Auteur Topic: beslissing  (gelezen 6342 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: beslissing
« Reactie #15 Gepost op: januari 26, 2006, 19:11:07 pm »
Jeetje Mina Leon, jij bent me d'r ook

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #16 Gepost op: januari 26, 2006, 19:19:12 pm »
dank u Loes,   :-*

ja hoor, alert is ie wel, hij reageert zeer goed op alles wat hier gebeurt.
heu het eten, ik heb hem voor de moment nutribird gegeven..zijn  pellets zijn besteld/ in bestelling.
maar dit is alvast beter dan zonnebloem pitten. Het waren ook de eerste die hij opat, er zatten er enkel tussen het zaad, maar ik heb gezien vandaag dat hij ook van de rest eet en een normale stoelgang heeft.
Ik kan niet echt iets abnormaal vinden. Fruit en groente heeft ie nog niet aangeraakt.
Nee tam is hij niet..tenzij deze dagen als er meer gewenning si

en ik ben een GELUKKIGE man.  :thumsup:  :thumsup:
en mijn vrouwe is ook verkocht...net zoals jullie zeiden. Ze is vandaag constant tegen Pepi bezig geweest.
Schitterend gewoon.  :thumsup:  :thumsup:

« Laatst bewerkt op: januari 26, 2006, 19:21:26 pm door Leon »

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #17 Gepost op: januari 26, 2006, 19:28:33 pm »

hartelijk gefeliciteerd met jullie nieuw aan winst en dat je er maar veel plezier mee mag beleven  :-*

sweety

old john

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 26, 2006, 19:30:21 pm »
hartelijk zei het toch een lief vrouwke en veel succes met je grijsje

old john

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: januari 26, 2006, 20:05:44 pm »
Gefeliciteerd met jullie Pepi,
en heel veel plezier met hem.  :-*

jeske5

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 26, 2006, 20:20:15 pm »
Heel erg gefeliciteerd Leon!  :-* Ik hoop dat je heel veel plezier gaat beleven aan allebei je vogels, maar dat komt helemaal goed volgens mij!  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #21 Gepost op: januari 26, 2006, 21:22:36 pm »
dank u wel allemaal  :thumsup:

Offline croky

• Pas uitgevlogen
« Reactie #22 Gepost op: januari 26, 2006, 21:40:27 pm »
gefeliciteerd met julie aanwinst dat het maar een mooie tamme vogel mag worden
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2006, 23:19:47 pm door croky »

Tommy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 26, 2006, 21:41:53 pm »
Hahaaa ;D :thumsup: Geweldig Leon! Een timneh :hart:  Daar ben ik groot fan van :hart: (heb dr zelf ook 1 :-[ :) )
Gefeliciteerd hoor, ik wens jou en je vrouw en de vogels heel veel plezier met elkaar :-*

Africangrey

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 26, 2006, 21:47:59 pm »
Hoi Leon,
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :thumsup:
Veel plezier met je timneh papegaai.
Gr
Ineke

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #25 Gepost op: januari 26, 2006, 23:08:01 pm »
dank u, dank u  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 27, 2006, 08:53:58 am »
Jeetje wat leuk voor jullie! Gefeliciteerd met Pepi.
Geniet er van he!

Gr Corina

Rianne

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 27, 2006, 09:04:26 am »
Leuk! Ben er van overtuigd dat jullie Pepi een goed huisje bieden!  :hart:

Riboet

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 27, 2006, 10:49:21 am »
Je loopt een pittig risico met de gezondheid van je valkje, nu. Juist omdat de verentoestand van de timneh te wensen overlaat, had ik de gaai eerst laten testen voordat je hem in huis haalde.

Ik wil je niet aan het schrikken maken, maar ik vind het te overhaast om dat grijsje in huis te halen, want PBFD kan je echt niet met het blote oog zien en dus ook niet op die manier uitsluiten. Verenuitval is het laatste stadium, in het begin groeien veren ook gewoon terug, zij het mismaakt. Je hebt heel bewust een gok genomen en ik kan daarom het enthousiasme van mijn voorgangers niet echt delen. Als het pbfd is, heb je het nu in huis en kan wel maanden duren voor het weg is! Zo ban je ziekten nooit uit, immers er is weer een infectiehaard bijgecreeerd.

Ik geef toe dat ik niet verwacht dat het pbfd is, maar je kan niet voorzichtig genoeg zijn.

In wat voor kooi zat de Timneh bij die 'kweker' (met een zo eenzijdige voeding kan ik de verkoper toch geen kweker noemen hoor)? In een voliere zoals ik die heb en zoals The Birdman ze maakt, met dat vierkantjes gaas?

Mijn grijsje Favo heeft de gewoonte om allerlei rare dingen uit te halen, hangend aan het gaas. Kooien hebben tralies (horizontaal of verticaal). Daar steken de veren makkelijker langs. Mijn ervaring is dat een grijsje dat veel aan de tralies speelt en rommelt van een kooi bestaande uit voliereelementen gemakkelijk van die rommelige veren krijgt. Al die vierkantjes van 2,5 bij 2,5 cm verfrommelen de veren makkelijk omdat ze te klein zijn om de slagpennen netjes doorheen te steken. De slagpennen op de foto van jouw Timneh vertonen dezelfde verfrommeling als de slagpennen van Favo als die weer helemaal door het lint gaat als ze aan de tralies hangt van de kooi en dan zouden de beschadigingen dus ook van een kleinmazig vierkantig traliewerk kunnen komen.

Ik wens je heel veel succes en geluk met Pepi, dat wel, maar ik had liever gezien dat je eerst getest had, voordat je de gaai naar je huis gehaald had, wat is nou twee weken op een gaaien en parkietenleven?

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #29 Gepost op: januari 27, 2006, 13:21:06 pm »
De kooien waar wij bij zijn geweest waren echt vogelkooien, niet met gaas. Maar die zijn erin gezet om ze te kunnen bekijken. Zijn volledige zolder is ingericht voor kweken, maar daar heb ik niet geweest. maar wel van buiten gezien wegens veel licht en grote ramen.

Naar hoe hij hier gisteren en vandaag reageert kan ik uw uitleg begrijpen.
Want hij hangt/kruipt steeds aan de tralies en blijft daar hangen, soms lange tijden aan
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2006, 13:38:18 pm door Leon »