Auteur Topic: Welke kooi  (gelezen 3169 keer)

peet

• Gast
Welke kooi
« Gepost op: januari 25, 2006, 14:05:00 pm »
Ik heb op het internet gekeken naar een nieuwe kooi en ik zou graag jullie mening horen.

Op de site van dierenvilla staat er een kooi PALACE  van 139 euro, maar is deze kooi groot genoeg?
Iets groter is de kooi LADY MEDIUM  ook voor 139 euro, maar persoonlijk vind ik PALACE mooier.
www.dierenvilla.nl

Op de site van goedkoperkanniet staat er 3 kooien die er ook wel goed uitzien nl,
Papegaaienkooi A02 van 97,50 euro , Papegaaienkooi A16 van 119,50 euro en Papegaaienkooi A11 van 128,50 euro.
www.goedkoperkanniet.com

Mijn vragen zijn ; welke kooi raden jullie mij aan,welke kooien hebben jullie , hoe groot zou de kooi minimaal moeten zijn en moeten de poten van de kooi ingekort kunnen worden om de papegaai lager dan je zelf te houden.?

En als laatste nog een vraag ; wanneer ik op het internet de kooien vergelijk lijkt het net of  bij sommige kooien de papegaai (even er van uitgaan dat er een papegaai in de kooi zit) beter opvalt dan bij de ander (kleur van de kooi of afstand van de spijlen) en dit mischien ook wel op gaat voor de papegaai zelf, waarmee ik bedoel dat de papegaai zich in de ene kooi beter voelt als in de andere, afgezien van de grootte van de kooi, hebben jullie daar ook ervaring mee.

ps  Ik heb bewust gezocht naar een kooi tussen de 100 en 150 euro omdat ik ook nog een grijze roodstaart wil kopen en
      ik verwacht dat ik daar tussen de 400 en 550 euro voor moet betalen. (samen tussen de 500 en 700 euro is toch een 
      hele uitgave voor een gezin in deze tijd)

met vriendelijke groet

Peet   

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Welke kooi
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2006, 14:29:57 pm »
Hoi Peet
Moet er een grijze in die kooi komen? Ik heb nl van het weekend die kooi bij goedkoperkanniet bekeken, die van 97,50. Maar die tralies lijken mij niet geschikt voor een grijsje. Nu heb ik geen ervaring met grijsjes, dat geef ik eerlijk toe, maar volgens mij zijn grijsjes behoorlijk sterk en zullen ze wel aan de tralies knabbelen. Qua ruimte moet het kunnen denk ik, maar qua kwaliteit heb ik mijn twijfels. Ik heb die kooi bekeken ivm mijn valkje en event toekomstige partner.
Ik denk echt dat je dit soort kooien, die wel goedkoop zijn en verder ook wel goed, eerst moet bekijken voor je ervanuit kan gaan of die geschikt is. Ik heb voor mijn aga de 802A daarvandaan en die bevalt prima, maar de kooi is wel een stuk zwakker dan onze Ferplast kooi. Maarja, bij ons voldoet het.

Jonkie

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2006, 14:49:17 pm »
A02 heb ik vaker gezien bij marktplaats...

Gr.v. Gijs

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2006, 14:56:13 pm »
A02 heb ik vaker gezien bij marktplaats...

Gr.v. Gijs

Vergis je niet. Verschillende merken hebben zo'n soort model.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2006, 16:32:08 pm »
Hallo,
Mijn vogels zitten nu in een voliere,maar ik had /heb twee verschillende kooien,een grote jockkooi en een amerikaanse kooi.Wat je zegt over opvallen enzo ben ik het mee eens.
Die amerikaanse kooi heeft namelijk een speelplaats bovenop,heel prettig,maar maakt het in de kooi wel donkerder.
De jockkooi heeft chroomkleurige spijlen,die glimmen,vangt meer licht en dus valt de vogel meer op vind ik persoonlijk.
Gr,Antonia

