Auteur Topic: Pica is getest  (gelezen 12233 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Pica wordt getest
« Reactie #15 Gepost op: januari 18, 2006, 19:41:23 pm »
Hoi Janina,
Als je geen haast hebt met de kooi vind ik het niet erg om hem voor je te bewaren hoor.
Ik zou het zelf ook echt niet leuk vinden als jij de kooi komt ophalen en dan dinsdag hoor ik een negatief (positief)bericht,dan zou ik me toch wel schuldig voelen.

En natuurlijk wordt je een beetje huiverig om met je papegaai op stap te gaan als je dit soort verhalen hoort,ik ben ook wel gewaarschuwd om liever niet met de vogels naar het park te gaan,maar risico's loop je denk ik altijd en een vogel alleen binnen en nooit buitenlucht is toch ook niet optimaal gezond ?Denk ik.
Er zijn plaatsen waar ik m'n vogels zowiezo niet mee naartoe neem.

En stel dat Pica besmet zou zijn,heb ik met de andere zes ook een probleempje,alhoewel ik van de da begreep dat voornamelijk hele jonge vogels er het meest gevoelig voor zijn.
Groetjes,Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2006, 22:13:10 pm »
Citaat
Als je geen haast hebt met de kooi vind ik het niet erg om hem voor je te bewaren hoor.

Je mag hem bewaren, als je wilt. Ik heb geen goed schoonmaakmiddel voor de kooi kunnen vinden, dus ik wacht de uitslag van jullie test even af!
Sterkte met afwachten!  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2006, 22:17:14 pm »
Ok

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2006, 22:22:50 pm »
Je mag hem bewaren, als je wilt. Ik heb geen goed schoonmaakmiddel voor de kooi kunnen vinden, dus ik wacht de uitslag van jullie test even af!
Sterkte met afwachten!  :-*

Hai Janina,

zelfs als is de test negatief is het toch verstandig om de kooi te ontsmetten.
Zoals ik elders al eerder heb gezegd kunnen stammen bacterien voor de vogels van anderen niet schadelijk zijn maar voor jouw vogels wel!!!!!!!
Misschien is dit een goed voorbeeld . Toen de Spanjaarden in Amerika landen in de 15de en 16de eeuw hebben ze daar hele stammen indianen gedood met voor hen onschuldige ziektes zoals bijv. waterpokken en doodgewone verkoudheden .
Dit geldt ook voor vogels , dus als ik jou was zou ik wel ff doorzoeken naar Halamid oid,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 19, 2006, 22:25:09 pm »
is Halamid dat spul uit een zakje wit poeder Frank?  ??? Want dat ontsmet ook goed.
Ik haalde zo'n zakje bij de agrarische winkel en t doodt alles. Als je t niet kunt krijgen wil ik t ook wel kopen en opsturen Janina...maar dan moeten ze bij de post geen enge dingen gaan denken ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 19, 2006, 22:27:12 pm »
is Halamid dat spul uit een zakje wit poeder Frank?  ??? Want dat ontsmet ook goed.
Ik haalde zo'n zakje bij de agrarische winkel en t doodt alles. Als je t niet kunt krijgen wil ik t ook wel kopen en opsturen Janina...maar dan moeten ze bij de post geen enge dingen gaan denken ;D

Haha Daphne,

klopt idd ennuh je zou zo maar voor een drugsdealer of chemisch terroriste door kunnen gaan ,  ;D  ;D  ;D

;D g Frank

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #21 Gepost op: januari 20, 2006, 09:47:39 am »
Natuurlijk is het beter de kooi te ontsmetten,maar dan moet je dat eigenlijk ook doen met een nieuwe kooi.Bij een dierenwinkel weet je ook niet wat de vogels mankeren,de kooi krijg je niet altijd in een doos.
Gr.Antonia

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: januari 21, 2006, 16:58:17 pm »
Tuurlijk ontsmet ik de kooi  :P
Ik kon alleen voor afgelopen vrijdag dat spul niet te pakken te krijgen... ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #23 Gepost op: januari 21, 2006, 18:02:17 pm »
Ontsmet jij ook een nieuwe kooi ?
Heb ik eerder eigenlijk nooit bij stilgestaan.    

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #24 Gepost op: januari 21, 2006, 20:06:54 pm »
hmm dat is ook nieuw voor mij..ik heb mijn nieuwe kooi ook niet ontsmet
hij was wel in doos ingepakt...

Caiolinda

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 21, 2006, 21:35:41 pm »
Ik heb het zelf wel gedaan hij kwam ook nieuw uit de doos maar was toch nog best vuil.

Groetjes linda

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: januari 21, 2006, 21:48:21 pm »
Als ie in een doos zit hoef je hem alleen maar schoon te maken ivm eventueel wat stof ofzo,maar ontsmetten lijkt mij dan niet nodig.

sonjav

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 21, 2006, 22:32:25 pm »
wat dacht je van dierenartsen en papegaaienwandeldagen?
We moeten nu niet doorslaan hoor, er is besmettingsgevaar maar dit soort risicos zijn niet enorm.
Je moet een afweging maken, heb je een vogel laat je niet weerhouden om leuke dingen te doen.
Kwekers echter moeten wel serieus voorzichtig zijn, want als je een besmetting in het kweekbestand oploopt, je als kweker gaat bijdragen aan verspreiding van besmettelijke ziektes.

mvg Frank

Hier ben ik het wel mee eens hoor. Wat dacht je van zo'n praktijk als Bastiaanse? Daar komen voortdurend zieke vogels en hij fokt zelf ook. Als het zo besmettelijk was zou hij zelf geen vogels kunnen houden en zou de hele praktijk van onder tot boven na elke vogel ontsmet moeten worden. Nou zullen ze best hygienisch werken maar ik geloof toch niet dat ze dat doen.
En hoeveel dierenwinkels hebben soms papegaaien jaren en jaren zitten (hun eigen winkelgaaien, niet die ter verkoop) en daar gebeurt ook nooit wat mee.

Ik denk dat je met name als je fokt en dus hele jongen bevattelijke vogels hebt moet oppassen, en testen en kooien ontsmetten enzo is altijd aan te raden, maar je moet je vogels ook niet in een glazen huis willen houden hoor..
Das althans mijn mening.

sonjav

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 21, 2006, 22:35:40 pm »
Ik heb geen goed schoonmaakmiddel voor de kooi kunnen vinden, dus ik wacht de uitslag van jullie test even af!

Ik heb de kooi waar Koen in gezeten heeft helemaal gedaan met een stoomeend. Kokende stoom van meer dan 100 graden ontsmet ook goed en komt in alle hoeken en gaten. En je weet zeker dat er nooit een residu van een giftig middel achterblijft.

Koko

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 21, 2006, 22:41:31 pm »
Hai Janina,

wijsheid is sowieso als je de kooi haalt deze te ontsmetten met een schoonmaak middel op basis van chloor (bijv Halamid), aangezien er een heel scala aan ziektes is die bij de ene vogel wel tonen maar bij de ander niet(dragers).
Deze dragers kunnen je vogels besmetten zonder zelf ziek te worden.
Mijn idee is gewoon halen die kooi en bovenstaand advies opvolgen, mits goed gedaan is er geen enkel risico meer voor jouw vogels,

mvg Frank

halamid is dat nog in de handel ??

Groetjes
Boudewijn