verlengde staartpennen miste, deze krijgen dan ook niet meer dan 88 punten.
Persoonlijk heb ik er soms moeite mee dat je met sommige fouten soepel mee om moet gaan terwijl als een andere soort vogel (kromsnavel) deze fouten hebben , ze zwaar gestraft worden.
Zo zat er een albino met veel bruine aanslag ( tekening) , daar moet je dan met de grasparkieten soepel mee om gaan, dan heb ik zo iets van ja hoor een albino is wit en deze is het niet

.
Na de bespeking volgt de lunch, dan wordt er natuurlijk ook over vogels gepraat en over de TT’s waar je al aan heb mee gedaan of waar je al heb bijgezeten tijdens de keuring.
Daarna nog een serie dia’s bekeken van goeie, minder goeie en slechte grasparkieten, en toen de ruimte nog opruimen ,George was al weg, dus die is de volgende keer aan de beurt

Henk