Auteur Topic: Wierook en kaarsen  (gelezen 8996 keer)

sonjav

• Gast
Re: Wierook en kaarsen
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2006, 12:48:34 pm »
Ik heb het niet zelf gelezen,maar gehoord dat geurkaarsen en wierook kankerverwekkende stoffen zouden bevatten die voor de mens bij veelvuldig en langdurig gebruik schade kunnen veroorzaken.
En het lijkt mij dat als dit voor de mens niet goed is dat voor de papegaai ook niet goed is,daar zij veel kleiner zijn en dus nog minder kunnen hebben.

Kijk dat wist ik dus niet. Nou brand ik niet veel wierook hoor, meestal 1 per dag en niet eens alle dagen. Maar hier zal ik eens verder op gaan Googlen :) Wel is het natuurlijk zo dat overdaad bijna altijd schaadt. Elke dag friet eten schijnt ook kankerverwekkend te zijn maar toch eet ik elke week een keertje friet.

wat ik wel weet is wanneer ik ergens kom waar veel wierook gebrandt wordt is er verschrikkelijk misselijk van word en last van mijn keel krijg.En niet omdat ik de geur vies vind ofzo.

Nou ik ken wel van die winkels waar ze bijv geurkaarsen en/of wierook verkopen en waar je dan tegen een zoet/weeige lucht oploopt als je naar binnen gaat. Daar kan ik ook niet zo goed tegen alhoewel ik dus meer last heb van de geurkaarsen of bijv potpourri, dat is vaak te zoet voor mijn smaak. Zelf brand ik het liefst wierook met natuurlijke zachte geuren zoals bijv dennegeur, cedar o.i.d.
Die hele zware bloemenluchten zijn niet aan mij besteed.

marian53

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 07, 2006, 13:33:04 pm »
 zover ik weet Miranda kennen geur olie gevallen geen kwaad . :)
 want anders wordt het niet gebruikt in  verpleeghuizen   ;D  want ik ben wel eens in een tehuis geweest waar men een  kamer hadt voor licht en aromatherapie ,  met  etherische oli

Kuikentje

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 09, 2006, 22:51:38 pm »
...................... Ik zoek dus eigenlijk een gedegen onderzoek zoals in dit topic over gourmetten te vinden is. 
:elvis: