Auteur Topic: Nutribird  (gelezen 17014 keer)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
Re: Nutribird
« Reactie #15 Gepost op: januari 23, 2006, 22:22:19 pm »
ik denk niet dat er echt iets geks in de darmen gebeurd het zal ook wel te maken heben met kleurstof. En nutribird zal zeker niet slecht zijn want anders worden in het nop de vogels er ook niet mee gevoerd.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: januari 23, 2006, 22:25:37 pm »
ik denk niet dat er echt iets geks in de darmen gebeurd het zal ook wel te maken heben met kleurstof. En nutribird zal zeker niet slecht zijn want anders worden in het nop de vogels er ook niet mee gevoerd.

Zoals ik al zei, heeft dat meer met het financiele gedeelte te maken hebben, dit zegt helemaal niks over Nutribird zelf.
Ook als ze Ecobird zouden geven in het NOP zou dit geen reden zijn voor mij om dit mijn vogels te geven.

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #17 Gepost op: januari 23, 2006, 22:27:15 pm »
Het zal niet aleen om het financiele plaatje gaan want als nutribird echt niet goed zou zijn dan krijgen ze dat toch echt niet ben ik van mening

Wickingh

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 23, 2006, 22:29:20 pm »

Ach,

je moet geloven wat je zelf wilt, maar ik neem wat dat betreft geen enkel risico met mijn vogels.
Zie oa de reaktie van Aaran, ook weet ik dat er veel meer mensen zijn met behoorlijke problemen met vogels op Nutribird , zelfs vogels met een volledig vernielde darmenstelsel.
Maar het zijn je eigen vogels en daar ben jezelf verantwoordelijk voor .
Dat ze Nutribird bij de NOP gebruiken zegt me helemaal niets, besef goed dat dat het eindstation is voor ze , er gaan daar elke dag vogels dood (weet jij waaraan).
Zelfs de vogelarts van de NOP adviseert of Harissons of Ecobird en geen Nutribird , dat zegt mij veel meer.

mvg Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: januari 23, 2006, 22:33:31 pm »
Het zal niet aleen om het financiele plaatje gaan want als nutribird echt niet goed zou zijn dan krijgen ze dat toch echt niet ben ik van mening

Maar het zegt mij iets dat de vogelarts daar geen Nutribird adviseert.
Ik denk dat het wel degelijk een geldplaatje is.
Daarnaast met al die verhalen over de slechte ervaringen met Nutribird, durf ik het al niet eens meer te geven  ;)

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #20 Gepost op: januari 23, 2006, 22:35:03 pm »
maar waarom geven ze dat dan zelf niet als zelfs hun arts het zegt. Want als het daadwerkelijk gevaarlijk is dan zijn ze dus erg slecht bezig en ook al is het het eindstation

Wickingh

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 23, 2006, 22:40:01 pm »
maar waarom geven ze dat dan zelf niet als zelfs hun arts het zegt. Want als het daadwerkelijk gevaarlijk is dan zijn ze dus erg slecht bezig en ook al is het het eindstation

Tja  :-X

@ Janina, zullen we ff gaan mopperen op CP in het daarvoor bedoelde topic  ;D

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 23, 2006, 22:44:54 pm »
Hai Janina,

klopt ,want waardoor krijgen ze die bruine poep , omdat er iets raars in de darmen gebeurd.
Bij bietjes is het gewoon een overheersende kleurstof die er niet uitgehaald wordt.

Voorlopig heb ik nog steeds geen hoge pet op van Nutribird, maar ik wacht nog op mensen , die hier willen stemmen die er ervaring mee hebben,

m ontlastende g Frank

Ben je van plan het aan je vogels te geven dan?

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 23, 2006, 22:46:52 pm »

Nutri bird is jaren lang in NL het enigste pellet voer geweest.
Waarom voert NOP nog steeds nutri bird.
Denk niet dat ze zitten te wachten op 1000den papegaaien die overgezet moeten wrden op andere voeding.
Kwa kosten maakt het elkaar ook niet veel, want Eco is heel iets duurder dan Nutri, zal een euro schelen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 23, 2006, 22:49:54 pm »
[quote author=Aaran

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #25 Gepost op: januari 23, 2006, 22:53:13 pm »
nou ik heb even wat topics gelezen over nutribird Ik ben van sommige verhalen wel geschrokken. Ik denk dat ik ook maar eco-bird ga proberen Maar welke soort moet ik een bonteboer geven en Kan het alleen via internet besteld worden of is het ook in de detailhandelverkrijg baar.

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 23, 2006, 22:53:21 pm »
Ik vind het uberhaupt jammer dat mensen het NOP asocieren met iets goeds.

Ik zie het NOP dus totaal niet als iets goeds, want men stopt allerlij papegaaien in 1 voliere.
De een plukt de ander schreeuwt etc etc.
Ipv dat er goed gekeken word naar het individu, worden alle probleem gevallen bij elkaar gestopt.
Het probleem word niet opgelost en kans op meerdere problemen word groter.

Heel mooi dat ze daar alle ruimte hebben, maar zorg eerst dat die papegaaien zich lekker in hun vel voelen.

*zo slaat totaal niet op dit topic maar moest er even van af :P

Aaranâ„¢

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 23, 2006, 22:54:58 pm »
nou ik heb even wat topics gelezen over nutribird Ik ben van sommige verhalen wel geschrokken. Ik denk dat ik ook maar eco-bird ga proberen Maar welke soort moet ik een bonteboer geven en Kan het alleen via internet besteld worden of is het ook in de detailhandelverkrijg baar.

Ik denk dat je Eco Life 16/6 medium moet hebben.
Voor zekerheid zou ik contact opneen als ik jou was ;)

Pluisje

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 23, 2006, 23:22:15 pm »
Mijn ervaring
Nutribird - vieze ontlasting, zoals eerder gezegd lijkt soms op diarree
Kaytee - nog viezer
Zupreem - nog viezer, echt niet acceptabel

dat allemaal bij een kaketoe

Harrison's - het best gevormde ontlasting, gewoon OK
Eco - bij amazone OK, bij een kaketoe goed gevormd bruine stuk met een grote plas eromheen  ??? 

Wickingh

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 23, 2006, 23:54:17 pm »
Hai ,

je bent de 1ste die ik hoor over ecobird, zou het niet kunnen dat het darmstelsel van je kaketoe al kapot is?

mvg Frank