Auteur Topic: Arie is gewiekt, nu nog tam maken!  (gelezen 15188 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dierenarts/liefhebber die kan wieken (Leeuwarden)
« Reactie #30 Gepost op: januari 26, 2006, 11:59:29 am »
Dit hoor ik wel vaker...maar het is beslist niet waar dat je altijd met voer moet blijven belonen ;)

Bij mijn aga's heb ik dit dus wel gemerkt, zonder trosgierst wilden ze dus gewoon niet, terwijl ik daar nu geen last van heb.
Ze reageren direkt op mijn stem en ze worden ook niet afgeleid door trosgierst.
Misschien dat ik vreemde vogels heb ( ongetwijfeld  :)) maar bij aga's zou ik voorzichtig zijn met voeding.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #31 Gepost op: januari 26, 2006, 15:04:18 pm »
Toen ik Joda eens wilde belonen met gierst, had ze dat snel door. Hele training in de soep, want ze bleef maar zoeken waar die gierstkorreltjes vandaan kwamen! :)
Wel krijgt ze nu af en toe een snoepje (zonnepit) als ze gewoon bij me zit, dat ziet ze ook als af en toe (volgens mij). Toen ik dr net had gaf ik wel regelmatig gierst als ze alleen op mijn hand zat. Dat was dus geen beloning, maar gewoon voor de gezelligheid en dat heb ik langzaam afgebouwd naar af en toe die zonnepit.
Maar als je al samen met dat kettinkje kan spelen ben je volgens mij al een eind op de goede weg! En probeer inderdaad eens een veter, Joda is ook dol op leren veters, liefst met een knoopje erin!

Jonkie

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: januari 26, 2006, 17:51:14 pm »
Kleine doorbraak vandaag  :thumsup:
Halverwege het eten (op mijn hand) stopte hij even en keek mij aan :-[. Ik weet vrij zeker dat hij dacht: goh, best aardig die jongen.

gr.v. Gijs

PS: Hij gaat al netjes in de opening ziten zodat ik hem kan pakken...(nog niet opzitten, wel blijven zitten)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: januari 26, 2006, 19:16:56 pm »
Kleine doorbraak vandaag  :thumsup:
Halverwege het eten (op mijn hand) stopte hij even en keek mij aan :-[. Ik weet vrij zeker dat hij dacht: goh, best aardig die jongen.

;D

Tommy

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: januari 26, 2006, 21:42:57 pm »
 ;D ;D ;D Super!

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #35 Gepost op: januari 26, 2006, 21:56:21 pm »
 :a036: :a036: :a036:

Rianne

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: januari 27, 2006, 08:43:57 am »
Haha, ja zo kunnen ze je inderdaad af en toe aankijken... ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #37 Gepost op: januari 27, 2006, 13:22:30 pm »
Toen ik Joda eens wilde belonen met gierst, had ze dat snel door. Hele training in de soep, want ze bleef maar zoeken waar die gierstkorreltjes vandaan kwamen! :)

Precies, weg training  ;D vreetzakken  :CENS

Citaat
Halverwege het eten (op mijn hand) stopte hij even en keek mij aan . Ik weet vrij zeker dat hij dacht: goh, best aardig die jongen

Geweldig!  ;D

Nou hier kijken ze me af en toe toch iets anders aan.... :CENS ;D ;)

Rianne

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: januari 27, 2006, 13:34:34 pm »

Nou hier kijken ze me af en toe toch iets anders aan.... :CENS ;D ;)

Jij bent dan ook geen jongen  :P

Jonkie

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: januari 29, 2006, 12:18:40 pm »
Arie blijft een beetje bang. Hij is ook slim.... De enige manier om niet gepakt te worden is om netjes op mijn hand of schouder te blijven zitten ;D.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet want alles wat ik lees over aga's gaat niet op bij Arie...
- speelt nauwelijks
- niet nieuwschierig
Opzitten doet hij bijvoorbeeld alleen op de linker hand als de rechter (de gemene pak-) hand in de buurt komt.
Ik zou graag willen dat hij gewoon wat meer plezier heeft.... en ik ben benieuwd of meer mensen zo'n bang depressief vogeltje hebben....

gr.v. Gijs

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #40 Gepost op: januari 29, 2006, 14:47:34 pm »
Ja ik weet dat toen ik alleen Pino had, ze ook nauwelijks speelde enzo.
Ze werd gek als wij weer thuis kwamen aan het einde van de dag.
Ik ben altijd erg voor aga's met zijn 2tjes, vanaf het moment dat Pino een maatje kreeg, is ze veel gelukkiger, speelser enz.

Hoe aga's alleen zijn en reageren moet je even reacties afwachten van mensen die ze alleen houden.

jeske5

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: januari 29, 2006, 17:35:48 pm »
toen Donut nog alleen zat, was hij eigenlijk net zo speels als nu. ik heb wel gemerkt dat hij vrolijker werd toen hij in een grotere kooi zat....hoe groot is jouw kooi en hoeveel speeltjes hangen erin?

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: januari 29, 2006, 19:40:19 pm »
Joda is nu 5,5 maand en hartstikke speels! Het wordt nu ietsjes minder, maar ze is nog steeds erg actief. We hebben oa zo'n speeltje met 5 plastic ringen, daar duikelt ze doorheen, ze knabbelt graag aan sisaltouw en leren veters (die hangen ook in de kooi), ze duikt in wcrolletjes daarin laat ze zichzelf over de bodem rollen en soms loopt er zo'n wcrolletje door de kooi! Ook is ze druk bezig met houten kralen aan een sisaltouw. Ik heb een plastic speelring omwonden met sisaltouw, daarin verstop ik nog weleens zonnepitten, nou dan wordt ie helemaal gek! Misschien moet je dat laatste eens proberen! (of gierst in een washandje!, je ligt in een deuk!) Ook wissel ik de speeltjes regelmatig af. En ik neem dr vaak op sleeptouw door het huis!
Wat me wel opvalt is dat ze alleen met iets speelt als ik er zelf meegespeelt heb! Dan geef ik haar geen aandacht en dan komt ze wel! Als ik iets in haar kooi hang zonder er zelf meegespeelt hebben, laat ze het rustig een maand links liggen tot ik het er weer uitgehaald heb of alsnog zelf meegespeelt heb! :P
Ik ben dus eigenlijk een beetje bang dat die speelsigheid verdwijnt als Joda een partner krijgt en ze dus ook tijd aan die partner moet besteden...

Jonkie

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 29, 2006, 22:02:33 pm »
Kooi is: 30x45x60 (vind ik zelf een beetje klein, maar ik wil hem uiteindelijk los...)
speeltjes: spiegeltje met bel, schommel, lange ketting met zo'n legerplaatje.

Ik maak mij voornamelijk zorgen omdat hij zo rustig is (kwa geluid wel fijn). Hij ziet mij nu nog als bedreiging en heeft dus geen vrienden....
Ik heb ook van alles geprobeert met wc-rollen etc. washandje lijkt mij leuk, maar ik wil dat Arie het leuk vind en dat is erg moeilijk. Ik denk er sterk over om er een tweede bij te nemen. Ik moet er nog maar eens stevig over nadenken (jonkie of oudere tamme, kooigrootte, koppel dus jonkies???)...

gr.v. Gijs

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: januari 29, 2006, 22:16:01 pm »
Misschien kan je wat "knabbelspeeltjes" erbij doen? Knabbelen vinden ze erg leuk, maar spiegeltjes en schommeltjes knabbelen niet zo geweldig ;) (touw, leren vetertje, zakdoekje met knopen eraan)