Nee joh, Frank, het was niet bedoeld om een ja-knikkerij te bewerkstelligen op het forum, (volgens mij is dat er hier ook niet, hoor, ik zie hier geen Grijze Pino Standaard antwoorden), maar ik vind wel dat de poll wat te eenzijdig is. Want je gaat alleen in op de ontlasting en dat een verandering daarin dus meteen een probleem is, maar is dat ook zo? Zoals gezegd zag ik ook een verandering in ontlasting bij Harrissons

.
je kan ook stemmen dat je geen effect heb waargenomen.
Ja, precies, maar je kan niet invullen dat je ook een positief effect hebt waargenomen! Vandaar dat bij mij de indruk is ontstaan dat het toch vooral de bedoeling was dat er uit de poll een probleem met Nutribird zou zijn te concluderen en daarom heb ik het een te gekleurde poll genoemd.
Zodra je een mogelijk probleem constateert , waarbij ik ook nog eens aangeef dat dit kennelijk niet voor elke vogel opgaat , men ineens heftig over het onderwerp heenvalt
Maar waar en hoe heb je dan geconstateerd dat het een probleem is dat de ontlasting anders is? Niet uit eigen ervaring en links en dergelijke (en dan bedoel ik dus wetenschappelijke links, niet die van leden op fora ofzo) heb je niet gegeven. Trouwens, zo heftig viel men niet over het onderwerp, hoor sterker nog: mensen voelden zich juist pas aangesproken toen het leek alsof ze hun vogel aan het vergiftigen waren omdat ze Nutribird voerden! Sterker nog: je noemt het zelf ook experimenteren met je vogels als je Nutribird voert.
Doe je niet hetzelfde met Ecobird? Zo kort nog op de markt? Moet zich nog bewijzen als een goed voeder? Er werd hier al aangetoond dat biologisch niet altijd biologisch is. Ik zie het verschil dan niet meer.
(overigens: de reden dat ik nog geen ecobird heb uitgeprobeerd (want ik geef toe dat ik het jammer vind dat Nutribird kunstmatige kleurstoffen bevat en ik neem het liefst een voer zonder) is dat ik het via internet moet bestellen en ik hier verhalen gelezen heb van mensen die een verpakking kregen met een uiterste houdbaarheidsdatum die al verlopen was en na een belletje was het een verwisseling van stickers (jaja....)