Auteur Topic: niew kindje  (gelezen 1491 keer)

bianca73

• Gast
niew kindje
« Gepost op: januari 08, 2006, 22:00:00 pm »
Hallo we hebben sinds 2 dagen een grijze roodstaart van 8 maanden.

Ik heb alleen maar valk parkieten gehad en wilde altijd al een papagaai
nu is hij best wel stil af en toe een geluidje hij klimt af en toe naar boven en naar beneden en hangt ook op zijn kop in de kooi
ook eet hij en drinkt goed maar als ik bij de kooi kom gaat ie grommen is dit wennen.

en doen ze dat altijd in het begin dat ze zo stil zijn. en naar je grommen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: niew kindje
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2006, 22:06:56 pm »
Hij zal zeker moeten wennen.
Het is al een goed teken dat hij eet.Dat grommen zou ik negeren,als je hem uit de kooi wilt halen moet je hem gewoon laten opstappen.Hij zou best kunnen (proberen te)bijten maar probeer het te negeren en ga door tot hij eruit is.

Mijn Amazone was al vijf toen ik hem kreeg en dus al heel wat gewend zou je denken,maar toch heeft het een hele tijd geduurd voor hij echt gewend was.Hij at de eerst dagen bijna niet en heeft ook een aantal keer gebeten omdat hij niet uit de kooi wilde komen.
Even doorzetten en dan komt het goed hoor.
Veel plezier en succes.
Gr.Antonia

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2006, 08:51:37 am »
Gefeliciteerd met je nieuwe papegaai!
Ik heb ook net een week een nieuwe en het is idd wennen voor ze! Laat hem lekker even. Als hij goed eet, dan is het goed. Dat grommen moet je idd negeren.

Geniet er maar van!

Gr Corina

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2006, 10:43:50 am »
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :-*

bianca73

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 14, 2006, 15:51:02 pm »
Nu is het inmiddels 8 dagen na aankoop en chico schreeuwd al een stuk minder tegen me alleen als ik mijn hand in de kooi stop dan is het echt oorlog  hij klimt alle kanten op om maar niet in de buurt te komen van mijn hand hij heeft me 1 keer gebeten en mijn ring een beetje gevoelt want die vond ie wel interessant.
wel moeilijk hoor

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2006, 19:16:26 pm »
proficiat,  :thumsup:

en laat mij maar van uw vorderingen verder meegenieten
want ooit ga ik er ook voorstaan en kan ik alvast hier veel van opsteken.

dus vertel alles maar tot in details...

dutchgerard

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2006, 19:32:12 pm »
Allereerst gefeliciteerd met je grijsje. Die van ons was al tam maar moest van mij niets weten, ik heb me laten bijten (nooit terugtrekken) maar kwam niet veel verder met hem. Ben een poosje geleden naar Jefta geweest (die kom je nog wel tegen op dit forum) en binnen een kwartier kon ik er alles mee, stapt nu op en af en heeft me sindsdien niet meer gebeten. Ik kan hem nu gewoon meenemen door het huis en ook douchen! Maar probeer het eerst zelf met veel gedulld. Zorg er wel voor dat hij nooit hoger dan jou zit anders denkt hij/zij dat hij dominant is. Het blijkt aan je houding te liggen.
Het klinkt simpel maar je moet gewoon de baas blijven en niet bang zijn voor een beet.

Even nog een vraag aan de overige forumleden (heb hem al eens gesteld maar geen goed antwoord gekregen), Gino komt nooit  (behalve in de zomer buiten) uit zichzelf uit zijn kooi, wat kan ik daar aan doen?
groetjes dutchgerard.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2006, 19:35:10 pm door dutchgerard »

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2006, 09:03:26 am »
Wat goed dat je al watr vorderingen hebt gemaakt zeg!  :thumsup:

Even nog een vraag aan de overige forumleden (heb hem al eens gesteld maar geen goed antwoord gekregen), Gino komt nooit  (behalve in de zomer buiten) uit zichzelf uit zijn kooi, wat kan ik daar aan doen?

Waarschijnlijk heb je al van alles geprobeerd om het interessant te maken buiten de kooi!
Haal je hem wel elke keer uit de kooi of zet je alleen de deur open?
Als ik bijvoorbeeld de kooi van coco of kaya open maak, moeten ze eerst opstappen om uit de kooi te mogen. En dan zet ik ze op de kooi en dan kunnen ze verder zelf weten wat ze doen. Misschien is dat een idee om dat consequent te doen?
(ze komen er ook uit als ik de deur open zet, hoor)

Gr Corina

marry

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2006, 16:57:54 pm »
gefeliciteerd met je gaaitje  :-* gr marry

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2006, 17:04:53 pm »
gefeliciteerd met je aanwinst

voor ieder gaaitje en baasje is het even wennen aan elkaar!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: januari 19, 2006, 11:00:59 am »
Sjakko mag er ook niet uit als ze niet opstapt. Maar je probleem is dus dat hij er niet uit zichzelf uitgaat? Dan kan je hem toch gewoon op laten stappen? Het moet inderdaad leuk zijn buiten de kooi om hem het uit zichzelf te laten doen. Als hij het leuk vindt en toch in de kooi blijft zitten, zou ik er toch echt geen probleem van maken.. Ze zijn allemaal anders! ;)