Auteur Topic: ontlasting Ecobird  (gelezen 14826 keer)

Cosch

• Gast
Re: ontlasting Ecobird
« Reactie #60 Gepost op: maart 09, 2006, 18:42:19 pm »
Net haalde ik Coco en Japie uit de kooi. Draai me om. Allebei laten ze een flats vallen. Nou zoooooo dun!! en zooooooo stinken!  :o  :o
Ik stond gewoon te kokhalzen! Nu nog steeds ben ik echt misselijk. Zo'n vieze geur dat er van af kwam. Van beide!
Kaya heeft nergens last van.

Dan ga ik terug denken aan wat ze gehad hebben.
Japie en Coco Eco. Kaya Nutribird

Alle 3: appel, kiwi, wortel en druif en walnoot.

Als het aan de fruit heeft gelegen, zouden ze alle 3 niet goed zijn. Als het aan de walnoot ligt zou niet en Japie en Coco zulke ontlasting hebben. Dus het enige wat ze gemeen hebben is de eco bird.

Echt je kunt je niet voorstellen wat voor een geur dit is. Ben echt misselijk gewoon!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: maart 09, 2006, 18:48:41 pm »
 ;D

Het kan ook weer een combinatie van fruit en eco zijn. Japie heeft het bij mij thuis ook welleens. Kiwi valt dan af, want daar ben ik allergisch voor en heb ik dus niet in huis.

Misschien dan toch de combinatie druif en ecobird.  ???

Cosch

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: maart 09, 2006, 18:50:58 pm »
Nou lach maar. Dit is echt niet grappig. Ben echt misselijk!

Nee de druif kan het niet zijn, want dat hebben ze de afgelopen 2 weken veeel vaker gehad! net als appel en wortel. En de Kiwi is vandaag voor het eerst maar ze hebben er allebei niet aangezeten!

Africangrey

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: maart 09, 2006, 19:39:19 pm »
Nou is wel frappant, die stinkende ontlasting.
Zal het even uitleggen, nu met mijn nieuwe papegaai heb ik er geen last van.
Maar vroeger met Paco, die poep van hem stonk (niet altijd) verschrikkelijk.
Hij at een zaadmengeling, afgewisseld met groente en fruit, noten.
Later zat hij op de Harrison en af en toe was die poep toch nog vies stinkend.
Ja dat zal me altijd blijblijven, omdat het nu totaal niet zo is.
Misschien net als bij mensen, de 1 stinkt harder als de ander? ;D
Of zou er een andere verklaring voor zijn?

Gr
Ineke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #64 Gepost op: maart 09, 2006, 20:04:10 pm »
Sjakkies ontlasting stinkt helemaal niet vind ik, die krijgt dus half Harrisons en half Ecobird...

Pluisje

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: maart 10, 2006, 00:28:05 am »
Hier stinken ze alleen als ze vlees hebben gegeten  ;D Daar hebben we allemaal een probleem mee  :P

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: juli 09, 2006, 23:24:49 pm »
Nu vraag ik me eventjes af ,wat nu het voordeel van die korrels is tenopzichte van een goede zaad mengeling met fruit groente en enkele aanvullende voedingssuppl..
Zonder die korrel hebben de parkieten bij mij een mooie drol,keutel of hoe men het ook noemt die niet stinkt.
Ze zitten goed in de veren en de kweek is ook goed.
Het is niet zo dat ik hier een discussie op gang wil brengen maar ik heb die harrisons en andere korrels al eens eventjes uitgeprobeerd.
Maar die lieve schatje van mij trekken hun snavel op, scharrelen die korrels opzij en vreten erom heen.
En dan moet ik zeggen dat ze niet kieskeurig zijn wat voeding betreft,maar die korrels weigeren ze te vreten zoals alle andere korrel ook.Ze pakken ze wel op en knabbelen eraan ,maar dat was het dan ook al.

Wickingh

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juli 10, 2006, 00:28:56 am »
 :-X

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: juli 11, 2006, 19:48:20 pm »
   :o :o :o :o want     ??? ???  ???  ??? ??

Cosch

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: juli 11, 2006, 19:53:38 pm »
Ja leuke reactie van Frank!  ::)
Ik denk dat Frank even wilde zeggen dat dat wel bekend is.  ::)

Maar Pellets zijn goed voor vogels omdat daar vaak in zit wat vogels nodig hebben. Met een zaadmengsel eten de vogels vaak de lekkere dingen eerst. En daardoor krijgen ze niet alle stoffen in zich die ze nodig hebben. Omdat dat in een pellet is samengevoegd, krijgen ze dat dus wel binnen.

Vaak zijn er even problemen met overzetten op de pellets. Maar de aanhouder wint en uiteindelijk lusten ze het allemaal!

Peter Wauben

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juli 11, 2006, 20:53:11 pm »
Op de ontlasting na dan  ;D
Moet zeggen ik heb al jaren vogels en nooit problemen gehad met knieskauwen.
Bij mij hebben ze gewoon de keus, eerst het lekkers en dan de rest.Eerder krijgen ze niks nieuws.
En pellets zie ik niet meer zitten, niet dat ze slecht moeten zijn maar het gekeuvel bij een  tt en verkoop van de vogels met de voeding.

Kaya

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: juli 11, 2006, 21:46:25 pm »
(Na, je kan ook niet zeggen dat pellets bij uitstek het beste zijn. Valk- en grasparkieten, bijvoorbeeld, schijnen het beter te doen als het merendeel van hun dieet uit zaden bestaat)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #72 Gepost op: juli 13, 2006, 20:27:15 pm »
(Na, je kan ook niet zeggen dat pellets bij uitstek het beste zijn. Valk- en grasparkieten, bijvoorbeeld, schijnen het beter te doen als het merendeel van hun dieet uit zaden bestaat)

Mijn valkparkieten (11 stuks) staan grotendeels op pellets, soms een tijd alleen maar pellets en ze doen het er uitstekend op. Zeer zachte veren, (Harrison) goede ontlasting. Ze drinken wel meer maar dat lijkt me normaal met een droge brok. ;)

Groetjes, Nel

Toevoeging: Ecobird eten ze niet, ik heb het consequent aangeboden maar ze vertikken het. Harrison's daarentegen gaat er in als koek (helaas voor mijn portomonee).

Mijn papegaai eet wel de Ecobird maar de ontlasting stinkt behoorlijk zurig als hij dat eet. Nu weer een paar dagen op Harrison's en het ruikt niet meer zurig. Ik wissel maar af.

Nel
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2006, 21:13:29 pm door Bobbie »

Wickingh

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: juli 13, 2006, 22:15:59 pm »
Hai,

sorry ik was even vergeten dat ik alleen leuke en /of geacccepteerde reacties mocht geven.
Idd je moet absoluut geen pellets van Ecobird geven , daar gaat je vogel op zijn minst heel slecht van poepen en op zijn slechts.....ja dat wil je niet weten  :o ,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: juli 13, 2006, 22:32:54 pm »
Gezellig dat je er weer bent!  :(