Auteur Topic: Uit laten vechten wie de baas is!  (gelezen 11073 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Uit laten vechten wie de baas is!
« Reactie #105 Gepost op: oktober 29, 2006, 14:47:31 pm »
ik weet niet waarom maar sinds vanmorgen gaat het ineens mis met flip en arthur
zolang arthur stil is gaat het goed maar van de moment dat arthur een kreetje laat gaat flip erachter,en met erachtergaan bedoel ik letterlijk achtervolgen tot hij hem heeft,eerst wat bekken naar hem dan verenbijten en daarstraks heeft flip in arthur zijn tenen gebeten,niet tot bloedens toe maar toch
moet ik tussenbeide komen of moet ik het nu ff aanzien
het ergste is wel dat arthur door zijn kleine handicap zich niet snel kan uit de voeten maken en het is zo precies of flipke dat door heeft,

moet ik de kooien uit elkaar halen of mogen ze naast elkaar blijven staan,ze kunnen allebei naar elkaars kooi overstappen
het zijn twee identieke dezelfde kooien -behalve de inrichting

deze keer heb ik flipke eraf gehaald en op tafel gezet,daar is hij nu ff piet want hij is bang van de tafelstandaard
maar ik wil flipke niet bang maken en straffen (kmag het ook niet toelaten natuurlijk) en ik wil ook arthur niet gekwetst zien

daarom men vraag aan jullie

deze vraag word zo goed al beantwoord door het lezen van dit topic(waarvoor dank corina)
daarom zette ik ook men vraagske hier,zodat ik het zeker kan terugvinden

ik denk dat ik ga wachten  tot na de uitslag van zijn heupje eer ik ze laatdoen, nu zal ik telkens wel tussenkomen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #106 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:09:02 pm »
Vaak gaat het niet meteen samen he Vivke? Even wennen aan elkaar. Degene die er het langst was, is gewend en heeft meer lef. Als Arthur ook gewend is, zal het misschien weer anders zijn! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: oktober 29, 2006, 16:22:17 pm »
Reactie van 180sonic in ander topic, welke nu gesloten is en word verwijderd.

in het topic wordt besproken dat je ze uit laat kibbelen wie de baas is zolang er maar een vluchtweg is.
die is er ook wel bij vivke, maar door het heupje van arthur kan hij niet zo snel weg..
ik denk dat dat het probleempje is waar vivke mee zit...
flipke is hoe dan ook sneller zo natuurlijk!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #108 Gepost op: oktober 29, 2006, 18:25:37 pm »
Vaak gaat het niet meteen samen he Vivke?

ik weet dat wel hoor ,maar nadat het gisteren zo goed ging dacht ik waarschijnlijk zoiets van "yeah,fijn voor elkaar"
maar het is een beetje zoals sonic zegt ook,
de vluchtweg is er maar door de onhandigheid van arthur is flipke véél sneller,voorlopig houden we het zo
één op de tafelstandaard en één op de kooi en speelboom,en regelmatig wisselen

Jarie

• Gast
« Reactie #109 Gepost op: oktober 29, 2006, 22:16:49 pm »
He wat jammer nou,ik lees het nu net,zou Flipke het voelen dat Arthur iets mankeert?
Hoop dat t snel over gaat!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #110 Gepost op: oktober 29, 2006, 22:34:56 pm »
ik weet niet of hij dat voelt ,
ik denk eerder dat hij het ziet als bedreiging en dat flip een beetje jaloers is
als tweety komt vind hij het niet erg,die is snel weer weg maar deze blijft he en zit ook dan nog eens aan zijn spullen,gaat die slapen het s'anderendaags is die er ook nog en dan moet flip ff wennen ,het is een blijver
en het is zijn terrein dat hij moet delen ,ook al hebben we veranderingen aangebracht

TWEETY

• Gast
« Reactie #111 Gepost op: oktober 30, 2006, 07:18:03 am »
dat lijkt mij ook een logische redenering vivke,
het zal zijn tijd nodig hebben,
maar ik denk en hoop dat alles in orde komt  :thumsup:

ede

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: maart 22, 2007, 20:40:25 pm »
Hier maar even een update.

