Auteur Topic: Waar gaan de gewiekte vogels mee naar toe ?  (gelezen 6560 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Waar gaan de gewiekte vogels mee naar toe ?
« Reactie #15 Gepost op: januari 24, 2005, 11:29:21 am »
Jammer, ik vind eerlijk gezegd dat iedereen zelf moet weten welk risico hij neemt met zijn vogel en als het risico niet al te groot is, kun je kiezen om zoiets wel te doen. En wat jij proeft op het forum is jouw interpretatie. Ik proef bij jou zelf vanaf je eerste posten al kritiek en ik proef bij jou ook het idee dat je het allemaal het beste weet.... je zou zelf ook open kunnen staan voor ideeen van anderen ???
Ik zelf denk helemaal niet dat ik het allemaal weet, anders zou ik niet op een forum hoeven zitten, ik leer gelukkig nog steeds bij en heb ook wel het gevoel dat ik van jou zou kunnen leren! Maar laten we alstjeblieft respect voor elkaar hebben! :)

joytje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: april 01, 2005, 10:46:34 am »
als moeder bescherm je je kids ook dus die vergelijking vindt ik  :CENS maar je gaaitje altijd binnen opsluiten nee niet mee eens ze vliegen buiten in de natuur ook los denk dat ze het wel heerlijk vinden zo nu en dan een frissen neus vinden jullie toch ook  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: april 12, 2005, 15:50:55 pm »
Nemen nog meer mensen hun vogel overal mee naar toe?

Het liefst zou ik nog wel verder met hem weg gaan als alleen in de achtertuin! Bijvoorbeeld het bos ofzo of kootwijkerzand ( ;))! Maar op dit moment houd me toch iets tegen! Waarschijnlijk de reacties van mensen!  :CENS
Ik ga het ook zeker wel doen maar moet ff over een drempel denk ik! Want hoe vaak zie je iemand met een papegaai buiten lopen?

Hoe is jullie ervaring daarmee?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: april 12, 2005, 17:58:22 pm »
Hai Corina,

ik kweek met mijn papegaaien daarom ben ik wat voorzichtiger om papegaaien overal mee naar toe te nemen.
Wat ik eigenlijk kwijt wil , je moet doen waar jij en je vogel zich het beste bij voelen.Dus zeker niets aantrekken van hoe andere mensen er over denken.Ik denk zelfs dat je vaker positieve dan negatieve reacties zal krijgen.
Als jij op een veilige manier je vogel mee wilt nemen naar het park ofzo moet je dat vooral doen.

mvg Frank

Cheetah

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: april 12, 2005, 22:03:52 pm »
Mijn vogels gaan als het lekker weer is mee naar het parkje hier in de buurt.
Ook neem ik ze altijd mee naar mijn ouders waar ze altijd in de tuin los mogen!!

jaantje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 14, 2005, 12:40:33 pm »
mijn amazone is niet gewiekt dus die gaat niet naar buiten toe.
mijn grijsje gaat als we met ze tweeen zijn met de honden mee wandelen.
ook gaat ze weleens mee naar de supermarkt of als we een stuk met de auto gaan rijden.
ik heb een balkon bij mijn huis en ze vind het heerlijk om daar lekker op haar standaard te zitten(onder toezicht)
verder tuiniert ze gezellig mee met ons. :thumbsup: en als het mooi weer is gezellig met ons in de tuin beneden zitten.
ze gaat graag mee naar de dierenwinkel waar we haar gekocht hebben(krijgt ze altijd iets lekkers) ;)

Koko

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 15, 2005, 03:22:48 am »
Die van ons gaan ook overal mee naar toe, mee wandelen met de honden, op visite, mee naar de markt, vinden auto rijden prachtig.
Met mooi weer zitten ze heel de dag buiten (kunnen dan kiezen schaduw of zon)
Koko vindt het bos het mooist, hij krijst dan honderd uit en ik plant hem op verschillende bomen, Rico is wat rustiger en moet hier alles nog aan wennen, maar je kan zien dat hij geniet.

