Auteur Topic: Je papegaai verzekeren?  (gelezen 2511 keer)

Sanco

• Gast
Je papegaai verzekeren?
« Gepost op: februari 01, 2006, 09:02:49 am »
Hoi!

Zijn er misschien ook mensen die hun papegaai hebben verzekerd? Is dit verstandig om te doen en wat kost zoiets? En waar ben je dan precies voor verzekerd?

Groetjes Colette

Cosch

• Gast
Re: Je papegaai verzekeren?
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2006, 09:13:42 am »
Je papegaai hort bij de inboedelverzekering. Ben net op mezelf gaan wonen en toen vertelde ze dat huisdieren ook bij de inboedel horen. Tot een bedrag van eur 2500 (dat weet ik niet zeker).
Dus je papegaaien zijn dan verzekerd. tenzij je ziektekosten bedoeld. Dat weet ik niet!  ???

Sanco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2006, 09:23:55 am »
Ja ik bedoelde eigenlijk in ziektekosten, ik was niet zo duidelijk geloof ik  ::) Maar dat ze bij de inboedel inzitten is ook wel handig om te weten!

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2006, 09:34:59 am »
Ja inderdaad! Hoe erg het ook is al er iets gebeurd.  :cry:
Maar de gewone dieren ziekte kosten verzekeringen, verzekeren geen vogels/papegaaien. Volgens mij heeft nog niemand zo'n verzekering gevonden!
 ???

Gr Corina

Sanco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2006, 09:47:44 am »
Nou dan hoef ik daar tenminste niet verder naar op zoek te gaan! Weet jij zo wat een gemiddeld bezoekje aan de 'vogelarts' kost? Bijvoorbeeld controle.

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2006, 09:54:45 am »
Een controle is zo rond 25-35 euro. Verschillen zijn er wel tussen vogelartsen, qua prijs.
Dan komen er nog verschillende testen bij kijken. Daarvan verschillen de prijzen ook!

Ik heb laatst mijn nieuwe grijze roodstaart ook preventief laten nakijken. En ik was eur 53 kwijt. Zonder kosten controle. Dus dan zou het eigenlijk zo'n eur 80 zijn. Hij is getest op PBFD, heeft vitaminie spuit gehad en ontlasting nagekeken. En natuurlijk controle van de spieren, vleugels, poten enzovoorts!

Ikhoop dat je er wat aan hebt!

Sanco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 01, 2006, 10:20:43 am »
Ja heb ik zeker wat aan! Zo heb ik een beetje een indicatie. Maar als ik mijn papegaai zou laten testen op PBFD via de kweker dan hoef ik dat toch niet nog een keer via de vogelarts te doen? Ik ben ook van plan om via de kweker een geslachtstest te laten doen. Waar kan ik de papegaai nog meer op laten testen zodat ik zeker weet dat ik een gezonde papegaai koop?

(Wat een vragen allemaal he! Ik ben een beetje op zoek naar zekerheid zodat ik straks niet voor verrassingen kom te staan  ;))

sonjav

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2006, 10:22:49 am »
Wij hebben ook heel lang gezocht naar een verzekering voor onze vogels maar die is er dus niet, althans geen ziektekosten.
Wel ziektekosten voor honden/katten, waarvan Dier & Zorg de bekendste is.
En verzekeringen voor paarden en landbouwdieren.
En een verzekering voor diefstal van papegaaien.

Maar helaas geen ziektekosten voor papegaaien.

Een tip is om dan gewoon elke maand bijv 10 euro op een aparte rekening te storten voor het geval er wat gebeurt.

Sanco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2006, 10:26:21 am »

Een tip is om dan gewoon elke maand bijv 10 euro op een aparte rekening te storten voor het geval er wat gebeurt.

Ja dat is zeker een goed idee! Gewoon een spaarrekening voor ons 'kindje'  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2006, 10:28:55 am »

En een verzekering voor diefstal van papegaaien.

Daar is dus je inboedel verzekering ook voor! Dus in principe is deze verzekering niet nodig! Tenzij je meer papegaaien heb met dus een hogere waarde dan eur 2500.

Als je op pbfd test, krijg je een certificaat! Dus op dat moment is hij dan pbfd vrij!
Er zijn nog wel meer testen maar ik denk dat je dat het beste in overleg met de vogelarts kunt beslissen, welke van toepassing zijn. Is zonde om te testen als het niet nodig is!

en idd een spaarrekening is geen slecht idee. Je eigen verzekering  ;)

Gr Corina

sonjav

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2006, 11:23:20 am »
Daar is dus je inboedel verzekering ook voor! Dus in principe is deze verzekering niet nodig! Tenzij je meer papegaaien heb met dus een hogere waarde dan eur 2500.

Ja klopt, dus dat heeft ook alleen zin als je echt veel fokkoppels hebt of bijvoorbeeld uitzonderlijk dure gaaien als een Hyacinth Ara ofzo.
En waarschijnlijk kun je daarvoor je inboedelverzekering zelf wel ophogen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2006, 11:25:08 am »
Een controle is zo rond 25-35 euro. Verschillen zijn er wel tussen vogelartsen, qua prijs.
Dan komen er nog verschillende testen bij kijken. Daarvan verschillen de prijzen ook!

Ik heb laatst mijn nieuwe grijze roodstaart ook preventief laten nakijken. En ik was eur 53 kwijt. Zonder kosten controle. Dus dan zou het eigenlijk zo'n eur 80 zijn. Hij is getest op PBFD, heeft vitaminie spuit gehad en ontlasting nagekeken. En natuurlijk controle van de spieren, vleugels, poten enzovoorts!

Ikhoop dat je er wat aan hebt!

Hai,

verschillen in prijs liegen er niet om, 1 van mijn vogelartsen rekent al 45 euro voor een consult met een bloed en veren testje kwam vorige week de uiteindelijke rekening op 135 euro.

Citaat
Ja klopt, dus dat heeft ook alleen zin als je echt veel fokkoppels hebt of bijvoorbeeld uitzonderlijk dure gaaien als een Hyacinth Ara ofzo.

Nou ik heb geen hyacinthara's of erg veel kweekkoppels maar 2500,= is een lachertje. daar zit ik met 2 huiskamervogels al ruimschoots boven, laat staan dat ik mijn kweekkoppels meetel,

mvg Frank

« Laatst bewerkt op: februari 01, 2006, 11:29:40 am door Wickingh »

marian53

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 01, 2006, 11:40:54 am »
Nou , ik denk dat het ook niet te betalen is  een verzekering  als die vogels zo duur zijn.
 Frank? heb je zeker wel 5 sloten op je deur zitten of een heeeeeeelllle groote waakhond  ?
Maar messchien kan het geinformeerd worden bij een vogelarts ?
 iemand zal het toch wel weten?

Sanco

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 01, 2006, 12:27:46 pm »
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zal het inderdaad een keer na kunnen vragen aan een vogelarts als het ooit zover is. Mocht ik dan wat meer te horen krijgen zal ik het laten weten!