Auteur Topic: met 3 papegaaien op gedragsconsult  (gelezen 6795 keer)

qliqi

• Gast
Re: met 3 papegaaien op gedragsconsult
« Reactie #15 Gepost op: januari 31, 2006, 10:14:18 am »
LOL nou nee, deze uitspraak heeft Dhr H natuurlijk niet gedaan maar wel gaf ie aan ELKE pelletvoeding beter te vinden dan zaad. Voorlopig blijft deze dame eco-bird voeren in ieder geval ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: januari 31, 2006, 10:27:27 am »
Wat ik ook heel vreemd vind is dat ie nu ineens met die palmolie komt. Volgens hem zat er in Harrisons alles wat ze odig hebben e nu blijkt dus dat er palmolie aan toegevoegd moet worden! Zou dat dan hetgene zijn waardoor Sjakko helemaal niet mooier werd na overgaan op Harrisons? Ik geef nu palmnoten bij, dus ik ben benieuwd hoe dat na verloop van tijd uitpakt!  ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 31, 2006, 11:29:46 am »
Wat ik ook heel vreemd vind is dat ie nu ineens met die palmolie komt. Volgens hem zat er in Harrisons alles wat ze odig hebben e nu blijkt dus dat er palmolie aan toegevoegd moet worden! Zou dat dan hetgene zijn waardoor Sjakko helemaal niet mooier werd na overgaan op Harrisons? Ik geef nu palmnoten bij, dus ik ben benieuwd hoe dat na verloop van tijd uitpakt!  ;)

Hai Loes,

mss heeft hij sinds kort aandelen in de palmolie-sector  ;D ,

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 31, 2006, 14:49:48 pm »
 :thumsup: Wat een geweldig verslag!!! :-* Loes en Riboet zeiden t al...zo'n verslag lees je nooit ;)
En hoe je met t voerpunt om bent gegaan hahaaaa echt briljant! ;D :a036:

Ik ken deze methode ook door de training andere dieren en door mn kinderen ;D. Dus zo uniek is ie ook weer niet :) , maar t is inderdaad best lastig om t je helemaal eigen te maken als t nog nieuw is...consequent zijn is gewoon moeilijk vind ik persoonlijk :). Heel veel succes met de opvoeding van je vogels en hartelijk dank voor je mooie verhaal :-*

qliqi

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 31, 2006, 16:57:47 pm »
Wat heb ik me vaak tenenkrommend zitten ergeren aan de beknopte opmerkingen en halfslachtige verhalen. Dat die man me iets zinnigs te vertellen zou hebben ging ik vanuit door de enthousiaste verhalen van mensen die waren geweest.

Maar w

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: januari 31, 2006, 18:32:12 pm »
Wat heb ik me vaak tenenkrommend zitten ergeren aan de beknopte opmerkingen en halfslachtige verhalen. Dat die man me iets zinnigs te vertellen zou hebben ging ik vanuit door de enthousiaste verhalen van mensen die waren geweest.

Maar w

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 31, 2006, 18:41:03 pm »

Maar w

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 31, 2006, 21:12:19 pm »
Ik dacht toen ik nog maar net in de forumwereld zat, dat ze niets m

Jefta

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 07, 2006, 15:46:57 pm »
heel netjes en knap verteld  :thumsup: zeer herkenbaar allemaal
zou het zelf nooit zo duidelijk kunnen uitleggen!!!
bedankt voor deze bijdrage!!!

gr jefta

dutchgerard

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: februari 07, 2006, 17:07:31 pm »
Als ik Gino iets lekkers geef (meestal een walnoot) zeg ik "eerst zachtjes" en dan pakt hij heel zacht mijn vinger! Gaat echt prima!

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 07, 2006, 17:14:17 pm »
En doe je dan eerst de 5 stappen?
En dan bij stap 5: Eerst zachtjes? En als beloning walnoot geven?

Kaya bijt ook nog steeds. Als hij reikt naar mn vinger, pak ik zn snavel en zeg: Niet doen hoor. En dan gaat vaak het koppie naar beneden voor Koppiekrauw, of draait hj weer weg!
(of probeer alsnog mn vinger te pakken  :angry: )

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: februari 07, 2006, 17:19:35 pm »
De 5 stappen heb ik me nog nooit mee bezig gehouden. Ik doe het zoals Jefta me het heeft laten zien.
Gino bijt me nooit meer en stapt altijd netjes op en doet altijd "zachtjes" zoals ik hem dat geleerd heb, hij zegt het dikwijls zelf al als hij ziet dat ik een walnoot voor hem heb. Eerst zachtjes zegt hij dan.
« Laatst bewerkt op: februari 07, 2006, 17:22:47 pm door dutchgerard »

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: februari 07, 2006, 18:55:33 pm »
Zou je daar wat meer over willen vertellen?
Hoe is dta dan gegaan? En hoe ga je nu met hem om dan? Wat is er veranderd?

Gr Corina

qliqi

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: februari 08, 2006, 09:09:57 am »
We zijn ondertussen een weekje verder, tussen het inpakken en rommelen door (we verhuizen in de laatste week van februari) probeer ik toe te passen wat me geleerd is.

Rocko beet, vooral als ie op zn vaste plekje zat, en niet zo zuinig ook. Hij was me echt aan het testen en heb dan ook de grootste moeite gehad de keren dat ik toch met vingers in de buurt moest zijn niet al van te voren mn hand paniekerig terug te trekken. Twee maal heeft me dat echt binnesmonds vloeken gekost maar de derde maal zag ik al verschil.... Hij gaf een snelle maar niet harde beet en was echt aan het kijken: trekt ze terug of niet.... Iedere keer doet ie dat als mn vingers binnen 'bijtbereik' zijn maar op die twee keer na is het niet meer voorgekomen dat ie hard beet. Wel als ik hem laat opstappen dreigt ie even met de snavel om mn wijsvinger en hoe raar het ook mag klinken... hij lijkt echt opgelucht wanneer ik mn hand niet wegtrek. Ergens gelooft ie nog niet echt dat ik nu niet bang meer ben en test me constant al is het niet hard.

Wat we me wel is opgevallen is dat het 'zeurgehalte' en aandachttrekken ineens een stuk meer werd - had ik eerst af en toe een schreeuw of geroep.... Het leek wel of ze iets hadden van: 'wat niet reageren? Wacht maar - ik maak zon leven dat je wel MOET reageren'
Dat vermindert nu ook... Ze hebben door dat hun 'gezeur' niets uitmaakt en doen braaf mee aan de nieuwe aanpak...

Met de ruzies van mn drietal, of eigenlijk tweetal want het gaat voornamelijk om Kinky en Bobo, is het beslist niet verbeterd :(
Kinky lijkt blij dat ik me niet meer met hun ruzies bemoei en neemt het er echt van. Ze jaagt Bobo overal weg en het gebeurt op een dag wel een aantal maal dat ik door Bobo's hevige gekwaak en hulpgeroep op de proef wordt gesteld. Eerst probeerde ik hun kibbelarijen via mn spiegel te volgen maar werd erop gewezen dat ze zo slim zijn dat ze dat doorhebben en inderdaad.... Bobo keek al als Kinky op haar af kwam lopen via de spiegel  :o naar mij.... Wat zijn ze toch slim!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: februari 08, 2006, 10:20:42 am »
Leuk h