Beste mensen.
ik heb in de schuur waar het nu continu ongeveer 7 graden is een aantal broedkooien staan en in 2 van die broedkooien zitten zebravinken.
in 1 kooi (van 80 breed 35 hoog en 35 diep) waar 1 koppeltje zebravinken inzitten had ik 2 broedhokjes zitten.
nu zag ik 4 weken geleden dat er in het linkse hokje 6 eitjes lagenen de eerste week zaten ze er elke keer op, daarna vond ik dat ze er niet vaak opzaten maarja ik heb ze gewoon hun gang laten gaan.
Na ruim 2 weken heb ik gekeken en ze zaten er niet meer op en de eitjes kwamen niet uit, wel vond ik dat ze vaak in het rechtze hokje zaten dus ik voor de fun even kijken in het rechtse hokje en ja hoor 4 eitjes, ik heb toen het linkse hokje verwijderd en de eitjes tegen het ligt aangehouden en er was er maar 1 bevrucht, dus ik heb ze weggegooid en het hokje niet meer terug gehongen, nu hebben ze dus alleen dat rechtse hokje nog.
Op dat rechtse hokje zaten ze steeds te broeden
vandaag even wezen kijken en ze eten en water en eivoer gegeven en ja hoor ik keek in dat rechtse hokje en er lagen grijze donzige dingetjes in, ik heb gelijk het hokje terug gehangen maar heb niet kunnen zien of ze leven of niet want wist niet hoe snel ik het hokje terug moest hangen.
ze zitten er wel de heletijd op en het eivoer eten ze goed van, voorheen toen ze geen jongen had aten ze bijna geen eivoer en nu wel.
zou dit goed komen met de jongen ?
en kan ik gewoon kijken in het hokje of ze leven (eventuweel pakken) of moet ik er vanaf blijven.
ik hoor graag van jullie
groeten Berry