Auteur Topic: wat betekent dit gedrag?  (gelezen 2477 keer)

jeske5

• Gast
wat betekent dit gedrag?
« Gepost op: januari 29, 2006, 19:34:46 pm »
Vrijdag waren Muffin en Donut iets aan het doen wat ik nog niet eerder gezien heb.
ze waren uit de kooi en zaten met z'n twee

jeske5

• Gast
Re: wat betekent dit gedrag?
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2006, 19:56:29 pm »
nou dat je het zegt, Donut doet dat ook heel vaak bij ons. En dat doet hij idd als hij iets leuk vindt.... :thumsup:
ik hoop zo dat het dit echt is, dan zouden ze misschien toch nog vriendjes worden!

jeske5

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2006, 20:02:24 pm »
nou, het is niet dat ze elkaar afmaken ofzo, ze zitten ook gewoon in een kooi. Maar donut moet echt niks van Muffin hebben, Muffin vind Donut geweldig! Ze slapen altijd zover mogelijk van elkaar af, zitten helemaal niet bij elkaar. Maar nu lijkt daar dus verandering in te komen!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2006, 20:45:29 pm »
  :hart: Ik denk ook dat het nu snel goed komt tussen die twee,
           leuk hoor.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2006, 22:13:19 pm »
nou, het is niet dat ze elkaar afmaken ofzo, ze zitten ook gewoon in een kooi. Maar donut moet echt niks van Muffin hebben, Muffin vind Donut geweldig! Ze slapen altijd zover mogelijk van elkaar af, zitten helemaal niet bij elkaar. Maar nu lijkt daar dus verandering in te komen!  :thumsup:

Donut is gewoon een groot acteur  ;) wedden dat als jij er niet bent, hij Muffin stiekem wel leuk vind  :)
Ik heb het je al vaker gezegd, laat ze het vooral lekker uitzoeken en 'dwing' Donut om zo vaak als kan bij Muffin te zijn, en het komt helemaal goed.
Het begin is er zeker!  :thumsup:

jeske5

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 30, 2006, 09:35:10 am »
ik weet wel zeker dat hij Muffin stiekem heel leuk vindt, maar op dit moment speelt hij gewoon hard to get  :) Ik heb alleen niet het idee dat ze wel zitten te knuffelen als wij er niet zijn. als ik 's ochtends de kamer binnenkom zitten ze ook heel ver van elkaar af, dus zover is Donut gewoon nog niet volgens mij  :)
Ik heb het je al vaker gezegd, laat ze het vooral lekker uitzoeken en 'dwing' Donut om zo vaak als kan bij Muffin te zijn, en het komt helemaal goed.
Het begin is er zeker! :thumsup:

ze zitten in dezelfde kooi, ze gaan samen uit de kooi, dus donut is eigenlijk constant bij Muffin. verder laat ik het ze idd gewoon lekker uitzoeken, maar dat heb ik ook al vaker gezegd  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 30, 2006, 10:46:11 am »
Ik moest lachen toen ik je verhaal las! Het klinkt zo vrolijk! :) Heb je het verhaal van Qliqi gelezen over haar bezoek aan Hooimeijer? Daar staat ook iets in over vogels met elkaar laten opschieten. Ik denk dat jij ook duidelijk denkt (en bevestigt) dat het niet echt gaat tussen die twee en er bezorgd naar kijkt....

jeske5

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 30, 2006, 15:20:42 pm »
ja, daar zat ik ook heel erg aan te denken toen ik dat verhaal van Mira las. ik weet dat ik het niet moet doen, maar onbewust doe je dat toch. Als ik Muffin bijvoorbeeld hoor gillen, weet ik dat Donut aan zijn poot zit te knagen. Toch kijk ik dan even....en zoals Janina ook al zei: het is een acteur en hij doet alles voor aandacht. ik moet hier dus echt mee aan de slag, maar dat is wel moeilijk.
hetzelfde verhaal geldt ook voor het schreeuwgedrag van Muffin. ik reageer er verbaal niet op, maar na het lezen van het verhaal van Mira, ben ik er toch eens op gaan letten wat ik nu precies doe....en dat is toch regelmatig kijken naar muffin als hij zo zit te schreeuwen.
maar goed, nu ben ik me daar bewust van, dus kan ik er ook wat mee....maar het is zo ontzettend moeilijk....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 30, 2006, 20:23:35 pm »
In het begin wel ja... maar dat wordt echt makkelijker hoor! ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: januari 30, 2006, 20:29:07 pm »
Klopt, het is moeilijk.
Bij elk piepje wil je kijken, dat is gewoon zo.
Wat ik deed, is stiekem kijken. Bij ons thuis kun je door het raam naast de trapdeur de kooi zien, zonder dat ze mij zien.
Kan ik ze prima in de gaten houden, nou wat ik daar zag....Blue dit gewoon naast Tammy ging zitten, en als ik dan binnen kwam, schuifelde ze subtiel opzij...zo van 'dat heb je niet gezien...' ;D
Dus heb je ook zo'n stiekem gluur plekkie, ,maak er gebruik van  ;D

Ook zei ik steeds tegen mezelf ( niet hardop ) niet kijken, niet kijken...net alsof ik niet helemaal bij me verstand ben  ;D maar op dn duur helpt het wel, jezelf er continu aan herinneren.

Je kunt ze ook gaan testen. Zij spelen een spel met jou, dan ga jij een spel met die 2 mutsen spelen.

Ga tv kijken, een boek lezen of wat dan ook, maar ga dan met je rug naar de kooi zitten en reageer op helemaal niks. En dan ook echt niks, ook niet als ze stil zijn. Gewoon helemaal niks... ;)
Al breken ze de tent af...je bent er eigelijk niet.
Wat ik deed als ik ze weer heftig hoorde ruzie maken, was mijn boek op de grond laten vallen, behoorlijk hard. Dan was het meteen stil. Ik pakte het boek dan op, maar ik keek niet, want ik was er niet.  ;)
Maar dit deed ik als het echt heftig was, niet bij een kibbelpartijtje  ;)
Misschien een idee?

noeska

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 14, 2006, 21:00:55 pm »
Hallo

Als mijn man in de kooi komt bij onze aga spreidt ze haar vleugeltjes
en zet haar staart recht overeind...
Weet iemand wat dit betekend?
Van mij wil ze niets meer weten..   :cry: terwijl ze eerst mijn vriendje aan het worden was...

MvG Gerrie

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: februari 14, 2006, 21:07:34 pm »
Je hebt een popje die opgewonden word op zo'n moment  :)

Een vriendje erbij voor haar dus  ;)

Als je haar goed opvoed, moet dit gedrag geen consequenties hebben in de omgang naar jou toe hoor!

noeska

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 14, 2006, 21:15:11 pm »
Hallo Janina

Dus als ik goed begrijp moet ik gewoon blijven doen met haar
wat ik altijd gedaan heb qua aandacht en  traing om haar tam te krijgen.
Wordt wel moeilijker wat ze bijt een heel stukje harder als voor heen  :) en ze komt helemaal niet meer
naar me toe...terwijl ze voorheen al op mijn hand sprong zo gauw als ik haar eten gaf of in de kooi kwam
ze komt ook niet als ik haar naam roep.

Mvg Gerrie

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #13 Gepost op: februari 15, 2006, 19:48:00 pm »
Ik denk dat je het moet omdraaien en dat je het niet vanuit de vogel moet laten komen, maar vanuit jou.
Daarnaast moet je niks doen in de kooi, want dat is het domein van je felle aga en daar is ze de baas.
Haal de vogel uit de kooi, weg van de kooi en ga haar trainen, met haar spelen enz.