Coco en Kaya zullen zeer waarschijnlijk nooit in een kooi kunnen! Dus als het buiten de kooi goed gaat ben ik al lang tevreden!
En het gaat goed buiten de kooi!
Zolang Coco Kaya maar met rust laat is er niks aan de hand en doet Kaya Coco ook niks.
Als Coco gaat etteren moet hij snel wegwezen want dan gaat Kaya er achteraan!  :)

Coco heeft dat al wel aardig door want hij doet niet zo veel meer.
als ze bij elkaar op de 'klimboom' zitten dan gata Kaya zelfs slapen. Dus ze vertrouwen elkaar aardig!  :thumsup:

Maar wie uiteindelijk de baas is... weet ik niet!  :)

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #113 Gepost op: maart 22, 2007, 20:57:24 pm »
Echt niet? :)

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #114 Gepost op: maart 22, 2007, 22:25:25 pm »
dan is het misschien ook fair dat ik ook even update geef

flip en arthur kunnen elkaar zeer goed verdragen ,kroelen doen ze niet met elkaar en dat zal misschien ook nooit komen,maar ze kunnen samen op dezelfde stok zitten zonder elkaar dwars te zitten of hoe leg je dat uit  :CENS

er is echter wel één moment dat ze het samen eens zijn en dikke vriendjes zijn en dat is wanneer ze allebei buiten willen gaan ,dat zou je moeten zien,bedelen met wijde vleugels om buiten te geraken,en het geluid klinkt echt stereo ,wiieeut wiieeut  :)

ede

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juni 18, 2007, 11:42:59 am »
Kaya heeft echt een hekel aan Coco!  :cry: Hij reageert iig op em af!

Door de logeerpartij van Japie en Coco is het denk ik wat druk naar zijn zin. Daar kan hij niet goed tegen. Als Coco dan aan de zijkant van de kooi gaat hangen dan komt Kaya er op af rennen  :o Zo niet normaal.

Echt jammer hoor!  :cry:

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #116 Gepost op: juni 18, 2007, 13:14:53 pm »
heel jammer eigenlijk
en wat denk je dat er zou gebeuren moest je er niet tussen komen ?? zou het echt een bloedgevecht worden  :CENS

miss is het ook makkelijker voor kaya om het op coco af te reageren,die kent hij,de andere twee zijn vreemden en daar weet hij niet van of hij ze de baas kan

ede

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juni 18, 2007, 14:21:14 pm »
Ik denk dat serieus dat Kaya Coco heel erg zou verwonden!  :cry: Als ik ze in een kooi zou zetten!

Echt balen hoor! Buiten de kooien gata het redelijk. Als Coco maar niet irritant tegen em gaat doen dan kunnen ze gewoon rustig naast elkaar zitten!

Gek beest die Kaya

giggles

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: juni 18, 2007, 23:58:56 pm »
Wij waren in het begin met Diva ook bang dat het verkeerd zou aflopen en we hadden bijna een aparte kooi voor haar gekocht, maar net toen we op dat punt stonden besloot ze van zich af te bijten en nu gaat het best goed samen in de kooi met Tigo en Balou.

Ook zo grappig. Als de dwergara van mijn ouders bij ons logeert mag hij bij Lola in de kooi, maar het lijkt dan wel of het vogeltje van mijn ouders onze grote ara onderin de kooi jaagt en Lola blijft daar vol ontzag zitten, tot ze eruit mag.
Maar als wij nu met onze gaaien bij mijn ouders komen, dan is het dus precies andersom en is Lola weer de baas over Doppie  :CENS
Heel apart vind ik....

Diva heeft haar snaveltje ook al een keer kapot gehad tijdens een vechtpartij met Balou en Doppie heeft zijn snavel ook al een keer kapot gehad door te vechten met Tigo.
Voor de rest gaat het hier allemaal wel goed en respecteren ze elkaars plek in de kooi.

Maar als het echt niet gaat, moet je het ook niet doen Corina. Als het op deze manier goed gaat is het toch ook prima.
Als ik jou was, zou ik het op dezelfde manier doen.  :good: