Auteur Topic: rare geluidjes  (gelezen 1350 keer)

essiegirl

• Gast
rare geluidjes
« Gepost op: februari 06, 2006, 16:21:31 pm »
Hallo allemaal,
Graag zou ik jullie mening horen over het volgende:
Ik heb twee grasparkietjes, ze zijn ongeveer 2 jaar oud.
Nu maakt het vrouwtje de laatste week vreemde geluidjes.
Ze piept en lijkt dan te hijgen, verder is ze goed gezond en ook nog speels, ze verzorgt zichzelf nog goed en ziet er ook nog gezond uit.
Nu heb ik op internet gekeken en zou het kunnen zijn dat zij jodium tekort komt?
Ze krijgen gewoon goedkoop voer, maar volgens de verkoper moet er wel alles inzitten, natuurlijk krijgen ze ook af en toe wat lekkers.
Graag jullie raad, ze lijkt verder dus niet ziek.

Wickingh

• Gast
Re: rare geluidjes
« Reactie #1 Gepost op: februari 07, 2006, 22:02:31 pm »
Hallo,

ik zou er niet van uitgaan dat, de verkoper alles voor voeding weet, het nadeel van goedkope voeders is meestal niet wat er wel in zit maar wat er niet in zit.
Verder duidt hijgen op een ander probleem , waarschijnlijk luchtpijpmijt!!!!!!!!!!!

mvg Frank

Kuikentje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2006, 22:46:06 pm »
Ik sluit me geheel aan bij Frank.
Jodiumtekort zou kunnen, maar bij een stofwisselingsstoornis zou de vogel een wat lusteloze indruk moeten maken en eigenlijk ook wat slaperig moeten zijn.
Het kan luchtpijpmijt zijn, maar ook een (lichte) luchtweginfectie kan de oorzaak zijn. Ik zou het in ieder geval goed in de gaten houden.

sonjav

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2006, 13:24:40 pm »
Ik zou het toch even aan een dierenarts voorleggen als ik jou was. En misschien tijdelijk je parkietjes even apart zetten voor het geval het besmettelijk is? :CENS

essiegirl

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2006, 22:25:10 pm »
oke mensen, bedankt voor de reacties.
Ik heb haar inderdaad behandeld voor luchtpijpmijt, nu maar even afwachten, ze maakt gelukkig nog steeds geen zieke indruk.