Auteur Topic: Help! Jera is ziek  (gelezen 9694 keer)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
Re: Help! Jera is ziek
« Reactie #45 Gepost op: januari 17, 2006, 18:17:28 pm »
 :cry: wat een naar bericht zeg.
Heel veel sterkte hoor  :-*
Groetjes,Antona

PS
Maar als Renji drager is van een ziekte kun je hem toch laten onderzoeken bij de da ?

ik zou hem zekker eerst laten onderzoeken voor dat ik er een andere bij zou halen

sweety

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #46 Gepost op: januari 17, 2006, 19:38:24 pm »
Dat is fijn.
Wat Frank zegt is waar ,het kost veel geld,maar liefhebbers zoals wij hier allen op het forum hebben dat er wel voor over denk ik.
Ik heb mijn Pica ooit voor

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #47 Gepost op: januari 17, 2006, 20:14:40 pm »
 :cry: wat naar voor je, ik word hier helemaal akelig van, ongelofelijk dit :cry:
Heel erg veel sterkte!!!  

Asura

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 17, 2006, 20:51:58 pm »
Het is niet dat ik het geld er niet voor over heb, het is gewoon dat ik het geld niet heb. Ik ben een uitwonende studente en mn huur is zoiezo al te hoog voor me, dus ik moet echt wel goed op mn centen letten. Mijn vogels komen niks te kort, als ik zou moet kiezen tussen eten kopen voor hun of voor mezelf, dan leef ik wel een weekje op brood en water, zo erg is het nu ook weer niet hoor maar dit soort superdure extra dingen kan ik gewoon niet doen. :(
Bovendien denk ik nog steeds dat het niet door Renji komt, maar door iets wat Jera gegeten heeft, noem me koppig maar jullie hebben haar niet gezien.
Ik ben echt wel goed voor mn dieren en als Jera nog geleefd had, zou ik elke hoge dierenarts-rekening betaald hebben om haar te redden!! Maar ze is niet meer te redden, dus ga ik niet onnodig geld verspillen..

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #49 Gepost op: januari 17, 2006, 20:55:54 pm »
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en wat mogelijk is, dat kan niemand voor jou beslissen, alleen jijzelf!
Veel sterkte!  :-*

Wickingh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 17, 2006, 21:39:00 pm »
 :-X

Faraday

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 17, 2006, 23:26:18 pm »
Gos :o

hopelijk dat Renji nog wat ruimte van Jera bij je kan vullen en zij steeds in je gedachte blijft.

Tommy

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 18, 2006, 00:27:00 am »
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt en wat mogelijk is, dat kan niemand voor jou beslissen, alleen jijzelf!
Veel sterkte!  :-*

Dat vind ik dus ook  ;)

Sterkte hoor :-*

coco

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: januari 18, 2006, 02:39:51 am »
Jee wat hoor ik toch veel nare berichten d laatste tijd,  :cry: bah, ik hoop niet dat het het knagen aan die muur was want dat doet coco ook altijd, ben er altijd wel gespitst op, maar het gebeurt toch wel eens, vreselijk voor je, ik wens je heel erg veel sterkte en ik kan me je reaktie wel voorstellen, van die centjes, ja, je krijgt hem er idd niet mee terug, maar is ook wel weer zo dat als je hem laat checken er misschien wel leventjes kunnen worden gered (dan kun je de winkel waar je je andere vogel hebt gekocht waarschuwen)maar ik zal er niet over zeuren ofzo, het is idd jou eigen beslissing, ik vind het allemaal al droevig genoeg om je ook nog eens de les te gaan lezen, nogmaals heel erg veel sterkte

Asura

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 18, 2006, 08:18:44 am »
Dank jullie :-*

Ik heb Renji niet in een winkel gekocht maar bij een kweker en ik heb zijn andere vogels ook gezien en die zagen er zoooo goed uit! Hij heeft ook vogels op Vogel 2006 gehad, dus ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat zo iemand besmette vogeltjes heeft. Bovendien denkt verder iedereen in mijn omgeving (die op mijn verjaardag waren en dus het kots-incident van Jera hebben meegemaakt) en dus die vogelarts (die op dit forum ook als goed bestempeld wordt) dat het komt door iets wat ze heeft gegeten. En toen mn vriend probeerde iets van de muur te breken (om te kijken of ze er uberhaupt van gegeten kon hebben of alleen maar had gevoeld) kwam er wit poeder op zn vingers :cry: Ik denk dus echt dat ze dat binnen heeft gekregen..

Maar ik laat die man wel weten dat mijn andere vogeltje dood is gegaan.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #55 Gepost op: januari 18, 2006, 09:23:33 am »
He wat akelig allemaal Asura! (Dit is en wat late reactie, maar ik kon een tijdje niet in het topic komen.)
We doen allemaal wat binnen ons vermogen ligt en als je daarnaar handelt is het goed.
Veel sterkte!

Wickingh

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 18, 2006, 10:59:37 am »
Zou dat witte poeder geen kalk zijn?
Maar als je liever afgaat op de kennis van leken vind ik dat prima hoor  :thumsup:, ik zal me verder niet meer inspannen om te helpen.

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: januari 18, 2006, 11:44:16 am »
Dat klinkt wel als kalk he? En kalk lijkt mij ook niet zo schadelijk dat ze er aan doodgaan. Maar mss zat er iets op de muur dat wel schadelijk was? ???

Asura

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 18, 2006, 12:47:26 pm »
Maar als je liever afgaat op de kennis van leken vind ik dat prima hoor  :thumsup:
Een vogelarts van Diergeneeskunde hier in Utrecht noem ik geen leek ;)
En mn vader houdt ook al ruim 40 jaar vogels, mn vriend is biologiestudent en houdt al jaren duiven en zit bij de Vogelwacht, dus ja ik hecht zeker wel waarde aan hun mening. Dat wil niet zeggen dat ik jouw adviezen zomaar in de wind sla, maar op dit punt denk ik gewoon echt dat je geen gelijk hebt. En als het hier dan lijkt alsof ik niet genoeg voor mn vogels over heb, dan word ik daar redelijk prikkelbaar door..
Maar goed, 1 van de redenen waarom ik aan de muur dacht, is omdat de dierenarts het had over dat er lood kan zitten in oude verf.. ik heb geen idee waar de muren mee geverfd zijn (ik heb ze zelf niet geverfd) maar dat zou het dus kunnen zijn. Volgens de dierenarts kan een vogel heel snel ziek worden als ze iets van lood hebben binnengekregen..

lady24

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 18, 2006, 13:01:35 pm »
jeetje
wat erg voor je dat jera is overleden
ik heb elf ook een vogeltje en die is niet eens tam en ik ben er al helmaal verzot op.
als het vogeltje dan ook nog tam is krijg je er wel een hele hechte band mee
heel veel stekte :cry:
lady 24