Caiolinda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2006, 17:51:58 pm »
Ik ben zelf van mening dat je als het kan je gaaitje toch wel aardig wat moet bieden wij hebben voor Quinzy de kooi Princess gekocht bij dierenvilla na een gesprek met dierenvilla we zijn daar wezen kijken en hebben veel uitleg gehad hij zij dat je eigenlijk voor een grijze minimaal de King moet nemen. Ik ben zelf nogal een muts en zag king staan en dacht dat vindt ik wel heel klein en toen hebben we besloten de princess te nemen. Misschien heb je er wat aan groetjes Linda

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2006, 20:01:57 pm »
Ik ken de namen van die kooien niet echt,
maar in elk geval is een kooi nooit te groot.  ;)

mouse

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2006, 16:36:59 pm »
hoi
 ik heb ook een vraag over een kooi we krijgen(kopen) een jardin papegaai,
 maar kan die in een hoek kooi?
 en wat zijn de ninimale maten van de kooi voor een jardin.
groet inge   :CENS

mouse

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2006, 16:38:18 pm »
ps vergeeten kooi te koop bij http://www.gkn-dierenbenodigdheden.nl/papegaaikooi.shtml
groet inge

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2006, 17:18:13 pm »
Je bedoelt deze?

mouse

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2006, 18:03:40 pm »
ja

mouse

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 10, 2006, 12:27:11 pm »
 ??? heeft iemand een advies ? 

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 10, 2006, 12:49:38 pm »
Ik denk zelf dat de montana kooi van Happybird de beste zijn. Zijn ook heel duur. Dierenvilla is eigenlijk ook erg goed.
Een kooi kan nooit groot genoeg zijn!
Een goedkope kooi kan vaak problemen op leveren met de poedercoating. Hoe gek het ook klinkt. Niet elke papegaaienkooi kan tegen een papegaai!  ;D

jb

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 10, 2006, 13:07:47 pm »
Ik raad aan om zelf iets te maken, koop los aluminium en wat gaas, dat is veel goedkoper, en je kunt de vogel dan tenminste voor een redelijke prijs nog van een voldoende groot onderkomen voorzien. Als bodemplaat kun je trespa of betontriplex gebruiken (van het laatste heb ik eventueel nog wel een stuk liggen). Bovendien kun je de kooi precies op de maat maken die past op de plek waar je hem wilt. Ik vind een kooi met een bodemoppervlak van rond de 70x50 echt te klein voor welke papegaai dan ook. Ik zou iets maken van in ieder geval 75x90 of zo. Enige hoogte is ook van belang, dan valt er wat in te klauteren en te spelen en kun je een touw e.d. ophangen. De vogel moet ook als er speeltjes in de kooi hangen nog wel zijn vleugels uit kunnen slaan.
Eventueel heb ik nog een nauwelijks gebruikte kooi liggen, gekocht bij Leo Handelspapegaaien, genaamd Galizzi, bodemoppervlak is 100x75, voor iets minder dan genoemde prijzen mag je die ook overnemen, maar ik zou zelf iets maken.
« Laatst bewerkt op: februari 10, 2006, 13:12:08 pm door jb »

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 10, 2006, 14:10:25 pm »
Die hoekkooi... :(

Ik zou die halen bij goedkoperkanniet. Omdat ik hem ERG mooi vond...maarrrr...!!!!
Op het moment dat ik hem de winkel uit sleepte zag ik ROEST! :o En dat op een nieuwe kooi :o Kun je nagaan hoe dat er na een paar jaar uit moet zien :(
Ik heb gelukkig wel direct mn geld terug gekregen, heb de andere kooien bekeken en ben tot de conclussie gekomen dat ik GEEN kooi van die winkel wil :( Ze zijn minder stevig dan andere...en opzich is dat nog geen ramp, maar dat in combi met roest? :CENS

Erg jammer, want we hebben hier nog aardig wat ruimte over en dachten er zelfs serieus over deze kooien in Friesland te gaan verkopen, maar hier zou ik echt niet achter kunnen staan :(