Auteur Topic: Nutribird  (gelezen 17042 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Nutribird
« Reactie #45 Gepost op: januari 24, 2006, 11:14:34 am »
Ik geef het aan Orrie. Deze doet het er goed op. Ontlasting is goed.

Japie heeft NB als eerste pellet gekregen en is daar erg van opgeknapt qua verenpak. Echter Japies ontlasting was niet goed. Het spoot eruit, was erg waterig en slijmerig en niet te vergeten.... het stonk enorm. Dit heeft mij doen besluiten Japie wederom over te zetten. Dit keer op Ecobird. Dit gaat nu goed. Zijn onlasting is een stuk beter.

Pascal

Wickingh

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: januari 24, 2006, 11:19:09 am »
Ok duidelijk!

Ik heb wel begrepen dat het bij nutribird de bedoeling is om 50-50 te geven met zaad. En dat dan de ontlasting beter word.
Maar dan vraag ik me wel af, hoe het te verklaren is dat andere soorten vogels op nutribird geen rare ontlasting hebben?

Gr Corina

Hai Corina,

dan zou ik zelf 1st meer moeten weten over de fysiologie van de vogel om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven.
Wel ben ik van mening dat pellets altijd in combinatie met een goed zaadmengsel gegeven moet worden. Zelf houd ik ook de verhouding 50-50 aan behalve voor mijn rose's die zitten ruim voor de kweek op bijna uitsluitend pellets,

mvg Frank

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #47 Gepost op: januari 24, 2006, 11:25:11 am »
50-50 is goed,wel had ik begrepen dat als je min.70 % pellets geef,
je je dan geen zorgen hoeft te maken over extra vitamines.
Gr,Antonia

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #48 Gepost op: januari 24, 2006, 13:59:21 pm »
Joda krijgt smorgens Nutribird en savonds zaadjes. Het overzetten verliep niet zonder slag of stoot. Ze, pardon, hij heeft dezelfde ontlasting als voor het overzetten! Joda's ontlasting verandert enkel als ie vruchtensap of een druif heeft gehad. Joda vindt Nutribird niet zo lekker. Skye, het valkje krijgt zaadjes en pellets gemixt enlaat lekker de pellets staan (ik durf haar nog niet over te zetten ivm leefttijd, 9 weekjes).
Ik twijfel nu zeer of ik niet over moet gaan op Ecobird.

Cosch

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: januari 24, 2006, 14:52:49 pm »
Ik heb een mailtje gestuurd naar Versele Laga. Zodat het eens en voor altijd duidelijk is!
Dus ik ben benieuwd of ik antwoord krijg!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: januari 24, 2006, 15:10:04 pm »
Antwoord van Versele Laga:

A.

Geachte mevrouw ,

uw medeforum genoten hebben groot gelijk , ons product Nutribird is idd grote bagger ,maar het verkoopt zo goed he en zo lang we winst maken halen wij het niet uit de handel.
Dus moedig iedereen aan om onze rotzooi te kopen , dan worden we nog rijker,

MVG HiHI HIHI de aandeelhouders

of is deze waarschijnlijker

B.

Geachte mevrouw,

Twijfels over onze hoogwaardige produkten hebben wij nog nooit gehoord.
Velen gebruiken het zelfs de grootste vogelparken , die weten wel wat ze doen.
Onze produkten zijn ontstaan na jaren van onderzoek en zodoende kunnen we alle problemen uitsluiten, oorzaken van verkeerde ontlasting zal dus elders gezocht moeten worden.

Mvg ............

Kweet niet of je van de fabrikant een objektief antwoord kan en mag verwachten, maar ik ben wel benieuwd naar een eventueel antwoord,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: januari 24, 2006, 15:17:39 pm »
 ;D  ;D

Nou dan denk ik weer even terug aan Arie (onze eco man) die was ook niet anders dan lof over eco. En geen ander product zou er aan kunnen tippen. Maar ondertussen hebben veel vogelartsen hun twijfels hieraan omdat ze hun ingredienten en samenstelling niet willen geven. Dus niemand weet wat er precies in Eco zit!
Dus ja..  ???

Dus als je niet achter je product sta, dan verkoop je nooit wat! 

Maar ik heb het iets anders geformuleerd. En ik heb geen forum genoemd, en geen twijfels uitgesproken. Maar meer van: hoe kan dat en wat moet ik er aan doen?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: januari 24, 2006, 15:25:42 pm »
;D  ;D

Nou dan denk ik weer even terug aan Arie (onze eco man) die was ook niet anders dan lof over eco. En geen ander product zou er aan kunnen tippen. Maar ondertussen hebben veel vogelartsen hun twijfels hieraan omdat ze hun ingredienten en samenstelling niet willen geven. Dus niemand weet wat er precies in Eco zit!
Dus ja..  ???

Dus als je niet achter je product sta, dan verkoop je nooit wat!  

Maar ik heb het iets anders geformuleerd. En ik heb geen forum genoemd, en geen twijfels uitgesproken. Maar meer van: hoe kan dat en wat moet ik er aan doen?

