Joda is nu 5,5 maand en hartstikke speels! Het wordt nu ietsjes minder, maar ze is nog steeds erg actief. We hebben oa zo'n speeltje met 5 plastic ringen, daar duikelt ze doorheen, ze knabbelt graag aan sisaltouw en leren veters (die hangen ook in de kooi), ze duikt in wcrolletjes daarin laat ze zichzelf over de bodem rollen en soms loopt er zo'n wcrolletje door de kooi! Ook is ze druk bezig met houten kralen aan een sisaltouw. Ik heb een plastic speelring omwonden met sisaltouw, daarin verstop ik nog weleens zonnepitten, nou dan wordt ie helemaal gek! Misschien moet je dat laatste eens proberen! (of gierst in een washandje!, je ligt in een deuk!) Ook wissel ik de speeltjes regelmatig af. En ik neem dr vaak op sleeptouw door het huis!
Wat me wel opvalt is dat ze alleen met iets speelt als ik er zelf meegespeelt heb! Dan geef ik haar geen aandacht en dan komt ze wel! Als ik iets in haar kooi hang zonder er zelf meegespeelt hebben, laat ze het rustig een maand links liggen tot ik het er weer uitgehaald heb of alsnog zelf meegespeelt heb!
Ik ben dus eigenlijk een beetje bang dat die speelsigheid verdwijnt als Joda een partner krijgt en ze dus ook tijd aan die partner moet besteden...