Auteur Topic: Poll: doorbijten zitstok  (gelezen 1611 keer)

Riboet

• Gast
Poll: doorbijten zitstok
« Gepost op: januari 29, 2006, 09:51:48 am »
De papegaaienspeelplaats in septemer 2004:

Dezelfde plek (de bakjes zitten op de plaats van de rechtse gaai op de bovenste foto) anno 29 januari 2006:

Dit is de stok van onderaf gezien.

Hoe lang hebben Favo, Middel, Riboet (vooral die) en Chico nog nodig om de hardhouten stok door te bijten?
« Laatst bewerkt op: januari 29, 2006, 09:56:16 am door Riboet »

Wickingh

• Gast
Re: Poll: doorbijten zitstok
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2006, 10:48:34 am »
Hooguit een week als grijzen eenmaal een favoriet knabbelstekje hebben dan is het zo gepiept

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2006, 12:15:26 pm »
Ik denk ook 1 tot 4 weken.. Ik heb eens een filmpje gezien van het doorknagen van het laatste stukje, dat was geinig. Ik weet niet eens meer wat voor vogel het was, maar ik weet nog wel dat het reuze komisch was! Dat koppie was zo verbaasd....  :a036:

billy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2006, 01:18:05 am »
Ik denk ook dat de stok met een paar weken door is. :)

Enne Loes was dat het filmpje van Billy

http://www.youtube.com/w/?v=GpFU6x1SkGU :P

Groetjes Els

Koko

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2006, 03:46:13 am »
ik weet niet hoe knabbel graag een grijsje is, maar Koko zou deze zo door hebben (binnen 1 week)

Groetjes
Boudewijn

charon

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2006, 07:20:20 am »
Ik denk dat ze nog een weekje of 4/5 zoet zijn  ;D

sonjav

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2006, 08:00:50 am »
ik denk tussen de 1-2 maanden
maar dit illustreerd maar weereens hoe sterk hun snaveltjes zijn

Riboet

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2006, 09:52:40 am »
Ik denk zelfs iets langer (als ik bang ben dat ik verlies ga ik de gaaien gewoon ophokken  :P :P!  Haha, grapje.)

Ik vind dat het wel lang geduurd heeft voor de interesse er was en echt fanatiek zijn ze niet op dat plekje (helaas wel op het hardhouten kozijn van het kleine raam achter de papegaaienspeelplaats  :angry:). Het zijn vooral Riboet en Favo die eraan bijten (da's toevallig, de vrouwgaaien in mijn groep  :CENS).

Maar we zullen zien. Ben nu al aan het kijken voor een nieuwe passende stok.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2006, 10:30:49 am »
Ja zeg, nu ineens aanvullende informatie geven...  ze zijn niet zo fanatiek op dat plekje... !!! Dan wordt het een ander verhaal. Maar je zult inderdaad wel een keer toe zijn aan een nieuwe stok! ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2006, 17:31:59 pm »
Niets aanvullend, hoor Loes  :P. Kan toch niet anders concluderen als je foto 2 vergelijkt met de datum van foto 1? Zo lang doen ze er dus al over (oke, ik geef toe, ze hebben wel eerst een dwarsstokje van hetzelfs materiaal verpulverd).

jolanda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2006, 22:17:17 pm »
Tommie zijn hobby is de stok doorbijten in een rap tempo.
Toen ik toemmie met kooi en stokken kocht werd mij verzekerd dat hij die stok nooit kapot zou krijgen. Goede grap van de verkoper, bewijst des te meer wat een sukkel die kerel was. Ik heb Tommie bij een grote bekende .... gekocht. Gelukkig heeft mijn papagaai dit overleeft, maar vele andere hebben na een paar weekjes bij de mensen thuis al opgegeven en zijn overleden.

Maar terug op het onderwerp, als hij eenmaal begonnen is met een stok dan duurt het een week of twee. en dan op die stok blijven zitten tot die naar beneden valt!!!
Laatst wilde ik hem eraf halen en de stok zelf maar doorbreken, was meneer beledigd, blijkbaar is de noodlanding bij het spelletje wenselijk???
hahahaha echt een mafkees hoor..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: april 13, 2006, 12:56:32 pm »
Haha, lachen vind ik dat! Je zou toch denken dat ze wel zo slim zijn dat ze in de gaten hebben dat ie doorgaat en dat ze dan vallen? Of het is juist leuk inderdaad!! ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2006, 13:02:47 pm »
Hahaha. Ja stokken doorbijten is een spel apart!

Fijn dat het goed gaat met je grijsje!  :thumsup:

jolanda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2006, 01:33:46 am »
Ja ik ben zeker blij dat het met de mijne goed gaat. Ik denk ook wel dat het komt omdat ik echt heel goed in de gaten hield dat het wel goed ging. Je hoort ook wel eens dat mensen er wel een kopen, maar er niet naar omkijken. Dat vind ik echt zo verschrikkelijk en ik kan me dat niet voorstellen, maar dat is met alle dierenleed zo

groetje jolanda