Auteur Topic: drinken kanaries zoveel?  (gelezen 7756 keer)

Kimz

• Gast
drinken kanaries zoveel?
« Gepost op: januari 28, 2006, 15:58:16 pm »
Hoi, sinds een tijdje heeft mijn oma een kanarie(de parkietjes maakten volgens haar teveel rotzooi :) ). Ik had de kanarie gevonden in mijn voliere, helemaal uitgeput het arme beessie. En mijn oma wou graag een kanarie vanwege het fluiten enzo. Nou, nu heeft ze hem dus al effe en nu valt me op dat ie kei veel drinkt tegen over een parkiet, is dat normaal? Hij gaat zich ook iedere dag wassen bij de kraan enzo, een echte watervogel :P
Groetjes, Kim.

Asura

• Gast
Re: drinken kanaries zoveel?
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2006, 18:04:43 pm »
Ja dat is normaal ;)
Grasparkieten drinken extreem weinig als je ze vergelijkt met andere vogels.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2006, 20:03:59 pm »
Mijn kanarie drinkt ook veel en baddert ook veel! ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2006, 09:55:37 am »
O, gelukkig ;) . En die stokjes he, die je bij de dierenzaak kunt kopen met snoep of vruchten eraan zijn er ook voor kanaries he, maar daar eet ie dus niks van(ik vind parkietjes toch leuker hoor hahaha). Kan ik dat niet lekkerder maken voor hem ofzo? O en kun je bij kanaries zien of het een mannetje of vrouwtje is? Hij had trouwens wel een ringetje om, ik zal eens opschrijven wat erop staat...
Groetjes, Kim.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: januari 30, 2006, 12:12:01 pm »
Met het blote oog kan je het niet zien, maar een mannetje fluit mooie riedels!

En die snoepstaven, wat geeft het of ie dat niet eet? Heb je al eens trosgierst opgehangen? ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2006, 19:46:26 pm »
Tja, volgens mij issie nog vrij jong. Hij fluit(nog) niet echt. Ik heb nog geen trosgierst geprobeerd, ga ik doen, hijs wel dol op sla(in het begin gaf mijn oma hem veel te veel, maar nu ik het heb gezegt gelukkig niemer). Maar die stokjes zijn er ook voor parkietjes en papegaaien, van binnen zit er zo'n knaagstok en ze zijn er in verschillende smaken, kiwi, sinaasappel, eivoer, honing vanalles maja hij vind dur niks aan...
Groetjes, kim.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2006, 20:05:59 pm »
Jammer dan, het zijn vaak dikmakers! ;)

lineola

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2006, 23:09:28 pm »
hoi, heb vroeger ook kanaries gehad, die van mij waren dol op sla, vogelmuur, en af en toe een klein stukje appel, als ik vroeger een stuk sla in de voliere met kanaries gooide was het binnen 5 minuten op, sla kan op zich geen kwaad, met mate, in ieder geval,
soms kun je aan een kanarie zien of het een man of pop is, als ze erg hoog op de poten staan is het meestal een man, dus lange poten: man, iets kortere poten, en ietsje boller een pop. en uiteraard het zingen..., dan is het een man, uitzonderingen daargelaten

groetjes marjan
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2006, 23:37:10 pm door lineola »

Kimz

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2006, 18:57:53 pm »
Oke, ik zal eens opletten of ie lange pootjes heeft, ik weet niet precies wat lang is want ik heb er geen om mee te vergelijken :) Maarja ach, het maakt ook niet zo heel veel uit maar is wel leuk om te weten. Alvast bedankt ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2006, 09:54:50 am »
Maar meestal verkopen ze een mannetje pas als het bewezen is dat hij zingt, dus een man! De meeste mensen willen een man omdat de pop niet zingt...  ;)

lineola

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2006, 12:08:17 pm »
precies, het zingen is nog altijd de betrouwbaarste manier, soms moeten ze eerst gestimuleerd worden om te gaan zingen, dat kun je proberen door met een kurk, snel heen en weer over een fles of glas te wrijven, dat deed mijn vader altijd, dan krijg je een riedel geluidje, en een mannetje reageert daar meestal op, ook muziek aanzetten wil wel eens wonderen doen...

groetjes marjan

Kimz

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2006, 12:24:28 pm »
Tja, hij vertelt vanalles maar of dat zingen is weet ik niej...dat zal ik eens proberen Marian ;)

lineola

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2006, 12:32:23 pm »
oke, niet lachen hoor...ik weet niet hoe ik anders moet uitleggen ;D als hij leert zingen zal hij eerst zachtjes pieeerrrrr-geluidjes gaan maken, veel onderbreken, en dan achter elkaar tjilp-geluiden, misschien kun je anders op internet kanarie geluiden beluisteren en dat aan hem laten horen, vaak zetten ze een mannetje in de buurt van een volwassen mannetje en dan leert hij het zingen daarvan., dan krijg je een soort zang-duel, is erg leuk om te zien en horen

groetjes marjan

Kimz

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2006, 16:45:59 pm »
 :) ik zal eens geluidjes gaan zoeken. Op het moment issie trouwens best rustig, zou ie last van de winter hebben. Hij zit gewoon binnen en daar ist wel warm maar hij maakt zich de laatste tijd heel veel bol en als je naar hem wijst opeens weer zo dun haha, watje. Maar is dit niet slecht? Parkietjes voelen zich toch niet goed als ze veel bol zitten...Maar hij eet en drinkt goed hoor.

Groetjes Kim

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2006, 17:08:15 pm »
Dat bol zitten kan inderdaad een teken zijn dat er iets niet goed is..  Maar 's avonds gaan ze zo wie zo bol zitten om te slapen. ;)