Vanmiddag zijn we naar het bos geweest met de gaaien en een aantal honden, waaronder een newfounlander van ruim 12 jaar, Koko en Rico vonden haar wel intressant en ik liet ze opstappen bij de newfoundlander, zo hebben ze op de rug door het bos gewandeld :).
Uiteraard heb ik hier foto's van gemaakt maar ik krijg ze op een of andere manier niet geplaatst, dus wie biedt zich aan om dit een keer te doen voor me

Groetjes
Boudewijn

miekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 15, 2005, 10:11:12 am »
In Groningen stad, vlakbij mijn school, woont een vrouw die een Blauwvoorhoofd heeft.
Zij neemt hem ook overal mee naartoe!
Om het stuur van haar fiets heeft ze van dat touw gewikkeld en daar zit haar gaai op als ze gaan fietsen! Ziet er zo lief uit!  :hart:
hij zit ook altijd heel nieuwsgierig te kijken.

Koko

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 16, 2005, 11:09:00 am »

Edit Pascallo.NL: Link naar foto was niet correct. Dit hersteld.
« Laatst bewerkt op: juni 16, 2005, 12:54:17 pm door Pascallo.NL »

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 16, 2005, 13:33:00 pm »
Tommy en Guano gaan mee...naar het bos, de speeltuin, mee autorijden,de kinderboerderij, naar de winkel, op visite en op de fiets. Maar niet altijd hoor, soms heb ik geen zin in aandacht van mensen of allemaal vragen enzo.

Tommy gaat het vaakst mee op de fiets, die vindt dat prachtig! Ik heb een stok met touw erom aan haken vast gemaakt die dan weer in de houder van het kinderzitje van ooit zitten.Thuis doet hij dan de dingen na die hij onderweg hoorde. Zoals de kikkers en de vogels. Gister begon hij voor het eerst keihard te fluiten op de fiets :) Ik deed mooi mee, wat is dat toch gezellig! Hij kan zelfs mn piepende rem nadoen. ;D

En Guano gaat het meest mee naar de winkel. Hij weet precies wat ik pak ::) Als het hem lekker lijkt dan raced hij van mn arm zo de boodschappen in :P Bij het afrekenen mag hij op de boodschappen zitten en een ritje lopendeband maken hahaaaaa die kop die hij daarbij trekt!  :)

Mensen reageren ERG leuk maar vragen wel vaak of ze echt zijn? of of ze wel van mij zijn? Waarom ze niet weg vliegen etc etc. En er zijn mensen die zijn zo enthousiast dat ze mij allemaal pluimen gaan geven over dat ik ze meeneem  :-[ En direct wat lekkers voor de gaaitjes zoeken :) Natuurlijk zijn er ook vaak mensen die ze willen aaien, maar dat wil ik beslist niet en na wat uitleg snappen ze dat ook wel. Opstappen vind ik wel goed als ze dat durfen ;)

miekje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 16, 2005, 17:22:04 pm »
Wat leuk! Echt gezellig!
Lijkt me geweldig een eigen gaai!
Ben echt jaloers op jullie...  ;) ;D

Koko

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 17, 2005, 03:51:26 am »

:P :P :P ja het is gelukt :P
hier dan de newfoundlander van ruim 12 jaar en Koko en Rico gingen zo door het bos :)

Groetjes
Boudewijn

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 17, 2005, 08:48:48 am »
 ;D
Wat een goedzak!
Weer een ander soort 'klimboom'!  ;D

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: juni 17, 2005, 09:34:39 am »
Wat leuk om Koko en Rico te zien en dan nog wel zo'n leuke foto!! :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 17, 2005, 09:50:28 am »
Owwh, dat is hier ondenkbaar hoor, een Franse bulldog met een gaai op de rug  ;D. Onze 13 weken oude pup Nala leert nu juist eindelijk een beetje afstand te nemen en de gaaien te negeren. De eerste keren rende ze meteen naar ze toe als ze op de grond liepen.

Ik heb Favo tijdens de vakantie in Clinge vooral op de hand gedragen (leren jas gleed ze vanaf), maar me ook verbaasd over mensen die Favo ook graag even op de hand hielden en kinderen die brutaal weg vroegen of ze haar even konden vasthouden. Ook leuke reacties, hoor, dat ook. Winkel bezoeken met een gaai heb ik nog niet gedaan. Ik denk dat ik dan maar eerst gewoon de dierenwinkel zou moeten kiezen hihi.