Auteur Topic: wanneer groente en fruit?  (gelezen 4838 keer)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
wanneer groente en fruit?
« Gepost op: januari 30, 2006, 16:37:39 pm »
hallo,
hier ben ik weer met een nieuwe vraag  :-[
wanneer eten grijze roodstaarten groenten en fruit of anders gezegd,wanneer mag ik beginnen met het hem aan te bieden,hij is nu drie maand,en gisteren geprobeerd met stukje wortel en stukje clementijntje,beide keurde hij nog met geen blik waardig
is hij misschien nog te jong?
sorry hoor voor de vele vragen,alhoewel ik vermoed dat er nog enkele zullen volgen (dubbel :-[) maar ik denk zo maar s
« Laatst bewerkt op: maart 22, 2006, 14:17:46 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: wanneer ?
« Reactie #1 Gepost op: januari 30, 2006, 17:26:07 pm »
Vraag zoveel je wilt en je hoeft je echt niet te schamen. Je kunt meteen beginnen met aanbieden van groente en fruit: jong geleerd is oud gedaan. Als ze jong al leren om het te eten heb je later het probleem niet dat ze het nog moeten leren, dan is het vaak moeilijker... Vaak helpt het als je het aanbiedt als ze wat hongerig zijn!

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: januari 30, 2006, 22:42:10 pm »
hallo,
dus meteen morgenvroeg op zijn nuchtere maag,als ik gedaan heb met men huiselijke taken,gaat zijn kooi open en de afgelopen (2) dagen was dat het moment dat hij goed eet,dan geef ik hem stukje wortel voor ik zijn zaadbakje vul,baadt het niet ,schaadt het ook niet h

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2006, 09:09:21 am »
Meestal kunnen ze na kortwieken nog wel wat zweven. Blijkbaar heeft hij nog niet in de gaten dat hij niet kan vliegen? De afstand van bovenop de kooi van 2 meter heeft ie waarschijnlijk net zwevend kunnen halen... Als hij in de gaten heeft dat ie niet meer kan vliegen zal hij die pogingen wel gaan staken. Als ie nu bijv. op de grond terecht was gekomen, had ie het niet meer geprobeerd. Nu was het succesvol dus hij zal het zeker weer herhalen... Hoe is hij gewiekt? ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2006, 09:48:00 am »
Chico is ook gewiekt, maar na aanvankelijk de juiste dalingen in rechte lijn te hebben gehad, vliegt ie nu net zo goed met gewiekte vleugels als met ongewiekte. Misschien omdat ie in de voliere van jongs af aan zijn vleugels heeft gebruikt en dus enorme spieren heeft ontwikkeld ofzo. Het is mijn best vliegende huiskamergaai momenteel (Favo en Middel halen ook de andere kant van de kamer weer, maar die hebben nieuw terugegroeide en uitgevouwen slagpennen!)

Ik denk dat de twee meter inderdaad voldoende was om met een goede afzetsprong en zweeftechniek te halen voor jouw gaaitje. Let maar eens op het vliegbeeld bij een volgende poging over een langere afstand.

sonjav

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2006, 10:44:29 am »
Je kunt meteen beginnen met aanbieden van groente en fruit: jong geleerd is oud gedaan. Als ze jong al leren om het te eten heb je later het probleem niet dat ze het nog moeten leren, dan is het vaak moeilijker...

Maar is er niet een te jonge leeftijd dat ze het bijv nog niet goed kunnen verteren?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2006, 10:50:46 am »
Je kunt beginnen met zacht fruit, is altijd goed. Ook kan je eventueel groente eerst met de staafmixer pureren. Maar al heel gauw kunnen ze het gewoon eten hoor! ;) Je kunt altijd aanbieden. Het scheelt echt zo'n stuk of ze al jong leren groente te eten. Later zijn het van die eigenwijze drammers en kan het h

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2006, 11:49:08 am »
Nu was het succesvol dus hij zal het zeker weer herhalen... Hoe is hij gewiekt? ;)

flipke is gewiekt zoals op die tekening die ik gisteren ergens op het forum heb gevonden,na een paar foto's en een tekening die men al een tijdje zocht,dus ik denk dat het wel op de goede manier is
wat het fruit betreft ,vanmorgen dus stukjes appel en stukjes wortel gegeven bij zijn zaadjes en pelletsmix en oh!! wonder hij proefde er toch aan,wat er teveel van dat bijlag vond zijn weg richting bodem,maar het begin is er toch h

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2006, 11:57:06 am »
Ja, zorg dat hij genoeg te spelen heeft en zet lekker de radio aan! ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2006, 23:45:28 pm »
Maar is er niet een te jonge leeftijd dat ze het bijv nog niet goed kunnen verteren?

Met de babygaaien begin ik juist altijd met kleine zachte stukjes fruit (appel en paprika) met eikrachtvoer om ze zelfstandig te leren eten. Gaat eigenlijk nooit fout.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: februari 08, 2006, 15:09:30 pm »
hallo,
het lijkt wel of ik elke dag een nieuwe vraag heb,:s
als ik drink,koffie met melk,melk alleen of cola light moet de papegaai telkens proeven wat ik drink,kan dat of mag dat eigenlijk wel,is dat welk goed voor hem,dat proeven is niet echt veel zenne,maar toch ....

en euh..... wat dat vliegen betreft,hij doet het nog steeds,van zijn kooi op men schouder vliegen,het is inderdaad in neerwaartse richting(maar overbrugt wel 3 meter ,zenne) ,hij land gewoonlijk op men rug of arm ,maar zoals daarstraks landde hij op men knie en gleed door naar men voet (je ziet het telkens niet h

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #11 Gepost op: februari 08, 2006, 15:21:17 pm »
hallo,
het lijkt wel of ik elke dag een nieuwe vraag heb,:s
als ik drink,koffie met melk,melk alleen of cola light moet de papegaai telkens proeven wat ik drink,kan dat of mag dat eigenlijk wel,is dat welk goed voor hem,dat proeven is niet echt veel zenne,maar toch ....

en euh..... wat dat vliegen betreft,hij doet het nog steeds,van zijn kooi op men schouder vliegen,het is inderdaad in neerwaartse richting(maar overbrugt wel 3 meter ,zenne) ,hij land gewoonlijk op men rug of arm ,maar zoals daarstraks landde hij op men knie en gleed door naar men voet (je ziet het telkens niet h

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2006, 21:13:51 pm »
Vivkev en Leon, wat betekent dat woord: zenne? ???

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #13 Gepost op: februari 08, 2006, 21:42:24 pm »
dat is een stopwoordje, typisch belgisch..geef niet echt een betekenis
net zoals het woordje h
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2006, 21:50:52 pm door Leon »

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 08, 2006, 22:04:48 pm »
Vivkev en Leon, wat betekent dat woord: zenne? ???

HAHAHA. dat wou ik eerdaags ook een keer vragen!
 ;D  ;D

Gr Corina