Gr Corina

Hai Corina,

toch ben ik benieuwd naar hun antwoord , maar objektief zal het niet zijn.

Ecobird is onlangs geanaliseerd door Hedwig v/d Horst vertelde ze en ze kon niets anders dan zeggen dat het een prima produkt was, (ik moet me eens laten betalen door Ariebombarie  :P )

mvg Frank

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #53 Gepost op: januari 24, 2006, 18:12:29 pm »

Ecobird is onlangs geanaliseerd door Hedwig v/d Horst vertelde ze en ze kon niets anders dan zeggen dat het een prima produkt was,

Klopt, is mij ook verteld door v/d Horst, die er uitermate tevreden mee is dat mijn inteelt aga deze pellets krijgt.

Tommy

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: januari 24, 2006, 19:52:37 pm »
Ik voer ecobird, maar soms ook nutribird of een andere pellet aangevuld met zaad. Ze hebben een periode alleen nutri gehad en nu een tijdje alleen eco, maar ook een tijdje alleen zaad. Ik vond de ontlasting t natuurlijkst bij alleen zaad. Bij nutribird waren ze niet aan de diaree en ze stonken ook niet, maar was de ontlasting de kleur van t voer en dat vind ik niet zo raar. Eco bird en ontlasting...tsja, ik vind t wat donker, maar verder lijkt mij er ook niks mis mee.

Het blijft allemaal toch gissen in mijn ogen zolang er geen door de jaren heen opgebouwde harde bewijzen zijn. Ik ga me niet vastleggen op 1 ding, en zou ik dat wel doen, dan zou ik waarschijnlijk alleen voor eco/zaad kiezen. Maar t lijkt me erg kort door de bocht te insinueren dat iemand die nutribird of zelfs alleen zaad geeft niet van zn dier houdt. Pepper zn veren vond ik trouwens t mooist toen hij alleen zaad at bij zn vorige baasjes ::)

Wickingh

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: januari 24, 2006, 20:12:30 pm »
Hai Daphne,

Citaat
Maar t lijkt me erg kort door de bocht te insinueren dat iemand die nutribird of zelfs alleen zaad geeft niet van zn dier houdt

het is maar hoe je een opmerking wil lezen.
Ik zou niet van mijn dieren houden , als ik ze voer gaf waar ik zelf over twijfel of het gezond is .
Meer wordt er niet bedoeld of gezegd,

mvg Frank

Ps ik heb niet het idee dat de mensen die hier aanwezig zijn of ze het nu goed of fout NIET van hun dieren houden.

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: januari 26, 2006, 09:12:16 am »
Wauw. Ik heb een heel uitgebreid antwoord gehad.
Zie hieronder. Wat fijn dat ik het toch even gevraagd heb!

Citaat
Geachte Mevrouw,

Het is een bekend fenomeen dat bepaalde papegaaiensoorten een dunnere
mest produceren wanneer zij pellets eten. Zeker in het begin van de
overschakeling is enig geduld noodzakelijk, aangezien de darmflora de
tijd moet krijgen om zich aan te passen aan de vertering van de nieuwe
voeding.

Tot heden is er nog maar weinig onderzoek gedaan naar de oorzaak voor
die dunne ontlasting. Doch sinds enkele maanden heeft Versele-Laga
hierover een onderzoeksproject lopen aan de Universiteit van Gent. De
eerste (voorlopige) resultaten hebben ons reeds een richting gegeven wat
wij kunnen veranderen aan de samenstelling van de pellets om dat
probleem te verhelpen. Wij zijn nu volop bezig in ons eigen Pet Research
Center de aangepaste formules aan het uittesten. Alles wijst er op dat
een aanzienlijke verbetering van de mest in het vooruitzicht kan gesteld
worden. Waarschijnlijk zal de aangepaste formule binnen enkele maanden
op de markt gebracht worden.

In tussentijd kunt u de situatie zeker verbeteren door:
-de hoeveelheid fruit in de voeding een beetje te beperken
-te zorgen dat de papegaai ook maagkiezel kan opnemen of aan een
gritsteen kan knabbelen
-eventueel dagelijks nog een heel kleine hoeveelheid zaden te laten eten

Met vriendelijke groeten,

Dr. Patrick Ghysels

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #57 Gepost op: januari 26, 2006, 10:44:02 am »
Ze zijn dus bezig om de mest dikker te krijgen... dat zegt mij verder niks! Zoals je sap kunt verdikken met maizena, zal je ook wel eits door de Nutribird kunnen doen wat de ontlasting dikker maakt, maar of dat toegevoegde waarde heeft? ???

Wickingh

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: januari 26, 2006, 10:46:38 am »
Hai Corina,

een leuk niets zeggend antwoord, maar toch bedankt,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: januari 26, 2006, 10:51:14 am »
Nou ja zeg! Je kunt ook overal iets op aan merken en nergens tevreden mee zijn!!  :cry:

Gr Corina