Auteur Topic: ontlasting Ecobird  (gelezen 14831 keer)

Wickingh

• Gast
Re: ontlasting Ecobird
« Reactie #75 Gepost op: juli 13, 2006, 22:45:13 pm »
Gezellig dat je er weer bent!  :(

:thumsup: ja he  :thumsup:

Tommy

• Gast
« Reactie #76 Gepost op: juli 14, 2006, 19:19:28 pm »
(Na, je kan ook niet zeggen dat pellets bij uitstek het beste zijn. Valk- en grasparkieten, bijvoorbeeld, schijnen het beter te doen als het merendeel van hun dieet uit zaden bestaat)
Al mn vogels ,dus ook mn valkparkiet, krijgen Ecobird...Chico is een lutino valkje en echt prachtig "schoon"van kleur en heerlijk zacht. Hij doet t er dus perfect op ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: juli 15, 2006, 10:57:05 am »
Om de zelfde reden als Corina ben ik ook gestopt met het voeren van Ecobird. Zo als in het verleden voer ik weer Harissons. Behalve de ontlasting reden, had ik ook nog een probleem bij 1 van mijn grijsjes die maar niet in de rui kwam.

Naar mijn mening maakt het niet uit wat je je vogel voert, zo lang hij/zij het er perfect op doet. De ene vogel is de andere niet en het zou heel goed kunnen dat bepaalde vogels het beter doen op Ecobird dan op een ander soort voer.

Wickingh

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: juli 15, 2006, 11:06:49 am »
Hai Ashvin,

het vreemde is.
Ik heb een 20-tal vogels die het allemaal eten en absoluut geen problemen hebben.
Van de verkochte jongen van dit jaar , hebben alle nieuwe eigenaren hetzelfde voer.
Slechts 1 daarvan heeft ontlastingsklachten zoals door jullie beschreven en dat is nu net degene die problemen heeft met het willen eten van pellets.
Ik heb hem geadviseerd om er toch eens naar te laten kijken en wat blijkt de vogel heeft een lactose-bacterie in de poep. Na doorvragen blijkt dat de vogel wat melk had gedronken  :o en daar zijn wss de problemen ontstaan.
Drinken die van jullie wel eens stiekem koffie mee? Zit daar dan koffieroom in?
Ik vraag me dan ook serieus af of je het probleem niet ergens anders moet zoeken.
Als dit nl. regelmatig voorkomt zouden er minstens ook een paar bij mij ook met deze klachten moeten zijn,

mvg Frank

billy

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: juli 15, 2006, 11:13:59 am »
Hoi Frank
Effe een vraagje, mogen papegaaien geen melk, ik zit op een yahooclubje en toevallig stuurde iemand een foto dat zijn papegaai melk uit zijn glas dronk.
Dan kan ik dat doorgeven, waarom niet.
Groetjes Els

Wickingh

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: juli 15, 2006, 11:22:47 am »
Hai Els,

ik hoop dat ik het goed formuleer, maar in melk zitten bepaalde vetten die de vogel niet kan verwerken.
Nee melk is dus niet goed voor elk en kunnen dus ook nog eens bacterien overdragen waar de vogel geen antistoffen tegen heeft,

mvg Frank

billy

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: juli 15, 2006, 11:24:23 am »
Oke ga ik dat doorgeven bedankt
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: juli 15, 2006, 11:33:52 am »
Drinken die van jullie wel eens stiekem koffie mee? Zit daar dan koffieroom in?

:CENS
Nee bij mij krijgen ze geen koffie. Ook niet stiekem.

Het grappige was dat toen Japie hier was. De eerste dagen had ik echt zoiets van: neeee niet weer die eco flatsen. Bah.
Maar toen hij met Coco ging mee snoepen van de harrisons, verbeterde dat direct.
Die theorie (dat de darmen moeten overschakelen tussen het soort pellet) klopt dan ook niet meer.
Aan de ene kant vond ik dat altijd wel logisch klinken alleen na 6 maanden eco niet meer. Mara elke gaai verschilt!

Het enige wat ik kan bedenken is dat het bakje fruit, misschien de boosdoender is. :CENS

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: juli 15, 2006, 11:50:07 am »
Hai Corina,

zou het zo'n toeval zijn , dat ze hier geen problemen hebben?
Statistisch bijna onmogenlijk, en ook bij mij krijgen ze fruit dus dat kan het normaal gezien niet zijn.
Er zal best een samenhang zijn met iets anders, alleen is de vraag : wat ?

Als je al uitgaat van een probleem, dan krijg je meestal wel een probleem.
Waar ik wel aan zit te denken dat er misschien een samenhang is met kalk.
Ik geef nl. geen african maar de gewone arabrok en de grijzen krijgen  kalk extra toegevoegd, zou er in de africanbrok te weinig/te veel kalk zitten. Het is wel logisch dat , dat de ontlasting beinvloed  :CENS ,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: juli 15, 2006, 12:13:29 pm »
Nee idd, dat dacht ik ook al aan. Bij jou krijgen ze meer fruit, dan hier.

Zou kunnen van dat kalk! Krijgen ze elke dag kalk bij, bij jou?

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: juli 15, 2006, 12:36:36 pm »
Hai Corina,

3 x per week,

mvg Frank

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #86 Gepost op: juli 15, 2006, 12:48:56 pm »
Hoi,

Ik geef African aan mijn Jardine, en daar zit inderdaad extra kalk in. Dat is ook de reden dat ik Ecobird wil blijven geven, afgewisseld met Harrison's. Dat het een stuk goedkoper is, is mooi meegenomen.
Toch geven de financiën bij mij niet de doorslag, het gaat mij er vooral om dat ze genoeg binnenkrijgt.
Maar kalk apart geven aan Dinky vind ik ook wel een goede optie. :CENS
Wat geef jij precies en hoe? In het water? Over het voer?

Ook krijgt ze heel af en toe een slokje koffie met daarin melkpoeder (plm 1x per 2 weken). Ik weet het, dat is slecht voor haar.

Haar ontlasting is in het voorjaar nog gecheckt: geen afwijkingen. Ik laat de ontlasting elk jaar checken.

Wel lekker, zo hardop denken met elkaar :thumsup:

Groetjes, Nel

Wickingh

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: juli 15, 2006, 12:50:54 pm »
Hai,

het gaat bij ons door het water en ook een beetje over het fruit heen.

mvg Frank

Ps daar is een forum voor om samen van gedachte te wisselen  ;)

billy

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: juli 15, 2006, 22:03:02 pm »
Hai Corina,

zou het zo'n toeval zijn , dat ze hier geen problemen hebben?
Statistisch bijna onmogenlijk, en ook bij mij krijgen ze fruit dus dat kan het normaal gezien niet zijn.
Er zal best een samenhang zijn met iets anders, alleen is de vraag : wat ?

Als je al uitgaat van een probleem, dan krijg je meestal wel een probleem.
Waar ik wel aan zit te denken dat er misschien een samenhang is met kalk.
Ik geef nl. geen african maar de gewone arabrok en de grijzen krijgen  kalk extra toegevoegd, zou er in de africanbrok te weinig/te veel kalk zitten. Het is wel logisch dat , dat de ontlasting beinvloed  :CENS ,

mvg Frank

Maar het lijkt mij dat de african samenstelling toch speciaal is voor de grijze, waarom geef je dan de arabrok, en hoe weet je dan of ze genoeg kalk krijgen.
Groetjes Els

Wickingh

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: juli 16, 2006, 02:35:33 am »
Hai Els,

je redenatie klopt volledig, waarom zou je arabrokken geven als er ook brokken zijn voor de grijze.
Eigenlijk heel simpel de arabrok en de grijzebrok verschillen bijna niet van samenstelling op de kalk na.
Aangezien we veel verschillende soorten hebben , hebben we het ons eigenlijk makkelijk gemaakt.
Wat er mist aan de arabrok voor grijzen vullen we aan  ;) .
Als je grijzen alleen op zaad hebt dan moet je 2-3 keer per week een voorgeschreven hoeveelheid kalk bijgeven en dat doen we dan ook,

mvg Frank